A konnektoros hibrid kívül-belül megújult, de a legfontosabb mégis az, ami a lemezek alatt van. A kevésbé egyedi, ám ötülésessé váló középkategóriás 18,4 kWh-s lítiumionakkumulátor-csomagot cipel, melyhez egy elektromotor és immár 1,5 literes hatótáv-növelő aggregát kapcsolódik. Előbbi 151, utóbbi pedig 102 lóerőt tud felmutatni, miközben a csúcsnyomaték már majdnem eléri a 400 Nm-t. Az új hajtáslánc 45 kilogrammal nyom kevesebbet az Amperában is megtalálható elődjénél, miközben 12 százalékkal hatékonyabb.
Nem csak tisztább és takarékosabb, de gyorsabb is az új rendszer. Ha az elektromotor és a benzinmotor egyszerre kapcsolódik a hajtásba, a 0–100-as sprint 8,6 másodperc körül alakul, ami négy tizedes fejlődést jelent. Egyetlen töltéssel – amely hagyományos hálózatról 4,5 óra alatt elvégezhető – 81 kilométert tud megtenni az új Volt, ami érezhető fejlődés az előd 64 km-es adatához képest. Tesztjeink szerint ez abszolút teljesíthető is, igaz, már az Ampera 10,1 kWh-s akkumulátorának töltéséhez is inkább 5-6 óra kellett, az új generáció nagyobb pakkjához pedig valószínűleg ennél is több.
Az Opel Ampera sikereinek elmaradása valószínűleg az új generáció távolmaradását okozza. A Volt 2015 második félévében kerül forgalomba a tengerentúlon, Chevrolet hiányában pedig nálunk legfeljebb csak szürkeimportból lesz elérhető. Az Opel egyelőre kitartóan hallgat elektromos fronton, és ha érkezik is tőlük valami, arra leginkább a hálózat és a támogatás szélesebb mértékű fejlődését követően kerülhet sor.