Az újdonság lesz az első Renault crossover a C szegmensben, de nem csak ez teszi különlegessé a modellt: a gyártó újszerű módon, a közösségi médiára alapozva szeretné bevezetni a Kadjart. A meglehetősen népes mezőnybe érkező négykerekű a Nissan Qashqai elsőségére hajt, amihez minden adottsága meglesz, a Renault–Nissan-együttműködés révén például a Qashqai alapjai, melyre a mérnökök erősen támaszkodtak a modell megalkotásánál.
A Kadjar egy olyan modellnév, amely a gyártó elmondása alapján egyfajta franciás játékossággal többszörös értelemmel bír. A kad rész a quad szót idézi fel, ami arra utal, hogy a típus is az úttalan utakra született. A jar rész az agile és jailir szavak esszenciája, az autó ügyes, fordulékony, gyors tulajdonságait hivatott jelképezni. A Kadjar szó egzotikus hangzása új világok felfedezésére csábít. A név elején a k kemény hangzásánál fogva robusztus érzést kelt, így a Kadjar természetes módon illeszkedik a Captur és a Koleos által kijelölt sorba.
Január 26-án a Renault a közösségi média különböző felületein gyújtja be azt a kampányrakétát, amely a Kadjar világába enged betekintést. Mindennap újabb fotók és videók kerülnek ki a nagyközönség elé, míg végül február 2-án a nagyvilág is megismerheti a Kadjar formáit, ezen a napon leplezi le az autót Carlos Ghosn, a Renault-csoport elnöke. Akinek kedve támadt ehhez, az saját maga gyűjtögetheti be addig is a kirakós darabkáit a Renault Facebook-oldalán, de természetesen mi is beszámolunk a modell érkezéséről.