A gyáriak nem voltak túl bőbeszédűek azzal kapcsolatban, hogy mire is fogják fordítani ezt a csillagászati összeget, de annyit azért elárultak, hogy a 70 százalékát új modellek és technológiák fejlesztésére költik majd – ezzel pedig rögtön felkeltették az érdeklődést. Sőt, később azt is hozzátették, hogy egy új generációs, minden eddiginél hatékonyabb motorcsaláddal és alternatív fogyasztáscsökkentő megoldásokkal szeretnének előrukkolni. Ha mindez még nem lenne elég, a négykarikás márka képviselői arról is ejtettek pár szót, hogy a jövőben nagy hangsúlyt fognak fektetni a konnektorról tölthető hibridekre, és hozzátették, hogy az üzemanyagcellás hajtásláncaikat ugyancsak szeretnék piacra dobni, amint az infrastruktúra és a vásárlói igények azt indokolják.
Nem kevesebb mint tíz új modellel készülnek a gyáriak 2020-ig, melyek között minden bizonnyal szerepelnek majd az A4, az A6 és az A8 új generációi, csakúgy mint az A5 vagy az A7. Ugyanakkor olyan vadonatúj típusokkal találkozhatunk majd, mint a Prologue-tanulmányra épülő A9 vagy a 2016-ban érkező aprócska Q1 crossover – nem csoda tehát, hogy hatalmas összegeket fordítanak a fejlesztésekre.
A „maradék”, nem elhanyagolható mennyiségű pénzt vezetéstámogató rendszerekre, még modernebb kapcsolódási megoldásokra és a termelési hálózat fejlesztésére költik. Bár pontos információkat erről nem osztottak meg, úgy tudjuk, hogy az ingolstadti és a neckarsulmi üzemeknek jut majd a legnagyobb összeg, de minden bizonnyal a győri gyárat sem kell féltenünk.
A négykarikások a hatalmas befektetések mellett egy újabb különleges modellel szeretnék felhívni a figyelmet a különleges szolgáltatásokat nyújtó Audi Exclusive szolgáltatásukra, mellyel könnyedén személyre szabhatják a vásárlók az autóikat. A mindössze egy példányban elkészült RS6 matt-szürke fényezést, karbon díszítőelemeket és fekete felniket kapott, míg belül szintén a szénszálas anyag és a sötét színek dominálnak, sárga kontrasztvarrással feldobva. Az 560 lóerős kombi szörnyeteghez motorikusan nem nyúltak a mérnökök, ahogy a nemrég megmutatott különleges RS4-hez és RS5-höz sem.