Jövőre lecserélik a Mercedes-AMG nagyobbik V8-asát

A nagyobb Mercedes-AMG modellekben dolgozó 5,5 literes, biturbó V8-as új utódot kap 2016-tól.

Szabó Péter
2015. 01. 20. 17:17
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egyelőre maximum 510 lóerős változatban mutatkozott be a motor, amely a jövőben messze a legtöbb Mercedes-AMG modellben helyet kaphat. Az 5,5 literes biturbó V8-as búcsúzik, utoljára a GLE 63 AMG-ben mutatkozott be, innentől a kisebb négyliteres egység különböző változatait láthatjuk majd a nagyobb modellekben is. A 65 AMG modellek feltöltött V12-ese természetesen továbbra is a kínálatban marad. De mit tudunk az M157-es kódnéven futó erőforrás nyugdíjazójáról? Elég sokat, az M178-as ugyanis a GT-ben már debütált.

Az új V8-as tehát négyliteres, egészen pontosan 3982 köbcentiméteres lökettérfogattal bír, hengerszöge pedig 90 fokos, és hengersoronként egy-egy turbótöltő lélegezteti. A közvetlen befecskendezéses nyolchengeres blokkja öntött alumínium, kompressziója 10.5:1, furata 83, lökete pedig 92 mm. Érdekességképpen a 45 AMG modellek 360 lóerős, kétliteres turbómotorja is ugyanilyen geometriával rendelkezik. A turbófeltöltőket a Borg Warner szállítja – a mérnökök a motor tetejére, a két hengersor közé préselték be őket, ahogy tette az Audi a 4.0 TFSI, a BMW pedig a 4,4-es V8 (S63) esetében. Christian Enderle, az AMG erőforrásainak koordinátora szerint ez a felállás teszi lehetővé, hogy az M178 mintegy 88 mm-rel rövidebb legyen, mint 6,2 literes szívó előd.

 

A párhuzamosan dolgozó feltöltők 2,3 báros nyomást képesek előállítani, a töltőlevegő visszahűtéséről pedig vízhűtéssel ellátott intercooler gondoskodik. Az új, négyliteres nyolchengeres továbbá a második olyan erőforrás az AMG kötelékében, amelybe a Bosch piezo befecskendezőit építették. Az újfajta injektorok egy ciklusban akár hét különálló befecskendezést is képesek megvalósítani.

A hengerek falát a Mercedes–Benz szabadalmaztatott Nanoslide súrlódáscsökkentő bevonatával látták el, a hengerfej természetesen alumínium, a kenésről pedig szárazkarteres olajozás gondoskodik. A kipufogó a turbókból indul ki a motor felső traktusán, ahol épp emiatt igazán nagy forróság alakul ki.

A nyolchengeres teljesítménye jelenleg 510 lóerőre adódik, amely 6250/1 perces főtengelyfordulatnál jelentkezik, miközben a 650 Nm-es nyomatékcsúcs már 1750-es fordulattó rendelkezésre áll, egészen 4750-ig. A literteljesítmény így egyelőre 128 lóerőre jön ki, amely a jövőben emelkedni fog. Kell is a növekedés, ugyanis bizonyos típusokban 585 lóerőt teljesített az 5,5 literes előd, így a vásárlók az új generációk esetében legalább ennyire vágynak majd. Szerencsére a literteljesítmény maximalizálásában a 45 AMG-k kétliteres motorjával bőven van tapasztalata a márkának: az ottani 180 lóerős sorozatgyártási csúcsot hamarosan egyes hírek szerint még tovább tornázzák.

Ha pedig ugyanezt foganatosítanák a négyliteres motornál, akkor már 720 lóerőnél tartanának. Aggódni tehát nem kell: a V8-as elrendezés megmarad, a súly csökken, a menetteljesítmények fokozódhatnak, miközben a hatékonyság is növekszik. Mivel az 5,5 literes egység cseréje szépen folyamatosan, a generációváltásokat követően történik, az évtized végén még találkozunk majd a nagyobb lökettérfogatú erőforrással.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.