Vélhetően Európában is jelentősen kedvezőbb áron kelleti majd magát ellenlábasainál. A Lexus portékájának el is kél az árelőny, hiszen sofőrjének lényegesen kevesebb erővel kell beérnie, mint amekkora teljesítményt a többiek kínálnak. A GS F motorházteteje alatt egészen pontosan 473 tagú ménest találunk, vagyis jelentős a deficit, de tegye a szívére a kezét az, aki azt állítja, hogy ennél nagyobb erőre lenne szükség a közutakra – márpedig egy közel ötméteres limuzint eleve nem a versenypályára vásárol a kicsit is épeszűbb emberfia.
Cserébe viszont mesés erőforrásból érkeznek a lovak: a Lexus nagy örömünkre fittyet hány a downsizingre és a turbókorszakra, helyette pedig az IS F 5 literes V8-as szívó benzinmotorjának kicsit felpaprikázott változatára bízták az erő szolgáltatását, ami gyönyörűen forog, álomszerű a gázreakciója és könnyfakasztóan szépen szól. A csúcsteljesítmény 7100/percnél érkezik, az 527 Nm-es maximális nyomaték pedig 4800-5600/perc között hívható le.
Az erőt a jól bevált, ügyesen és gyorsan dolgozó nyolcfokozatú bolygóműves automataváltó továbbítja a hátsó, 275 mm széles 19 colos úthengerekhez (az első abroncsok 255 mm szélesek), az élményről pedig a szériában járó elektromos vezérlésű önzáró differenciálmű gondoskodik. Utóbbihoz 3 beállítást kínál az autó: a standard mellett szlalom illetve versenypályás üzemmódot választhat ki a sofőr.
A menetteljesítményekről egyelőre nem nyilatkozott a gyártó, azt azonban tudjuk, hogy menetkészen a Lexus GS F 1830 kilót nyom a mérlegen, ami mintegy egy mázsával kínál alá a konkurenseknek, így a hiányzó lóerőket és Nm-eket némiképp az alacsony tömeg kompenzálja. A 0–100 km/h-s sprintidőt 5 másodpercen belül abszolválja majd a japán sportszedán, a futóművet és a fékrendszert pedig természetesen a fokozott teljesítményhez igazították a mérnökök.
Kívül-belül egyértelműen hirdeti a típus különlegességét egyszerűbben motorizált társaival összehasonlítva – a változtatások nagy része ismerős lehet az IS F-ből. Kívülről az agresszív hűtőrács és a szép alukerekek mellett az egymás felett, ferdén elhelyezett 2×2 kipufogóvég számít a legkülönlegesebb részletnek, de természetesen egyedi lökhárítókat és szoknyákat kapott az autó. Belül fekete-homok színű bőr-alcantara kárpitozás, számos F logó és szénszálas díszbetétek gondoskodnak a felfokozott hangulatról, miközben már szinte minden modern extra szériában jár – az alapfelszereltség magasabb az ellenlábasokénál.
A típus pontos (magyarországi) piacra lépéséről illetve árazásáról egyelőre nincsenek hivatalos információink, ám vélhetően néhány hónapon belül köszönthetjük a Lexus büszkeségét, az alapár pedig várhatóan 25-30 millió forint között lesz valahol.