Egyik részről az egyszázalékos részarányt tekinthetjük megmosolyogtatóan kevésnek, másrészről viszont érdemes hozzáadni az egyenlethez a konnektoros modellek kínálatának viszonylagos szűkösségét, a technológia egyelőre magas árát, illetve korlátait, valamint a hálózat kiépítettségének viszonylagosságát. Ha pedig így összegezzük a dolgokat, szép eredmény a tavaly csak az USA területén eladott közel 100 ezer példány. Egy olyan országban, ahol az eladások 52 százalékát a hatalmas pickupok teszik ki – tegyük hozzá.
Miközben Amerikában csökkenőben az elektromos modellek térnyerésének irama (28 százalékos a fejlődés jelenleg), addig Európában egyre népszerűbb a technológia: évről évre közel 100 százalékos a fejlődés. Persze a piac még csak most próbálgatja a szárnyait, és ebbe belejátszanak a különböző kormányzati támogatások is. Mindenesetre nem rossz eredmény, hogy 2014 októberéig az évben már közel 75 ezer konnektorra akasztható négykerekű fogyott.
Kontinensünkön a legnépszerűbb a Mitsubishi Outlander PHEV. A típus eladásai a kalkulációk szerint 2014-ben elérték a 20 ezret. Mögötte a Nissan Leaf foglalja el a második helyet (teljesen elektromosként pedig az elsőt), és a BMW i3 tör felfelé, amelyből úgy adtak el világszerte összesen 16 ezret 2014-ben, hogy csak az utolsó negyedévtől értékesítették. Igazi következtetéseket majd 2015-ből lehet levonni, hiszen a piaci kínálat java része számára ez lesz az első teljes év, sok országban pedig még csak most van a technika ébredőben.