Felkészült a ralira a Toyota GT86

A gyártó a raliba is beszáll a hátsókerék-hajtású kupéval.

Szabó Péter
2015. 01. 28. 17:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Persze nem a WRC-ben is induló, gyári csapatról van szó, hanem a versenyzők által megvásárolható, felkészített versenyautóról. A hír a Toyota Motorsport garázsából származik: a sportrészleg GT86 CS-R3 néven építette meg raliautóját, amelyet a későbbiekben bármely csapat megvásárolhat. A névből eredendően az újdonság az R3-as szabályoknak maradéktalanul meg fog felelni, s a 2015-ös szezonban, júliustól már rajthoz is állhatnak az első példányok.

A teljesítményről a szériaváltozathoz hasonlóan kétliteres, négyhengeres bokszer szívómotor gondoskodik, s ebből 20 százalékkal többet, egészen pontosan 240 lóerőt hajtottak ki a mérnökök. Ehhez a lökettérfogathoz képest meglehetősen bőséges, 230 newtonméter csúcsnyomaték társul. A GT86 CS-R3 erejét hatfokozatú, szekvenciális váltómű továbbítja a hátsó kerekek felé hatékonyabb korlátozott zárású differenciálművön keresztül. A fékek tekintetében ugyancsak nagy teljesítményű rendszerre kell számítanunk.

„A GT86 CS-R3 markáns és potens jelenség lesz a raliversenyeken, ráadásul a hátsókerék-hajtástól azt várjuk, hogy a versenyzők látványos akciókkal kápráztassák el a nézőket, s maguk is örömet leljenek benne” – mondta Nico Ehlert, a Customer Motorsport vezető mérnöke. Hozzátette, hogy a Toyota mindenképpen nagyon megbízható, nagy teljesítményű versenyautót szeretne a vásárlók kezébe adni, s természetesen az ehhez szükséges alkatrész- és információellátást is biztosítják. A GT86 CS-R3 az FIA szabályainak megfelelve a WRC, azaz a Rali-világbajnokság futamain is rajthoz állhat.

A csomag egy szezonra 84 ezer euróba kerül, de az április előtt érkezett megrendelésekre további 5 ezer euró kedvezményt ad a gyártó, ez persze még így is a szériaverzió árának két és félszerese. Nemcsak az autó és a strapabíróbb versenykiegészítők, de az alkatrészek és a tudás is pénzbe kerül, a 25 milliós árért pedig azért mégiscsak egy vadonatúj raliautó tulajdonosa lesz a befizető.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.