A konnektoros autók részesedése már túl az 1%-on

Az elektromos autók, valamint a hálózatról tölthető hibrid modellek részesedése folyamatosan növekszik.

Szabó Péter
2015. 01. 27. 17:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egyik részről az egyszázalékos részarányt tekinthetjük megmosolyogtatóan kevésnek, másrészről viszont érdemes hozzáadni az egyenlethez a konnektoros modellek kínálatának viszonylagos szűkösségét, a technológia egyelőre magas árát, illetve korlátait, valamint a hálózat kiépítettségének viszonylagosságát. Ha pedig így összegezzük a dolgokat, szép eredmény a tavaly csak az USA területén eladott közel 100 ezer példány. Egy olyan országban, ahol az eladások 52 százalékát a hatalmas pickupok teszik ki – tegyük hozzá.

Miközben Amerikában csökkenőben az elektromos modellek térnyerésének irama (28 százalékos a fejlődés jelenleg), addig Európában egyre népszerűbb a technológia: évről évre közel 100 százalékos a fejlődés. Persze a piac még csak most próbálgatja a szárnyait, és ebbe belejátszanak a különböző kormányzati támogatások is. Mindenesetre nem rossz eredmény, hogy 2014 októberéig az évben már közel 75 ezer konnektorra akasztható négykerekű fogyott.

Kontinensünkön a legnépszerűbb a Mitsubishi Outlander PHEV. A típus eladásai a kalkulációk szerint 2014-ben elérték a 20 ezret. Mögötte a Nissan Leaf foglalja el a második helyet (teljesen elektromosként pedig az elsőt), és a BMW i3 tör felfelé, amelyből úgy adtak el világszerte összesen 16 ezret 2014-ben, hogy csak az utolsó negyedévtől értékesítették. Igazi következtetéseket majd 2015-ből lehet levonni, hiszen a piaci kínálat java része számára ez lesz az első teljes év, sok országban pedig még csak most van a technika ébredőben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.