627 lóerővel érkezik hozzánk a legvadabb Mustang

Jó, hogy az új Mustang is elérhető, de még jobb lenne, ha a szélsőségesen izmos változatokból is kapnánk.

Szabó Péter
2015. 01. 21. 7:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Ford Mustang új generációjának nem kell szégyenkeznie, ráadásul az első példányok még az év első felében megérkeznek Európába is. Már a szívó V8-cassal érkező GT kivitel tulajdonosa is büszkén feszíthet, ha a menetteljesítményekre terelődik a beszélgetés, de titkon ő is a Shelby GT változatra vágyik majd. A nemzetközi modell az ötliteres Coyote V8-ast kapja, amely szívó helyett ezúttal kompresszoros kivitelben kerül a szénszálas motorháztető alá. Az amerikai teljesítményadat már megszületett: 627 lóerő, amely az európai szabványok szerint várhatóan 630-nak fog megfelelni. A részletes menetteljesítmény-adatokkal még adós a gyártó, de már ennyiből is tudhatjuk, hogy szem nem marad szárazon, amikor a nyolchengeres jellegzetes mennydörgésszerű dübörgése közepette a Mustang megindul.

A Shelby GT karosszériáján máshol is találunk szénszálas elemeket, a kerékjáratokat pedig 20 colos keréktárcsák töltik ki. Mögöttük hatdugattyús első féknyergeket találunk – hogy ezeket kevesebbet kelljen használni a kanyar előtt, arról a Ford Racing által hangolt, átalakított futómű gondoskodik. A hatfokozatú kézi váltót rövidebbre vették a tervezők, miközben egyes hírek szerint már úton van az opcionális teljesítménynövelő kit, ami 700 lóerő fölé tornázhatja majd a teljesítményt.

A Yahoo! Autos már a premier előtt kipróbálhatta a típust versenypályán, s meglehetősen hangzatos mondatokkal számolt be a teszteredményekről. „A Shelby GT kétségtelenül jól néz ki a valóságban, de élőben – minden gonosz szentanyja. ( ) Megérdemel egy garázst Alcatrazban, Mordorban vagy Deadwoodban.” A tapasztalatok alapján a típus nem jön zavarba a versenypályától, de nem is érzi ott magát igazán otthon – a hangolásnál érthető módon az utcai használat szerepelt előrébb. Kissé alulkormányzott, de kétségtelenül kiszámítható, hozzáférhető és jól kihasználható, miközben menetdinamikailag így is olyan ligában mozog, mint néhány jóval drágább autó.

Kíváncsiak várjuk ezek után a típus hazai érkezését, amelyre még jócskán kell várni – valószínűleg az év vége felé lehet leghamarabb lecsapni rá. Az árakat illetően az amerikai piacból nehéz kiindulni. Számításaink szerint egy jól felszerelt Ford Mustang GT nálunk 12-15 milliós árcédulát kaphat. Odaát 40 000 dollár a Shelby-kúra, ami bizony nem csekély összeg, igaz, egy 630 lóerős sportkupéért nem is túlzás 25 millió forintot elkérni. Ezzel viszont – hiába a nagyobb teljesítmény – a prémium sportmodellek területére merészkedik a Shelby GT, ahol például egy BMW M4 vagy egy Mercedes C 63 AMG lábára nem lesz könnyű ráállni.

De nem is kell, ugyanis a maga módján, a saját hangulatát meglovagolva tökéletesen helyt tud majd állni a Shelby GT, amely talán még több fejet meg tud majd fordítani, mint esetleges konkurensei. Végre boldogan, a hivatalos forgalmazás támogatásával tudjuk leírni: hamarosan meglátjuk.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.