Egyikünk sem profi fotós, professzionális fényképezőgépekkel sem rendelkezünk, inkább a tesztek lehető legátfogóbb kivitelezésére áldozunk. Ám bizonyítva, hogy a fényképezés sem feltétlenül az eszközről, mint inkább a kreativitásról, a kép alanyáról és a szerencséről szól, születtek jó fotók az Autó Pulton 2014-ben is. A képek háttérképnek is beillenek a 1920×1080-as felbontás miatt, és reméljük, hogy nem csak bennünk ébresztenek kedves emlékeket. Végigkísérnek minket a 2014-es esztendő tesztjein, melyeknek számossága sem szégyellnivaló.
Mintegy 150 gépjármű járt a kezeink között az év során, aminek eredményeképpen minden hétre jutott három tesztünk. Akadnak közöttük igazi különlegességek: például két Mercedes-Benz S személyében a világ jelenlegi és egykori legjobb autói adtak randevút egymásnak, de említhetjük az új BMW M4-et és a legélvezetesebb mai Porschéket is. Érdekes véletleneket is felfedezhetünk: az évet az Autó Pult tesztelői vizsgáját kiváló jeggyel teljesítő új kollégánk, Kenéz Tibor indította el egy Nissan Juke-kal, hogy aztán az esztendő ismét a Juke-kal, a ráncfelvarrott változattal érjen véget. Egy-egy teszthez nálunk minden tesztelő hozzáadja a maga véleményét, így a lehető legtöbb tapasztalatot szerzi meg mindenki. A legtöbb írást, azaz tesztet és menetpróbát (nevezetesen 57 darabot) Szabó kolléga, azaz jómagam követtem el, de Vajda János is hasonló mértékben elfoglalt volt.
Éppen ezért végre helyet adhatunk egy kis szubjektív szentimentalizmusnak is. Mivel imádjuk az autókat, és szívből szeretünk velük foglalkozni, az idő pedig kétségtelenül szépíti az emlékeket, az egész esztendőt megszavaztuk legjobb emléknek. Néhány típus azért kétségtelenül kiemelkedett érdekességével. Jóleső érzéssel gondolunk vissza a Mercedes-Benz C kulturált harmóniájára, a BMW i3 úttörésére, a jóformán derült égből megjelenő Nissan Pulsar jó teljesítményére, az Alfa Romeo 4C őszintesége is tiszteletet ébreszt, miközben szívünk veterános oldala is megdobbant.
Vannak ritkán adódó lehetőségek is: élvezettel gondolok vissza a Mini Cooper S-re és az üres szerpentinre, Vajda kollégának erről a Porsche Boxster ugrik be. A Renault Mégane RS végletes sportossága bármelyik pillanatban könnyen felidézhető számunkra. Hogy elérhetőbb kocsik is teljesíthetnek kiemelkedően, arról a Toyota Aygo tanúskodik, arról pedig, hogy különleges tudás is lehet viszonylag elérhető, a hibrid Infiniti Q50 tesz bizonyítást. Komoly kérdésekre is választ adtunk: megnéztük, hogy mennyit ér a prémium (egyszer, majd még egyszer), melyik a legjobb kompakt (egyszer, majd még egyszer), a legjobb kabrió, illetve hogy melyik autóval érdemes a világ végére készülni. S nem feledkezünk meg a hölgyeknek szóló cikkek sorozatáról sem, amely 2014-ben Simon Sára irányítása alatt rengeteg, nem kizárólag női szívet hódított meg.
Jó kis év volt 2014, így 2015-re dugig tölthetjük az ágyúcsövet, hogy hasonlóan nagyot szóljon. Szerencsére puskaporban nem lesz hiány. A közeljövőben érkezünk érdekes prémium-összehasonlítóval, a habok közé is merülünk, és kivételesen hosszú távon tesztelünk majd hibrid szuperautót. Tartsanak velünk az új esztendőben is! Minden igyekezetünkkel azon leszünk, hogy elégedett mosollyal és aranyat érő tudással gazdagodjanak.