A multimédiás rendszerek jövője: VW Golf R Touch

A Volkswagen egy különlegesen átépített Golf R-rel készült a Las Vegas-i CES elektronikai kiállításra.

Kenéz Tibor
2015. 01. 07. 16:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A rendezvény céljából és a koncepció nevéből nem nehéz kikövetkeztetni, hogy itt bizony nem egy felturbózott sportkompaktról beszélhetünk, hiszen a különleges fényezés mellett csupán az utastérben lelhetünk változásokra. A gyár jövőbeli modelljei multimédiás megoldásait szeretné előrevetíteni a tanulmánnyal, melyet rengeteg funkcióval felruházott, hatalmas méretű, érintéssel vagy akár mozdulatokkal is irányítható képernyők uralnak belül.

A középkonzolon egy nagy felbontású, 12,8 hüvelykes érintőképernyős információs rendszer kapott helyet, melyet kicsit lejjebb egy 8 hüvelykes, szintén érintős megjelenítő egészít ki, ahonnan egyebek közt a klímát és a multimédiát tudjuk kezelni. Mindez még nem volt elég, hiszen a tervezők a műszerfalat is lecserélték ez 12,3 hüvelykes Aktív Információs Kijelzőre, mely természetesen digitális órákkal kecsegtet minket – ez már az új Passatból is ismerős lehet. Ugyanakkor minden mást, így az elektromos ablakokat és a világítást is új, érintős megoldásokkal kezelhetjük a Golf R Touchban.

A Volkswagen elmondása szerint a műszerfali és a középkonzolon található megjelenítők könnyedén testre szabhatók, akár egy táblagép. Az autó egyes funkcióit akár kézmozdulatokkal is vezérelhetjük háromdimenziós kamera segítségével, mely a tetőn található. A tetőablakot például elég megérintenünk az irányításához, és miután a központi kijelzőn megjelennek a beállításai, elég a kezünket hátra húzni nyitásához – ugyanígy a bezárásnál is.

Hasonló produkciót képes elsütni a Golf az ülések beállításánál is: elég elhúzni a kezünket az ülőlap mellett, hogy a központi kijelzőn megjelenjenek a kezelőszervek, amelyekkel már egyszerűen személyre szabhatjuk a foteleket. Itt tehát csak a kezelőszervek megjelenítésére használjuk a mozdulatokat, ellentétben a tetőablakkal. A szemfényvesztés teljessége kedvéért az autóban található világítótestek 16,7 millió színt képesek megjeleníteni, hogy biztosan ne maradjon ki a kedvencünk.

A VW-sek elmondása szerint ezek az újítások előbb vagy utóbb a szériaautókba is bekerülnek, noha számunkra kérdéses, hogy miért egyszerűbb kezünk kalimpálásával irányítani például a tetőablakot, mint egy fizikai gomb megnyomásával. Annyi azonban biztos, hogy a hatalmas képernyők előbb-utóbb végleg átveszik majd a hatalmat az autókban is, ahogyan azt már megtették a mobiltelefonok és más számítástechnikai eszközök világában.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.