Ennek érdekében nemrég bemutatták Wolfsburgban a 2015-ös Polo R WRC-t. A versengés pedig hamarosan kezdetét is veszi: az immáron sötétkék-fehér fényezéssel, átalakított hátsó szárnnyal és új, hidraulikus, kormány mögül vezérelhető automata váltóval gazdagodott versenygép már a jövő héten rajtoló Monte Carlo Rallyn megmutathatja tudását. Persze az előbb említetteknél jóval több fejlesztést eszközöltek az autón.
A németek üdvöskéje új első fényszórókat is kapott, és a gyáriak igencsak visszafogott mennyiségű információi szerint a tavalyi alkatrészek háromnegyedét vették górcső alá, amiknek jó részét tovább is fejlesztették. A Polo R WRC így még „egyszerűbb, könnyebb és erősebb” lett. Dr. Heinz-Jakob Neusser, a Volkswagen műszaki fejlesztésekért felelős vezetője így nyilatkozott: „Az új Polo R WRC egy intenzív fejlesztőkúrán esett át mind kívül, mind pedig belül. Nemcsak vizuálisan lett dinamikusabb és sportosabb, hanem a mérnökeinknek köszönhetően a motorháztető alatt is aprólékos újításokkal sikerült még potensebbé varázsolni az elmúlt két évben rendkívül sikeres szerkezetet.”
Az 1,6 literes turbóssal szerelt versenyautóból hármat neveztek be a németek a világbajnokságra. A címvédő Sébastien Ogier, Julien Ingrassia, valamint a Jari-Matti Latvala, Miikka Anttila és az Andreas Mikkelsen, Ola Fløene párosok tehát idén is kiemelkedő eséllyel indulhatnak harcba a konstruktőri címért, de az egyéni világbajnoki elsőség is közöttük dőlhet el.
A címvédő Ogier is ejtett pár szót az újdonságról: „Kifejezetten optimista vagyok az autóval kapcsolatban, biztos vagyok benne, hogy ez is legalább olyan jó startot vesz majd, mint elődje. Rengeteget teszteltünk, és nagy energiákat fordítottunk az új váltó fejlesztésére, ami valódi előrelépést jelent. A Polo R WRC még jobb lett, mint korábban volt” – zárta mondanivalóját a versenyző.