Persze még bőven van hová fejlődni, de az mindenesetre bizakodásra ad okot, hogy 2013-hoz képest 2014-ben 20,3 százalékkal nőtt a személyautó-piac Magyarországon, ami azt jelenti, hogy összesen 67 476 gépkocsit helyeztek forgalomba a tavalyi év során. Persze van, aki a mintegy 20 százalékos átlagnál is sokkal jobban teljesített: az Opel eladásai például egészen fantasztikus 50 százalékot emelkedtek, ami hihetetlenül szép eredmény, főleg annak ismeretében, hogy nem egy kis eladásokat lebonyolító márkáról beszélünk (hiszen mondjuk két autót nem olyan nehéz háromra emelni), hanem rögtön a piacvezetőről, amely immár sorban negyedszer kerülhetett vezető szerepbe a személygépjárművek szegmensében.
Ez számszerűsítve annyit tesz, hogy az Opel 2014-ben túllépte a lélektani 10 ezres darabszámot, ami a válság előtti időket idézi. Arra is nagyon büszkék a hazai importőrnél, hogy a márka piaci részesedése jóval magasabb, mint az európai átlag – egészen konkrétan a legmagasabb Európában –, továbbá az sem megvetendő eredmény, hogy kis hazánkban több Opel talált gazdára, mint például Csehországban, Finnországban, Portugáliában, Dániában, Görögországban, Svédországban, s a listát még tovább sorolhatnánk.
Mindezek alapján nem véletlen, hogy nagyon elégedett a gyártó a magyarországi teljesítménnyel, s bár tudják a hazai illetékesek, hogy az ilyen mértékű növekedés nem tarthat örökké, az importőrnél továbbra is reménykednek, hogy sikerül tartani a személygépjárműveknél a piacelsőséget. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) különben a 2015-ös évre további 15 százalékos emelkedést prognosztizál az eladásokban, s az Opelnél elmondták, hogy ha sikerül meghaladni az átlagot, máris elégedettek lesznek.
A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a húzómodell elsősorban az Astra (ami a modell pozicionálása ismeretében nem meglepő, de korossága miatt kissé mégis az), viszont meglepően sikeres volt a szintén leköszönő Corsa. A SUV-szegmens 20 százalék feletti, s a magyar piac legkedveltebb crossovere a Mokka, miközben kedvező árának köszönhetően az öreg és kvalitásait tekintve nem éppen a legjobbak között lévő Antara is kiválóan szerepel. A villámosok sokat várnak az elkövetkező évek modelloffenzívájától is – rövidesen a teljes paletta megújul. Első ízben az új Corsa érkezik (február elejétől lesz kapható), s bár a kínálatból ezúttal kimarad a nagyon gyenge és olcsó alapmotor, a báziskivitel helyét a rövidesen hazánkban is megvásárolható Opel Karl veszi át, ami egy praktikus és kedves kisautó lesz, korrekt áron.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!