A rendezvény céljából és a koncepció nevéből nem nehéz kikövetkeztetni, hogy itt bizony nem egy felturbózott sportkompaktról beszélhetünk, hiszen a különleges fényezés mellett csupán az utastérben lelhetünk változásokra. A gyár jövőbeli modelljei multimédiás megoldásait szeretné előrevetíteni a tanulmánnyal, melyet rengeteg funkcióval felruházott, hatalmas méretű, érintéssel vagy akár mozdulatokkal is irányítható képernyők uralnak belül.
A középkonzolon egy nagy felbontású, 12,8 hüvelykes érintőképernyős információs rendszer kapott helyet, melyet kicsit lejjebb egy 8 hüvelykes, szintén érintős megjelenítő egészít ki, ahonnan egyebek közt a klímát és a multimédiát tudjuk kezelni. Mindez még nem volt elég, hiszen a tervezők a műszerfalat is lecserélték ez 12,3 hüvelykes Aktív Információs Kijelzőre, mely természetesen digitális órákkal kecsegtet minket – ez már az új Passatból is ismerős lehet. Ugyanakkor minden mást, így az elektromos ablakokat és a világítást is új, érintős megoldásokkal kezelhetjük a Golf R Touchban.
A Volkswagen elmondása szerint a műszerfali és a középkonzolon található megjelenítők könnyedén testre szabhatók, akár egy táblagép. Az autó egyes funkcióit akár kézmozdulatokkal is vezérelhetjük háromdimenziós kamera segítségével, mely a tetőn található. A tetőablakot például elég megérintenünk az irányításához, és miután a központi kijelzőn megjelennek a beállításai, elég a kezünket hátra húzni nyitásához – ugyanígy a bezárásnál is.
Hasonló produkciót képes elsütni a Golf az ülések beállításánál is: elég elhúzni a kezünket az ülőlap mellett, hogy a központi kijelzőn megjelenjenek a kezelőszervek, amelyekkel már egyszerűen személyre szabhatjuk a foteleket. Itt tehát csak a kezelőszervek megjelenítésére használjuk a mozdulatokat, ellentétben a tetőablakkal. A szemfényvesztés teljessége kedvéért az autóban található világítótestek 16,7 millió színt képesek megjeleníteni, hogy biztosan ne maradjon ki a kedvencünk.
A VW-sek elmondása szerint ezek az újítások előbb vagy utóbb a szériaautókba is bekerülnek, noha számunkra kérdéses, hogy miért egyszerűbb kezünk kalimpálásával irányítani például a tetőablakot, mint egy fizikai gomb megnyomásával. Annyi azonban biztos, hogy a hatalmas képernyők előbb-utóbb végleg átveszik majd a hatalmat az autókban is, ahogyan azt már megtették a mobiltelefonok és más számítástechnikai eszközök világában.