Ledobta tetejét az Alfa Romeo 4C – íme a Spider

A mai napon megnyitotta kapuit a rengeteg izgalmas újdonságot tartogató detroiti autószalon.

Kenéz Tibor
2015. 01. 13. 12:26
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az olaszoknak nem kellett igazán megerőltetniük magukat, hiszen az amúgy is rendkívül látványos autó mindenféle változtatás nélkül is megállja a helyét, így mindössze a tetejétől szabadították meg a mérnökök, míg a hátsó lámpákat ledesre cserélték. Ezzel persze együtt járt az is, hogy a hátsó szélvédőt egy motortakaró lemezre kellett cserélniük. Különbségként vélhetjük felfedezni még az első lámpák üvegbúrás megoldását, ám az Egyesült Államokban a normál 4C-t is így forgalmazzák.

Ahhoz, hogy az autó súlyát továbbra is rendkívül alacsonyan tudják tartani, az olaszoknak el kellett felejteniük mindenfajta elektromos megoldást, így a strapabíró szövetből készült tetőt saját kezünkkel kell kezelnünk. Így azonban összesen 10 kilogrammal növekedett az autó súlya, ami így 905 kilogrammra adódik. Opcionálisan egyébként egy karbon tetőelemet is kínálnak az olaszok, amelynek azonban nincs helye az autóban, így azt útközben nem tudjuk levenni.

A látvány egyébként sem szenved csorbát, de a 17 colos alap keréktárcsák helyett akár 19-esekkel is kérhetjük a 4C Spidert, míg a féknyergek színét az ezüst, a piros, a sárga és a fekete árnyalatok közül választhatjuk ki. A külső fényezések listája is bővült egy különleges sárga színnel, mellyel együtt így már hét variáció áll rendelkezésre a vásárlók számára. Opcionális elemként akár Akrapovic kipufogórendszert is kérhetnek a vásárlók, mely nem csak jobban szól, de karbonban is gazdagabb a normál verziónál.

Az utastérben sem történtek lényeges változások. A kiváló, bőrrel borított sportülések, a kétküllős sportkormány, az alumínium pedálok, a karbon elemek és a hétcolos színes kijelző a műszerfalon nem jelent különbséget a normál verzióhoz képest. A 4C Spider Alpine hangrendszerrel érkezik, mely jó minőségű rádióvevővel, USB és iPod csatlakozással, valamint vezeték nélküli Bluetooth kapcsolattal kecsegteti a tulajdonosokat.

A motorháztető alatt ugyanaz az 1,75 literes turbómotor található, amivel egyszer már megismerkedhettünk. A 240 lóerőt és 350 Nm csúcsnyomatékot biztosító erőforrás ezúttal is az Alfa dupla szárazkuplungos TCT automataváltóján keresztül juttatja el az erőt a hátsó kerekekhez. A menetteljesítmények sem változtak, így továbbra is 4,5 szekundum szükséges a 100 km/h-s sebesség eléréséhez, és 258 km/h-nál áll meg a sebességmérő mutatója.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.