Lassan fél éve, hogy a Mini leleplezte legfrissebb típusát, a klasszikus Mini új ötajtós verzióját, ami nem összekeverendő a kínálatban eddig szereplő, egymással szembenyíló ajtós Clubman verzióval. Az ötajtós Mini lényege, hogy formatervét tekintve, amennyire csak tud, hű marad a háromajtós testvérhez, praktikumban viszont sokkal többet kínál nála, köszönhetően a jelentősen megnövekedett hossznak, tengelytávnak és a két plusz ajtónak.
Négy, akár 185 cm magas felnőtt kényelmesen elfér a négyméteres autóban. Már egyáltalán nem mini tehát a Mini, az ötajtós kivitel bőven hozza a kiskategória átlagos hátsó helykínálatát. Széltében persze a kategóriatársakhoz hasonlóan öt személy számára kevés a hely, de ha kell, rövid távra be lehet passzírozni három személyt a második sorba, ami bizony gyakran jöhet jól, s ilyenkor inkább a praktikum, mint a kényelem a lényeg. A 278 literes csomagtartó szintén hozza a kiskocsik szintjét, a használhatóságot pedig ügyes dupla padló fokozza. A 72 mm-es tengelytáv- és 161 mm-es hosszgyarapodás tehát aranyat ér, ehhez mérten pedig a 260 ezer forintos felár elenyésző.
Az autót alaposan szemügyre véve kiszúrhatjuk az ötajtós karosszéria kissé megváltozott arányait, általában ez fel sem tűnik. A legizmosabb dízelmotorral felszerelt tesztautónk elegánsan ízléses konfigurációja tökéletesen elrejtette a maximalizált miniséget, miközben továbbra is bő kézzel mérte a márka karakteres pozitívumait. Előző tesztjeinkben már ezeket mind átvettük: élvezetes vezethetőség, gazdag szolgáltatások, jól hangolt futómű és érdekes részletek tömkelege, amelyért mindössze néhány ergonómiai bakival kell megbarátkoznunk.
Információ bőséggel rendelkezésre áll korábbról, így most koncentrálhatunk arra, amely most a legérdekesebb: a száguldozásra. Erre ugyanis már nemcsak a Cooper S és a John Cooper Works kivitelek alkalmasak, de az SD utónevet viselő variánsnak sem kell szégyent vallania. Az új kétliteres, négyhengeres dízelmotor minden eddiginél jobb formájában került a motorháztető alá, amelyet már első indításnál megtapasztalhatunk. Az egység ugyanis még hidegen is visszafogott tud maradni, bemelegedve pedig kiválóan palástolja öngyulladós mivoltát – ilyen kulturált dízelerőforrást ezen a szinten bizony nem láttunk még a bajoroktól.