Itt a legizgalmasabb kombi, a Seat Leon ST Cupra

A Seat a tavalyi genfi autószalonon leplezte le legizgalmasabb modelljeit, immáron itt a következő.

Vajda János
2015. 01. 10. 13:54
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az elmúlt hónapokban a kémfotósok többször is lencsevégre kaptak álcázott formában kimondottan sportos köntösbe bújtatott Leon kombikat, így sejthető volt, hogy a gyáriak a puttonyos változatból is készülnek valami érdekes piacra dobására.

Nos, a Seat ma reggel bejelentette a Leon Cuprák kombi változatait is (az eddigiekhez hasonlóan kétféle teljesítménnyel), amelyek a „sima” Leon Cuprák után pontosan egy évvel, a 2015-ös genfi autószalonon fognak debütálni. A radikális, mégis praktikus Leonok pályán akár a 300 lóerős, összkerékhajtású Golf R Variant orra alá is képesek lehet borsot törni, elsősorban alacsonyabb tömegüknek köszönhetően.

Ami mindkét Leon Cupra ST-ben közös, az a hajtásrendszer: a konszern bevált 2 literes négyhengeres turbós benzinmotorjának ereje alapesetben hatfokozatú kézi, felár ellenében pedig szintén hatgangos dupla kuplungos DSG automataváltón keresztül jut el az első kerekekhez, mégpedig a szériában járó, elektronikusan vezérelt önzáró differenciálművön keresztül, amely remek tapadást igyekszik garantálni, és igény szerint a nyomaték 100 százalékát akár egyetlen kerékhez képes kivezérelni.

És hogy mekkora erőről van szó? Mindkét Cupra változat 350 Nm-nyi forgatónyomatékot képes mozgósítani (1750–5300/perc között), ám az induló változatban a motor 265 lóerő leadására képes, míg a Cupra 280 verzió – ahogy neve is jelzi – ménese 280 tagot számlál, amivel a típus minden idők legizmosabb szériagyártású Seatjának számít.

A 2 literes TSI motor a konszern kompakt sportmodelljeiben 220-300 lóerő közötti csúcsteljesítményre képes, ám elsőkerékhajtással párosítva messze a Leon karosszériájában a legizmosabb, így – főleg kicsit síkosabb útfelületen – kimondottan fontos szerepet kap a fentebb említett önzáró differenciálmű.

A szuper vezethetőségben a szériában járó, és a sportosság jegyében fogant állítható lengéscsillapítás (DDC), valamint a direktebb kormánymű is kiveszi a szerepét, de szintúgy említést érdemel a fokozott teljesítményű fékrendszer. A megfelelő tapadásról 18 colos, sőt, a Cupra 280 esetében 19 colos könnyűfém kerekekre húzott 225 mm széles papucsok gondoskodnak, utóbbi modellhez pedig továbbá egy radikálisabb aerodinamikai csomag jár – kívülről persze minden Cupra ST könnyen beazonosítható, elsősorban a mélyre húzott lökhárítókról, a nagy légbeömlőkről, valamint a kétoldali kipufogókról.

A menetteljesítmények önmagukért beszélnek: a 280 lóerős Leon Cupra DSG váltóval 6 szekundum alatt képes teljesíteni a 0–100 km/h-s sprintet, és az eredményen a – 15 lóerő illetve a kézi váltó csupán 0,1-0,1 másodpercet ront. A végsebesség minden esetben limitált 250 km/h, a gyári átlagfogyasztás pedig a változat függvényében mindössze 6,5-6,8 liter/100 km. A gyorsulási adatok összkerékhajtással még jobbak lennének (az átlagfogyasztás pedig magasabb lenne közel fél literrel), ám ilyen opció nem fog csatlakozni a Seat büszkeségéhez. Sebaj, így az autó a kategória legkönnyebbjei közé sorolható.

 

Az utastérben nem számíthatunk komoly változásokra, így az enteriőrben lényegében a szürke-fekete alcantara-  vagy bőrborítású sportülések, a sportkormány, néhány Cupra logó, valamint a 300 km/h-ig kalibrált új műszercsoport jelenti a legnagyobb változást.

A Leon belseje sajnos továbbra is meglehetősen komor marad, cserébe viszont az autó ára jóval kedvezőbb lesz a hasonlóan izmos, igaz, összkerékhajtású testvérekénél (Golf R illetve Audi S3 Sportback). A jól felszerelt Seat Leon Cupra ST alapára a 265 lóerős motorral egy hajszállal 9 millió forint felett lesz, az izmosabb kivitel pedig plusz 400 ezer forintot kóstál majd. A DSG váltó felára 550 ezer forintra várható.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.