Ennek legjobb példája a nemrégiben bemutatkozott Mirai, mely a hidrogénhajtású járművek egyik legkorábbi képviselője az autózás világában. Ahogyan a hibridek terén, úgy természetesen a hidrogénnel hajtott, üzemanyagcellás négykerekűek esetében sem szeretnének megállni egy típusnál. A Toyotánál ráadásul ugyanazt a politikát követnék ezúttal is, mint a benzines-elektromos autók esetében, és a Mirai után nem megint egy új típust teremtenének, hanem egy meglévőbe építenék be az új technológiát.
A találgatások persze máris megkezdődtek, és a hírek szerint az egyik legesélyesebb jelölt a japánok luxusmárkájának zászlóshajója, a Lexus LS. A hatalmas modell ugyanazt a technikát kapná meg, mint a Mirai – természetesen a méreteihez igazítva. A nemrég megjelent újdonság 155 lóerős teljesítménye mellé egy újabb elektromotorral további 300 lóerőt csatolnának, amivel az újdonság így elérné, sőt valamelyest meg is haladná az alapokat adó LS 600h 445 tagú ménesét. A hatótáv így körülbelül 380 kilométerre adódna.
Egyes források szerint a hidrogénes LS FCEV az első ülések alatt hordaná az üzemanyagcelláit, míg a hátsó ülések és a kalaptartó alatt egy-egy hidrogéntartályt helyeznének el a mérnökök. Az autó külseje valószínűleg nem fog különösebben eltérni a normál változatoktól, legfeljebb a jobb hűtés érdekében kaphat nagyobb légbeömlőket.
A hírek szerint 2017-re érkező újdonság az LS 600hL fölé kerülne a kínálatban, már a következő, 2016-ra várt generációra épülve. Természetesen ennyivel nem éri majd be a japán gyártó, és a következő évtizedben további hidrogénes modellekkel is előrukkolna, melyek közül az elsők között lehet majd egy nagyobb SUV is. A Toyota egyszer már megelőzte korát, amikor belevágott az akkor még ismeretlen hibrid technológia gyártásába. Azóta kiderült, hogy akkor igazuk volt, az üzemanyagcellás járművekkel kapcsolatban azonban csak a jövő igazolhatja majd őket.