Erre reagálva pedig úgy tűnik, hogy a japánok is léptek, és a frissített Mazda6-hoz elérhetővé tették saját megoldásukat. Minderre érdekes módon nem egy nagyszabású bejelentés keretei között derült fény, hanem egy szemfüles bosnyák úriember révén, aki hazájának Mazda weboldalán lett figyelmes az eddig ismeretlen opcióra. A 2012-es moszkvai autószalonon bemutatkozó japán középkategóriás némi meglepetésre alig több mint két év után megkapta a ráncfelvarrást, és úgy tűnik, ezzel együtt az összkerékhajtást is.
Ez persze még nem jelenti azt, hogy a gyáriak nem is kívánnak nagyobb felhajtást csapni, hiszen láttunk már olyat, hogy egy importőr honlapjára idő előtt kerültek ki fontos újdonságok. Mindenesetre Bosznia-Hercegovinában egyelőre csak a kombi verzióhoz érhető el az AWD-vel jelölt összkerékhajtású verzió. Azon belül is csupán a 150 és 175 lóerős 2,2 literes dízelek Attraction és Revolution Top felszereltségi szintjeihez. Míg előbbi hatsebességes manuális, addig a csúcsot képviselő utóbbi változat ugyancsak hatsebességes, de automata váltóval van szerelve.
Az árakkal kapcsolatban még nem rendelkezünk hivatalos hazai információkkal, ám várakozásaink szerint nagyjából 700 ezer forintnyi összkerékfelárral kell számolnunk a Mazda6 esetében. Nem kérdés, hogy az összkerékhajtás sokszor remek dolog, de azért érdemes megjegyezni, hogy a pluszsúlyt, az ezzel járó többletfogyasztást, a hajszálnyival gyengébb menetteljesítményeket és a borsos árat csak azoknak érdemes bevállalniuk, akiknek valóban szükségük van a leginkább téli hónapokban hasznos összkerékhajtásra, például lakhelyük vagy munkahelyük elhelyezkedése okán.