A legfontosabb az új központi rendszer, amely az idén megjelenő új generációs 7-es BMW-ben ünnepelheti majd premierjét. A gyártó által egyelőre prototípusnak titulált iDrive rendszer érintőképernyővel gyarapodott, amely a már ismert forgókapcsolós vezérlést egészíti ki, még egyszerűbb, ugyanakkor szerteágazóbb kezelési lehetőségeket biztosítva. Az érintésvezérlés mellett a rendszer felismeri a gesztikulációnkat is. Úgy tűnik, a jövőben mutogatni fogunk autónknak, legalábbis a trendek a mozgásfelismerés és az érintőképernyő kombinációja felé mutatnak a CES-en.
Az egyes parancsok „olvasásában” egy beépített, háromdimenziós kamera van a jármű segítségére, amely a kormánykerék, a váltó és a képernyő közelében figyeli kézmozdulatainkat. Ha például forgató mozgást végzünk a kezünkkel a képernyőnél, akkor azzal állíthatjuk a hangerőt, de a hagyományosabb, érintőképernyős parancsok kivitelezésénél (például forgatás) is segít a kamera. A sofőrös használatot könnyíti meg a TouchCommand rendszer, amely a hátsó ülésről történő vezérlést egyszerűsíti le egy tablet és egy alkalmazás segítségével. A Samsung tablet ütésálló tokot kapott és beépített töltővel rendelkezik, a telepített alkalmazás pedig a klíma beállításától az ülések vezérlésén át az audiorendszer kezeléséig mindenre képes.
A kiállításon a BMW által világelsőként használt lézeres fényszórás területén is akad újdonság. Azután, hogy a márka már kiszállította az első lézeres fényszóróval rendelkező, sorozatgyártású modelleket az ügyfelek számára, a bajor gyártó most újabb lézerfunkciókat mutat be a jövő járművei számára. A jégfehér metálfényezést viselő BMW M4 Concept Iconic Lights tanulmánymodell új megvilágításba helyezi a BMW-fényszórók jellegzetes ikergyűrű-szimbólumait. A lézerfény-technológiát alkalmazó fényszórók mozgás közben az egységben látható elegáns kék csíkokról egyértelműen felismerhetők.
Az OLED mindeközben vékony kialakítása okán kevesebb helyet is foglal. A BMW lézerfény a bevilágított fényszórótartomány és a fényesség terén egyaránt új mércét állít fel, amely a lézer fényszóró belsejében az „összefüggő” egyszínű kék lézerfényt kellemes fehér fénnyé alakítja át. A nagy teljesítményű diódák által kibocsátott fénysugarakat a speciális optikai rendszer egy foszforlemezre irányítja a fényszóró belsejében, amely ezeket a sugarakat rendkívül fényes fehér fénnyé alakítja át, amely nagyon hasonlít a természetes nappali fényre és kifejezetten kellemes a szemnek. Annak ellenére, hogy 30 százalékkal kevesebb energiát fogyasztanak, a párhuzamos fénycsóvák tízszer erősebbek, mint az autóiparban jelenleg használt halogén, xenon vagy LED fényforrások.
A BMW lézerfény bevilágított fényszórótartománya eközben eléri a 600 métert, amely a hagyományos fényszórótartományok több mint kétszerese, növelve a vezetés biztonságát a sötétben. A kameraalapú, dinamikus vezérlésű BMW szelektív fényszóró funkció megelőzi a szemből érkező és az utolért járművek elvakítását, ezáltal lehetővé teszi a lézer fényszórók mindenkori folyamatos működését.
A márka harmadik újdonsága az elektromos, illetve hibrid modelleket gyártó BMW i márkával kapcsolatos. A CES-en a gyártó a 360° ELECTRIC portfólió újabb innovatív termékét leplezi le: a BMW i otthoni töltési hálózatot. Ez az elektromos és plug-in hibrid BMW modellek otthoni töltésére szolgáló úttörő megoldás a gyártó által 2014 tavaszán már bemutatott okos otthoni töltőrendszer, a BMW i Wallbox Pro alapjaira épül. Az innovatív otthoni töltési hálózatot használva a rendszer a csatlakoztatott járművet a háztartási napenergia-hasznosító rendszeren keresztül napenergiával tölti, amennyiben lehetséges. Ha nem áll rendelkezésére elegendő napenergia, vagy a háztartásban nincs napenergia-hasznosító rendszer, a járművet automatikusan a legolcsóbb, csúcsidőn kívüli időszakban tölti fel, ezzel lehetővé téve, hogy a rendszer kihasználja a napszak függvényében változó, rugalmas villamosenergia-árakban rejlő előnyöket.
Las Vegasban a márka élő bemutatót tart majd a BMW i otthoni töltési hálózat működéséről, amelyet a bajor gyártó a Beegy energiaszolgáltatóval közösen fejlesztett ki. A bemutató alkalmával egy napenergiát hasznosító gépkocsibeálló látja majd el energiával a BMW i Wallbox rendszert, amely így közvetlenül napenergia felhasználásával tölti majd a csatlakoztatott járművet. A rendszer a töltéssel párhuzamosan valós idejű napenergia-adatokat és háztartási villamosenergia-adatokat alkalmaz a Solarwatt és a Kiwigrid által. A CES kiállításon bemutatott rendszerkijelző valós idejű időjárási adatokat és napenergia-előrejelzést is megjelenít majd, látványos módon szemléltetve a látogatóknak, hogy miként optimalizálja a BMW az előrejelzések alapján a járműtöltést. Ha épp nem süt a nap, a Genability által szállított valós idejű villamosenergia-árak elemzése alapján a rendszer a legolcsóbb időszakban tölti fel energiával a járművet.
Az intelligens otthoni töltési hálózat Las Vegas-i bemutatója lehetőséget ad a gyártónak arra, hogy egy friss termékkoncepcióba is bepillantást engedjen: az elektromos BMW i modellek által használt nagy teljesítményű akkumulátorok újraalkalmazásával kifejlesztett fix energiatároló rendszerbe. Az úttörő tanulmány eltárolja az energiát – napsütés esetén például a háztartási napenergia-hasznosító rendszerből –, amelyet később a csatlakoztatott jármű töltésére vagy a háztartási energiaszükséglet biztosítására használ. Azáltal, hogy a rendszer ily módon képes a napenergia napszaktól független felhasználására, nagyban elősegíti a háztartások magasabb szintű energia-önállóságát, egyben minimalizálja a növekvő energiaárakból következő hatásokat.