A lemezek alatt pedig páratlanul kihegyezett motort találunk. A Mercedes–Benz 45 AMG hajtáslánca jelenleg a világ legnagyobb literteljesítményű sorozatgyártású motorját foglalja magában. A cím marad nála továbbra is, ugyanis a PB104-es utónévvel is rendelkező (P mint Peugeot, B mint Bimota, 1 mint első közös projekt és 4 mint négy kerék) RCZ R limitált példányszámban készül. De az elismerés és a tartóssággal kapcsolatos kételkedés maximálisan kijár neki: a tervezők az 1,6 literes turbómotorból ugyanis 305 lóerőt csiholtak ki. Ez bizony 190 lóerős literteljesítmények felel meg.
A pluszerőt gyakorlatilag az elektronika átírása adta, de új, még hangosabb kipufogórendszert, valamint extra hangaláfestésről gondoskodó lefújószelepet is kapott a Bimota kiadás. Az alap RCZ R-hez viszonyított 34 lóerős többletteljesítmény ugyanúgy az első kerekekre érkezik, ahol önzáró differenciálmű továbbítja azt a sportabroncsokhoz. Az új, négydugattyús fékrendszer elöl 380 mm-es tárcsákat kapott, a futóművet pedig további 10 mm-rel ültették lejjebb a mérnökök.
A külső azonnal elárulja a típust. A Bimota háromszínű festéséhez feketére fényezett 19 colos kerekek járnak. A belső Alcantarába öltöztetett, a vörös varrás pedig csúcsra járatja a hangulatot. A hátsó ülések helyén egy dobozt találunk, amelyben két bukósisak fér el, de a versenypályás napokhoz két GoPro kamera is helyet kapott a fedélzeten. A gyári központi rendszert egy TomTom Bridge információs rendszer egészíti ki – mert egy képernyőnél kettő ezek szerint csak jobb lehet.
A típus elérhetősége és ára ismeretlen, de a nemzetközi vélemények és tesztek tanúsága szerint már az is nagyon jól jár, aki az RCZ R mellett teszi le a voksát, a vad oroszlán ugyanis nemcsak látványos, de nagyon is élvezetes és gyors. Ehhez mérten a közel csúcsra szerelt, 270 lóerős verzió 11,84 milliós vételára teljesen elfogadható.