A legfontosabb az új központi rendszer, amely az idén megjelenő új generációs 7-es BMW-ben ünnepelheti majd premierjét. A gyártó által egyelőre prototípusnak titulált iDrive rendszer érintőképernyővel gyarapodott, amely a már ismert forgókapcsolós vezérlést egészíti ki, még egyszerűbb, ugyanakkor szerteágazóbb kezelési lehetőségeket biztosítva. Az érintésvezérlés mellett a rendszer felismeri a gesztikulációnkat is. Úgy tűnik, a jövőben mutogatni fogunk autónknak, legalábbis a trendek a mozgásfelismerés és az érintőképernyő kombinációja felé mutatnak a CES-en.
Az egyes parancsok „olvasásában” egy beépített, háromdimenziós kamera van a jármű segítségére, amely a kormánykerék, a váltó és a képernyő közelében figyeli kézmozdulatainkat. Ha például forgató mozgást végzünk a kezünkkel a képernyőnél, akkor azzal állíthatjuk a hangerőt, de a hagyományosabb, érintőképernyős parancsok kivitelezésénél (például forgatás) is segít a kamera. A sofőrös használatot könnyíti meg a TouchCommand rendszer, amely a hátsó ülésről történő vezérlést egyszerűsíti le egy tablet és egy alkalmazás segítségével. A Samsung tablet ütésálló tokot kapott és beépített töltővel rendelkezik, a telepített alkalmazás pedig a klíma beállításától az ülések vezérlésén át az audiorendszer kezeléséig mindenre képes.
A kiállításon a BMW által világelsőként használt lézeres fényszórás területén is akad újdonság. Azután, hogy a márka már kiszállította az első lézeres fényszóróval rendelkező, sorozatgyártású modelleket az ügyfelek számára, a bajor gyártó most újabb lézerfunkciókat mutat be a jövő járművei számára. A jégfehér metálfényezést viselő BMW M4 Concept Iconic Lights tanulmánymodell új megvilágításba helyezi a BMW-fényszórók jellegzetes ikergyűrű-szimbólumait. A lézerfény-technológiát alkalmazó fényszórók mozgás közben az egységben látható elegáns kék csíkokról egyértelműen felismerhetők.
Az OLED mindeközben vékony kialakítása okán kevesebb helyet is foglal. A BMW lézerfény a bevilágított fényszórótartomány és a fényesség terén egyaránt új mércét állít fel, amely a lézer fényszóró belsejében az „összefüggő” egyszínű kék lézerfényt kellemes fehér fénnyé alakítja át. A nagy teljesítményű diódák által kibocsátott fénysugarakat a speciális optikai rendszer egy foszforlemezre irányítja a fényszóró belsejében, amely ezeket a sugarakat rendkívül fényes fehér fénnyé alakítja át, amely nagyon hasonlít a természetes nappali fényre és kifejezetten kellemes a szemnek. Annak ellenére, hogy 30 százalékkal kevesebb energiát fogyasztanak, a párhuzamos fénycsóvák tízszer erősebbek, mint az autóiparban jelenleg használt halogén, xenon vagy LED fényforrások.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!