Álca nélkül bukott le az új Porsche GT3 RS

Nehezen tudtuk elképzelni, hogy utcai körülmények közt miként lehetne fokozni a gyorsaságot – a GT3 válaszol.

Vajda János
2015. 01. 09. 7:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Porsche sokat látott mérnökei viszont már évek óta keményen dolgoznak, hogy tovább javítsák a GT3 fantasztikus képességeit, hiszen egyértelmű, hogy a még radikálisabb RS változatnak a hagyományoknak megfelelően valamikor meg kell születnie. A hivatalos leleplezésig szerintünk már csak hetek lehetnek hátra, egy szemfüles Porsche-rajongó azonban valahogy lencsevégre kapta a stuttgarti gyártó féltve őrzött kincsét, ami álcázás nélkül tündökölt egy mélygarázsban, mégpedig meglehetősen koszos állapotban. Álcázva már többször csodálhattunk meg képeket az autóról, azonban ennyire szépen még soha nem mutatta magát a GT3 RS.

Bár hivatalos információk még nem láttak napvilágot a technikáról, nem nehéz kitalálni, hogy még könnyebb, még direktebb, még gyorsabb és még drágább lesz az utcán is használható versenyautó, mint a GT3. Már az alapmodell megjelenése is rendkívül agresszív, az RS esetében azonban még komolyabb szélesítéseket figyelhetünk meg, továbbá számos plusz légbeömlő gondoskodik a különféle elemek fokozottabb hűtéséről. Van is mit hűteni, ugyanis versenypályás bevetéskor szinte minden porcikája izzik a Porschének, pályát márpedig gyakran fog látni vélhetően az RS, hiszen hiába kaphat rendszámot, természetes élőhelyét inkább a lezárt versenypályák képezik.

 

A hírek szerint a GT3 3,8 literes, 475 lóerős motorját egy 4 literes, természetesen szintén szívó hathengeres boxerre cserélik a mérnökök, ami bőven 9000/perc fölé képes majd forogni, s bő 500 lóerőt állít a sofőr rendelkezésére. A Nürburgringi köridő bőven 7 perc 30 másodperc alatti lesz (ennyit a „sima” GT3 tud), sőt olyan információk láttak napvilágot, hogy a tesztpilóták már 7:10 körül járnak, amely időt sokkal erősebb sportautók sem képesek megközelíteni. A nagyközönség hivatalosan vélhetően március elején, a Genfi Autószalonon találkozhat első ízben a bestiával, amelynek ára 60 millió forint körül várható. A PDK automataváltó ezúttal is szériában jár.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.