Az eredeti Prologue koncepció frissített verziójának egyik különlegessége a típus önvezető mivolta. A rendszer számos videokamera, lézeres és ultrahangos érzékelő, valamint radar jeleit feldolgozva képes átvenni a vezetést, és a gyáriak szerint minden helyzetben jól boldogul.
Hogy néha a tulajdonos is kezébe vegye a kormányt, arról nem akármilyen motorizáltság gondoskodik. Padlóig nyomva a gázpedált meglehetősen gyorsan felforrósodik a hangulat, melyért többek között a biturbó, négyliteres V8-as a felelős. Az erőt nyolcfokozatú automata váltó továbbítja az összkerékhajtás felé, ám a szerkezetbe beépítettek egy elektromotort is, amely fokozza a menetteljesítményeket és a hatékonyságot.
Összesen 677 lóerő és 950 Nm nyomaték áll a vezető rendelkezésére, melynek köszönhetően 3,5 másodperc alatt meg is van a 0–100-as sprint, a végsebesség pedig elméletben bőven 300 km/h felett alakul. A viszonylag kicsi, 2,6 kWh-s akkucsomagból nyert elő a hatékonyság fokozásában sem utolsó, melyet a 7,9 literes fogyasztási adat igyekszik bizonyítani.
A Prologue nem véletlenül kapta a nevét: új technikákat vezet fel, melyek a későbbi Audi modellekben bemutatkoznak majd. Az önvezető autó sorozatgyártására az évtized végig várhatunk, de a hibrid rendszer már könnyen lehet, hogy az A8 következő generációjában megjelenik.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!