Olyan elismert a BBR munkája, hogy némi túlzással akár gyári MX–5 tuning cégnek is lehetne titulálni. A vadonatúj, immár negyedik generációs MX–5-öt pedig nemcsak a típus rajongói, hanem a BBR szakemberei is rettenetesen várják: nem kérdés, hogy a filozófiáját tekintve újra a gyökerekhez visszatérő s így az elődnél jóval könnyebb és kompaktabb ND széria kiváló alapot biztosít majd egy zseniális roadster megalkotásához. Persze már gyári állapotban is rengeteg élményt ígér az autó, de azért biztosan lesz még hova fokozni a közvetlenséget, gyorsaságot, direktséget, no meg persze a megjelenést.
A Mazda sajnos még mindig mélyen hallgat a pontos teljesítményadatokról, így egyelőre csupán annyit tudunk, hogy 1,5, illetve 2 literes szívó SkyActiv motorok gondoskodnak majd a roadster meghajtásáról, azonban a BBR szakemberei már elöljáróban elmondták, hogy az új, szintén SkyActiv motorokkal szerelt Mazda3-mal szerzett tapasztalatok alapján kijelenthetik, a 200 lóerős teljesítmény bármiféle gond nélkül elérhető lesz, mégpedig alapszinten.
A cég vezetősége egyben elmondta, hogy számíthatunk komolyabb teljesítménynövelő csomagokra is, ami azt jelenti, hogy akár kb. 250 lóerőig fantáziálhatunk, amely szám az alig több mint 1 tonnás üres tömeget figyelembe véve keményvonalas sportautós menetteljesítményeket sejtet. Persze a komolyabb menetteljesítményhez fogják igazítani a mérnökök a fékeket, a futóművet, sőt a megjelenést is. A tuningprogram az ígéretek szerint teljes lesz, így sok-sok pénzt költhetnek majd a vásárlók különféle kiegészítőkre.