Magasról a downsizingra: itt a 473 lóerős Lexus GS F

A Lexus a minap bejelentette közép-felsőkategóriás limuzinjának, a GS-nek a sportváltozatát.

Vajda János
2015. 01. 08. 17:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Vélhetően Európában is jelentősen kedvezőbb áron kelleti majd magát ellenlábasainál. A Lexus portékájának el is kél az árelőny, hiszen sofőrjének lényegesen kevesebb erővel kell beérnie, mint amekkora teljesítményt a többiek kínálnak. A GS F motorházteteje alatt egészen pontosan 473 tagú ménest találunk, vagyis jelentős a deficit, de tegye a szívére a kezét az, aki azt állítja, hogy ennél nagyobb erőre lenne szükség a közutakra – márpedig egy közel ötméteres limuzint eleve nem a versenypályára vásárol a kicsit is épeszűbb emberfia.

Cserébe viszont mesés erőforrásból érkeznek a lovak: a Lexus nagy örömünkre fittyet hány a downsizingre és a turbókorszakra, helyette pedig az IS F 5 literes V8-as szívó benzinmotorjának kicsit felpaprikázott változatára bízták az erő szolgáltatását, ami gyönyörűen forog, álomszerű a gázreakciója és könnyfakasztóan szépen szól. A csúcsteljesítmény 7100/percnél érkezik, az 527 Nm-es maximális nyomaték pedig 4800-5600/perc között hívható le.

Az erőt a jól bevált, ügyesen és gyorsan dolgozó nyolcfokozatú bolygóműves automataváltó továbbítja a hátsó, 275 mm széles 19 colos úthengerekhez (az első abroncsok 255 mm szélesek), az élményről pedig a szériában járó elektromos vezérlésű önzáró differenciálmű gondoskodik. Utóbbihoz 3 beállítást kínál az autó: a standard mellett szlalom illetve versenypályás üzemmódot választhat ki a sofőr.

A menetteljesítményekről egyelőre nem nyilatkozott a gyártó, azt azonban tudjuk, hogy menetkészen a Lexus GS F 1830 kilót nyom a mérlegen, ami mintegy egy mázsával kínál alá a konkurenseknek, így a hiányzó lóerőket és Nm-eket némiképp az alacsony tömeg kompenzálja. A 0–100 km/h-s sprintidőt 5 másodpercen belül abszolválja majd a japán sportszedán, a futóművet és a fékrendszert pedig természetesen a fokozott teljesítményhez igazították a mérnökök.

Kívül-belül egyértelműen hirdeti a típus különlegességét egyszerűbben motorizált társaival összehasonlítva – a változtatások nagy része ismerős lehet az IS F-ből. Kívülről az agresszív hűtőrács és a szép alukerekek mellett az egymás felett, ferdén elhelyezett 2×2 kipufogóvég számít a legkülönlegesebb részletnek, de természetesen egyedi lökhárítókat és szoknyákat kapott az autó. Belül fekete-homok színű bőr-alcantara kárpitozás, számos F logó és szénszálas díszbetétek gondoskodnak a felfokozott hangulatról, miközben már szinte minden modern extra szériában jár – az alapfelszereltség magasabb az ellenlábasokénál.

A típus pontos (magyarországi) piacra lépéséről illetve árazásáról egyelőre nincsenek hivatalos információink, ám vélhetően néhány hónapon belül köszönthetjük a Lexus büszkeségét, az alapár pedig várhatóan 25-30 millió forint között lesz valahol.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.