Habár a hírek egykor arról szóltak, hogy a vadonatúj, második generáció leleplezésére akár már 2014-ben sor kerülhet, mostanra már szinte biztossá vált, hogy csak az évtized második felének közepére érkezhet meg az új nagy szedán. A gyáriak elmondása szerint egyébként a Phaeton alapjaiban is megújul, de az alapkoncepció marad a régi, így az újdonság esetében is a prémium zászlóshajók szerényebb képviselőjét tisztelhetjük majd benne, kedvezve ezzel a feltűnést kerülő vásárlóknak.
Mindez nem jelenti azt, hogy a wolfsburgiak kompromisszumokat kötnének bármilyen téren: a legújabb csúcstechnológiákat és a legfinomabb anyagokat vonultatja majd fel az autó. A komfort terén ráadásul igencsak magabiztos kijelentéssel álltak elő a németek. Elmondásuk szerint kategóriájának legkényelmesebb autóját tisztelhetjük majd a Phaetonban, ami nem lenne kis teljesítmény olyan ellenfelekkel szemben, mint a Mercedes-Benz S osztály, vagy éppen a hamarosan érkező vadonatúj 7-es BMW és Audi A8 – de a sort hosszasan folytathatnánk.
A pletykák szerint egyébként mindezt olyan légrugós rendszerrel szeretnék elérni a Volkswagennél, ami az S osztály Magic Body Control technológiájához hasonlóan kamerákkal és szenzorokkal pásztázná az utat, hogy az adaptív futómű beállításait a másodperc tört része alatt módosítsa a körülményeknek megfelelően. Erre persze legyinthetnénk, mondván: ilyet már láttunk. A spekulációknak azonban itt még nincs vége.
Egyes extrémebb értesülések szerint a Phaeton az elsők között lehet, melyben szériagyártásba kerülhet egyfajta önvezető technológia, amely alacsonyabb sebesség mellett képes lenne például a városokban önállóan koordinálni a hatalmas szedánt. Ugyanakkor egy automatikus előzési funkcióról is suttognak egyesek, ezek azonban valószínűleg csak találgatások.
Abban azonban biztosak lehetünk, hogy a konkurencia szintjére felérhet majd a Phaeton, hiszen a Volkswagen minden téren igencsak jól áll a fejlesztésekkel, legyen szó vezetéstámogató, biztonsági vagy éppen multimédiás rendszerekről, és akkor az egyre fejlettebb erőforrásaikról és hibrid megoldásokról még szót sem ejtettünk. Persze mindezt meg is kell fizetnie majd a vásárlóknak, hiszen hiába a visszafogottabb külső, az árcédulán ez valószínűleg nem fog meglátszani, de ez már a jövő zenéje.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!