A 2013-as értékesítéshez képest a Toyota (beleértve a Daihatsu és a Hino eladásait) három százalékkal növelte az átadott járművek mennyiségét. Az eredményül kapott 10,23 milliós érték abszolút rekordot jelent. Érdekes módon már a 2015-ös évről is közöltek adatokat a japánok: várakozásuk szerint 1 százalékkal csökken majd az eladások száma Japán és a fejlődő országok visszaeső kereslete miatt. Kissé korainak tűnik ilyen pontos előrejelzést adni (nem gondoljuk, hogy tudatosan visszaesést terveznek), így könnyen lehet, hogy ez a bejelentés csak üzleti fogás.
Mert hogy továbbra is van kivel vetélkedniük a japánoknak a világ legnagyobb autógyártója címért. 2014-hez visszatérve a Volkswagen konszern is átlépte a tízmilliós határt, ráadásul 140 ezer autóval, ami 4,2 százalékos gyarapodást jelent. Ha pedig ezt az iramot tartják, vagy legalábbis a csökkenést megakadályozzák, akkor változás lehet a dobogó tetején. Igaz, hogy gazdasági elemzők szerint a Toyota összességében sokkal nagyobb hasznot tesz zsebre egy-egy modell értékesítésén.
A GM csillaga is felfelé ívelt az idén. A válságot kiheverni látszó autóiparban 2 százalékos plusszal veszi ki a részét az amerikai vállalatcsoport. Az évtizedekig a világ legnagyobb autógyártójaként tisztelt General Motors 2014-ben összesen 9,92 millió autó slusszkulcsát adta ügyfélkézbe.