Retró brutalitás a jövőből: az új Ford GT bemutatkozik

Még közel két évet kell várni rá, de már most láthatjuk közel végleges formájában.

Szabó Péter
2015. 01. 15. 6:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Derült égből villámcsapásként nagy premierrel készült a Ford a Detroiti Autószalonra. Bár a Ford GT új generációja hivatalosan csak tanulmány státuszban érkezik, valójában nagyon is szériaközeli kidolgozottságot mutat fel. Nem csoda: a végleges verzió 2016 végén már gyártásba kerül, a szűk két év alatt pedig legfeljebb néhány apró módosításra lesz lehetőség.

Jó hír, hogy a szuperautó megtartotta a lassan ikonikussá váló eredeti formákat. A tervezőknek ennek ellenére sikerült úgy kidolgozniuk a részleteket, hogy az összkép is teljesen újszerű, sőt, modernnek hat. A kétüléses a szépség mellett a funkciót sem téveszti szem elől: az új külső úgy generál nagyobb leszorító erőt, hogy közben a légellenállása is csökkent. A többcélú megfelelőség egyik záloga az aktív hátsó légterelő, amely sebességtől függően automatikusan vagy manuálisan is állítható.

Felfelé nyíló ajtókon keresztül juthatunk be a szénszálas utascellába. Kívülre is jutott az erős és könnyű műanyagból: a külső karosszériapanelek nagy része is karbon, miközben az alapot alumínium keret és futóműalkatrészek teszik teljessé. A cél egyértelmű: a szériagyártású autók közül az egyik legjobb tömeg/teljesítmény arány létrehozása.

Ehhez persze szükség van egy meglehetősen potens motorra is. A középen elhelyezett, feltöltött Ecoboost egység tökéletesen eleget tesz a követelményeknek, amelyet 608 lóerős teljesítménye is bizonyít. A rajongók és az elődmodell tulajdonosai most fognak felhördülni: a V8-as mennydörgés helyett ugyanis V6-os gurgulázás érkezik majd a kipufogó felől – a turbónak köszönhetően ugyanis elegendő volt egy kisebb, könnyebb, kompaktabb hathengeres erőforrás.

A teljesítmény hétsebességes dupla kuplungos automataváltón keresztül érkezik a hátsó kerekekhez, melyek egyedileg fejlesztett Michelin Pilot Super Sport Cup 2 abroncsokkal gondoskodnak a megfelelő tapadásról. Belül teljesen funkcionális kialakítás fogad, a teljesen digitális műszercsoport pedig a Ford legújabb központi rendszerével összekapcsolódva teljes telematikát készít, amelyet aztán mobilkészülékeinkre áttöltve részletekbe menően feldolgozhatunk.

A szériagyártású verzió 2016 végén mutatkozik be, vélhetően csak kisebb módosításokkal, így nem árt megbarátkozni, hogy a downsizing jegyében egy újabb V8-as modelltől vettük búcsút a korábban leköszönt előd képében. A jó hír viszont, hogy a Ford új globális termékpolitikája lehetővé teheti, hogy a Mustang mellé a GT is beálljon bizonyos európai szalonokban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.