305 lóerő 1,6 literből: a leggyorsabb Peugeot RCZ

Viszonylag csendben, ráadásul motorkiállításon mutatkozott be minden idők leggyorsabb közúti Peugeot-ja

Szabó Péter
2015. 01. 28. 6:17
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A lemezek alatt pedig páratlanul kihegyezett motort találunk. A Mercedes–Benz 45 AMG hajtáslánca jelenleg a világ legnagyobb literteljesítményű sorozatgyártású motorját foglalja magában. A cím marad nála továbbra is, ugyanis a PB104-es utónévvel is rendelkező (P mint Peugeot, B mint Bimota, 1 mint első közös projekt és 4 mint négy kerék) RCZ R limitált példányszámban készül. De az elismerés és a tartóssággal kapcsolatos kételkedés maximálisan kijár neki: a tervezők az 1,6 literes turbómotorból ugyanis 305 lóerőt csiholtak ki. Ez bizony 190 lóerős literteljesítmények felel meg.

A pluszerőt gyakorlatilag az elektronika átírása adta, de új, még hangosabb kipufogórendszert, valamint extra hangaláfestésről gondoskodó lefújószelepet is kapott a Bimota kiadás. Az alap RCZ R-hez viszonyított 34 lóerős többletteljesítmény ugyanúgy az első kerekekre érkezik, ahol önzáró differenciálmű továbbítja azt a sportabroncsokhoz. Az új, négydugattyús fékrendszer elöl 380 mm-es tárcsákat kapott, a futóművet pedig további 10 mm-rel ültették lejjebb a mérnökök.

A külső azonnal elárulja a típust. A Bimota háromszínű festéséhez feketére fényezett 19 colos kerekek járnak. A belső Alcantarába öltöztetett, a vörös varrás pedig csúcsra járatja a hangulatot. A hátsó ülések helyén egy dobozt találunk, amelyben két bukósisak fér el, de a versenypályás napokhoz két GoPro kamera is helyet kapott a fedélzeten. A gyári központi rendszert egy TomTom Bridge információs rendszer egészíti ki – mert egy képernyőnél kettő ezek szerint csak jobb lehet.

A típus elérhetősége és ára ismeretlen, de a nemzetközi vélemények és tesztek tanúsága szerint már az is nagyon jól jár, aki az RCZ R mellett teszi le a voksát, a vad oroszlán ugyanis nemcsak látványos, de nagyon is élvezetes és gyors. Ehhez mérten a közel csúcsra szerelt, 270 lóerős verzió 11,84 milliós vételára teljesen elfogadható.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.