Derült égből villámcsapásként nagy premierrel készült a Ford a Detroiti Autószalonra. Bár a Ford GT új generációja hivatalosan csak tanulmány státuszban érkezik, valójában nagyon is szériaközeli kidolgozottságot mutat fel. Nem csoda: a végleges verzió 2016 végén már gyártásba kerül, a szűk két év alatt pedig legfeljebb néhány apró módosításra lesz lehetőség.
Jó hír, hogy a szuperautó megtartotta a lassan ikonikussá váló eredeti formákat. A tervezőknek ennek ellenére sikerült úgy kidolgozniuk a részleteket, hogy az összkép is teljesen újszerű, sőt, modernnek hat. A kétüléses a szépség mellett a funkciót sem téveszti szem elől: az új külső úgy generál nagyobb leszorító erőt, hogy közben a légellenállása is csökkent. A többcélú megfelelőség egyik záloga az aktív hátsó légterelő, amely sebességtől függően automatikusan vagy manuálisan is állítható.
Felfelé nyíló ajtókon keresztül juthatunk be a szénszálas utascellába. Kívülre is jutott az erős és könnyű műanyagból: a külső karosszériapanelek nagy része is karbon, miközben az alapot alumínium keret és futóműalkatrészek teszik teljessé. A cél egyértelmű: a szériagyártású autók közül az egyik legjobb tömeg/teljesítmény arány létrehozása.
Ehhez persze szükség van egy meglehetősen potens motorra is. A középen elhelyezett, feltöltött Ecoboost egység tökéletesen eleget tesz a követelményeknek, amelyet 608 lóerős teljesítménye is bizonyít. A rajongók és az elődmodell tulajdonosai most fognak felhördülni: a V8-as mennydörgés helyett ugyanis V6-os gurgulázás érkezik majd a kipufogó felől – a turbónak köszönhetően ugyanis elegendő volt egy kisebb, könnyebb, kompaktabb hathengeres erőforrás.
A teljesítmény hétsebességes dupla kuplungos automataváltón keresztül érkezik a hátsó kerekekhez, melyek egyedileg fejlesztett Michelin Pilot Super Sport Cup 2 abroncsokkal gondoskodnak a megfelelő tapadásról. Belül teljesen funkcionális kialakítás fogad, a teljesen digitális műszercsoport pedig a Ford legújabb központi rendszerével összekapcsolódva teljes telematikát készít, amelyet aztán mobilkészülékeinkre áttöltve részletekbe menően feldolgozhatunk.
A szériagyártású verzió 2016 végén mutatkozik be, vélhetően csak kisebb módosításokkal, így nem árt megbarátkozni, hogy a downsizing jegyében egy újabb V8-as modelltől vettük búcsút a korábban leköszönt előd képében. A jó hír viszont, hogy a Ford új globális termékpolitikája lehetővé teheti, hogy a Mustang mellé a GT is beálljon bizonyos európai szalonokban.