Korábban számos pletyka és félig-meddig hivatalos hír terjengett arról, hogy a zuffenhauseni gyártó még tovább szélesíti palettáját, méghozzá egy elérhető árú, négyhengeres, kétüléses élesítésével. Mindez azonban megcáfolást nyert hivatalosan a gyártó részéről, tehát egyértelműen a kétüléses Cayman és a nyitott Boxster marad a németek kínálatának legalján. Elnevezést illetően viszont jelentős változás várható: a fantázianevek megszüntetésével a Porsche három szemjegyű plecsnit ragaszt majd a legkisebb modellekre. A Boxster és a Cayman a minap kiszivárgott információk szerint 718-ként folytatja pályafutását, de csupán a következő generációtól kezdve, aminek érkezését 2016-ra tehetjük.
A vérpezsdítőbb variánsok, így az S, RS és GT modellek természetesen maradnak, a betűjelek a 718-as kódnév után biggyesztve jelzik majd az aktuális verziót. Az alapmotor szerepét az új generáció esetében már nem hathengeres tölti be, hanem egy kétliteres, négyhengeres benzinmotor, amelyet a szükséges teljesítmény elérése érdekében turbófeltöltő lélegeztet. Az új egység 285 lóerővel szolgál majd, szemben a jelenlegi bázismotor 265 lóerejével, míg a sportosabbik példányokba (718 S) ugyanennek a blokknak a nagyobb lökettérfogatú, 2,5 literes változata kerül majd. A 2,7 literes erőforrásnak vélhetően mennie kell, azonban a nagyobbik, 3,5 literes, hathengeres boxermotor némi fejlesztést követően a legerősebb verziókat fogja hajtani.