Két év múlva érkezhet az új Volkswagen Phaeton

A Volkswagen elfeledett luxusszedánja, a Phaeton még mindig kapható, két éven belül pedig jön az utód.

Kenéz Tibor
2015. 01. 12. 14:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Habár a hírek egykor arról szóltak, hogy a vadonatúj, második generáció leleplezésére akár már 2014-ben sor kerülhet, mostanra már szinte biztossá vált, hogy csak az évtized második felének közepére érkezhet meg az új nagy szedán. A gyáriak elmondása szerint egyébként a Phaeton alapjaiban is megújul, de az alapkoncepció marad a régi, így az újdonság esetében is a prémium zászlóshajók szerényebb képviselőjét tisztelhetjük majd benne, kedvezve ezzel a feltűnést kerülő vásárlóknak.

Mindez nem jelenti azt, hogy a wolfsburgiak kompromisszumokat kötnének bármilyen téren: a legújabb csúcstechnológiákat és a legfinomabb anyagokat vonultatja majd fel az autó. A komfort terén ráadásul igencsak magabiztos kijelentéssel álltak elő a németek. Elmondásuk szerint kategóriájának legkényelmesebb autóját tisztelhetjük majd a Phaetonban, ami nem lenne kis teljesítmény olyan ellenfelekkel szemben, mint a Mercedes-Benz S osztály, vagy éppen a hamarosan érkező vadonatúj 7-es BMW és Audi A8 – de a sort hosszasan folytathatnánk.

A pletykák szerint egyébként mindezt olyan légrugós rendszerrel szeretnék elérni a Volkswagennél, ami az S osztály Magic Body Control technológiájához hasonlóan kamerákkal és szenzorokkal pásztázná az utat, hogy az adaptív futómű beállításait a másodperc tört része alatt módosítsa a körülményeknek megfelelően. Erre persze legyinthetnénk, mondván: ilyet már láttunk. A spekulációknak azonban itt még nincs vége.

 

Egyes extrémebb értesülések szerint a Phaeton az elsők között lehet, melyben szériagyártásba kerülhet egyfajta önvezető technológia, amely alacsonyabb sebesség mellett képes lenne például a városokban önállóan koordinálni a hatalmas szedánt. Ugyanakkor egy automatikus előzési funkcióról is suttognak egyesek, ezek azonban valószínűleg csak találgatások.

Abban azonban biztosak lehetünk, hogy a konkurencia szintjére felérhet majd a Phaeton, hiszen a Volkswagen minden téren igencsak jól áll a fejlesztésekkel, legyen szó vezetéstámogató, biztonsági vagy éppen multimédiás rendszerekről, és akkor az egyre fejlettebb erőforrásaikról és hibrid megoldásokról még szót sem ejtettünk. Persze mindezt meg is kell fizetnie majd a vásárlóknak, hiszen hiába a visszafogottabb külső, az árcédulán ez valószínűleg nem fog meglátszani, de ez már a jövő zenéje.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.