A Toyota országon belül tartja kívánatos sportautóját

A Toyota az utóbbi időben a rég elejtett sportos felvételével van elfoglalva.

Csizsek Ádám
2015. 01. 02. 7:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Létezik azonban egy nem kevésbé kívánatos sportmodell, a Mark X GRMN, azonban a Toyota nem küld belőle máshová. A hagyományos felépítéssel rendelkező, négyajtós szedán a 2015-ös Tokiói Autószalonon debütál majd, hogy felpezsdítse a hangulatot. A Toyota Mark X 350S népszerű, frontmotoros, hátsókerék-meghajtású autó japánban, ami kiváló alapot nyújt ahhoz, hogy a márka megünnepelje a piaci sikereket, méghozzá egy GRMN (Gazoo Racing Masters of Nurburgring) verzió segítségével.

A Toyota Mark X GRMN orrában ugyanaz a 3,5 literes, V6-os benzinmotor lapul, mint a hagyományos változatokban, a 321 lóerős teljesítmény pedig garancia arra, hogy élvezet a belpiacos különlegesség dirigálása. Az élvezeteket a sportosabb hatfokozatú kézi váltó, illetve a Torsen differenciál fokozza, de az ilyenkor megszokott változtatások sem maradtak ki. Sportfutómű, nagyobb teljesítményű fékrendszer, megerősített karosszéria és szénszálas anyagból készült tető szerepel a repertoárban.

A külső tekintetében természetesen hiba lett volna kihagyni a vérpezsdítő műszaki tartalomhoz passzoló körítést, így került az autóra új, morcosabb első lökhárító, fekete tükörház, szénszálas átsó légterelő és diffúzort formáló hátsó lökhárító. A kétszer két kipufogóvég jelzi, hogy a teljesítmény sem hiányzik, az összképet pedig a 19 hüvelyk átmérővel bíró könnyűfém felnik teszik teljessé.

Az utastérben ugyancsak karbonnal jelzik a készítők, hogy nem hagyományos verzióban ülünk, a sportosabb, háromküllős sportkormányt stílusosan Alcantara borítja, a középállás jelző pedig szintén finom utalás a dinamikus jellegre. A Toyota a tömeg megtakarítása érdekében száműzte a 7 hüvelykes képátlójú érintőképernyős központi rendszert, a puritánabb stílus amúgy is jobban illeszkedik az autó miliőjéhez.

Az autóból mindösszesen 100 példány készül majd, ám amerikai vagy európai rajongók ne is számítsanak arra, hogy megkaparinthatnak akár egyet is. A Toyota ugyanis szigorúan csak a belpiacon árusítja majd a különlegességet, noha a műszaki tartalom és a tetszetős körítés révén minden bizonnyal másutt is sikere volna a hathengeres modellnek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.