Többször megtörtént már, hogy végül túlzottan nagyok lettek az elvárások, és mire a kereskedésekbe ért az adott modell, nem ütött akkorát, mint kellett volna. Ilyen volt például a Toyota GT 86, ami bár egy igazi örömautó, de technikáját tekintve néhány évet megkésett, a Lexus LFA szuperautó vagy akár a jelenlegi Ford Mondeo, ami éveket csúszott. S bizony ebbe a kasztba sorolható a Honda NSX, aminek első szériája minden idők egyik legjobb sportautója, így óriási volt a nyomás a japánokon az újdonság kérdésében, mi pedig már hosszú évek óta hallgatjuk a találgatásokat az utóddal kapcsolatban.
Mind a Honda vezetősége, mind pedig a mérnökcsapat valami óriásit akart alkotni, hiszen az NSX nevet kizárólag egy valódi sportautó viselheti, ugyanakkor amint az előd esetében, az újdonságnál is nagyon fontos a számos innováció, hiszen az NSX technikailag bizony megelőzte korát. Már hosszú évek óta toporogva várjuk az autót, így cikkünk címe szerintünk annyira nem is túlzás. De felejtsük el a hosszú várakozást, inkább örüljünk a mának: az NSX megérkezett, méghozzá szériagyártású változatában, teljes pompájában velünk van! A Honda a jelenleg zajló detroiti autószalonon leplezte le büszkeségét.
A technika tekintetében a különféle tanulmányok és kósza információk által jól informáltak voltunk, nagyjából azt kaptunk, amire számítottunk. A japánok összkerékhajtást és hibrid hajtásláncot ígértek, s be is tartották szavukat. Nem is csoda, a mai világban elengedhetetlen a hibrid hajtás egy innovatív sportautó esetében. Ahogy gondolhattuk, a mérnökök a jó öreg szívómotort is nyugdíjba küldték, helyét korunk elvárainak megfelelve egy 3 literes, kétturbós benzines vette át, ami az elődhöz hasonlóan a hátsó ülések mögött kapott helyet, viszont a régi NSX-szel ellentétben nem kereszt-, hanem hosszirányban került beépítésre.
A hivatalos információk szerint a hátsó kerekeket hajtja és a találgatások alapján mintegy 400 lóerőt bocsát a sofőr rendelkezésére a V6-os, ami már eleve komoly menetteljesítményeket ígérne. De mivel hibridről van szó, ezért itt nincs vége! A belső égésű erőforráshoz ugyanis nem kevesebb, mint három(!) elektromotor csatlakozik. Ezekből kettő elöl kapott helyet és az első kerekeket hajtja, a jobb tapadás, nem mellesleg pedig a jobb súlyelosztás végett. A harmadik villanymotor hátul, a belső égésű motor és az újonnan fejlesztett duplakuplungos automataváltó között kapott helyet, amely nem kevesebb, mint kilenc(!) fokozattal operál – ilyen sok fokozattal rendelkező duplakuplungos váltót eddig nem is láthattunk a piacon.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!