Szuperautó lesz a javából a BMW ünneplő i8-asa

Még két hónap sem telt el azóta, hogy olvashattak hasábjainkon a különleges, nagy teljesítményű i8-ról.

Vajda János
2015. 01. 17. 6:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Állítólag csupán 100 szerencsés vásárló tudhatja magáénak a villámgyors sportautók egyikét. A vételár ennek megfelelően a csillagokat verdesheti, 250 ezer euró, vagyis mintegy 80 millió forintos árról szól a fáma, ami azt jelenti, hogy a jubileumi széria éppen dupla annyiba kerülne, mint a mostani i8 alapváltozata. Ennek ellenére biztosan pillanatok alatt gazdára talál az alig néhány tucat autó, aminek értékállósága sem vonható kétségbe, még befektetésnek is jó üzlet lehet egy ilyen különlegesség birtoklása. A debütálás időpontja állítólag 2016. március 7-e lehet, ami nem véletlen, ugyanis a propelleres márka ezen a napon ünnepli majd 100. évfordulóját.

Stílusos módon a BMW meglepetése állítólag M 100 névre fog hallgatni. Az M jelölés nem véletlen, ugyanis az M GmbH szakemberei dolgoznak az autón. Persze mivel az alapot az i8 adja, ezért a konnektorról is tölthető, vagyis úgynevezett plug-in hibrid koncepció marad, vagyis ha gazdája úgy akarja, 30-50 km erejéig tiszta jószág varázsolható a villámgyors négykerekűből. Ennek ellenére teljesen átdolgozzák a mérnökök az i8-at, aminek minden elemét a maximális teljesítmény és gyorsaság érdekében fejlesztik ki, a futóműtől kezdve a fékrendszeren át az aerodinamikáig.

A nehéz benzin-elektromos technológia miatti magas, mintegy 1600 kilós önsúllyal nem nagyon tudnak mit kezdeni a tervezők (így is kihozzák a maximumot a karbon vázzal), cserébe viszont jóval magasabb teljesítményre számíthatunk, mint az egyébként sem éppen gyengus, 362 lóerős összteljesítményű i8 esetében. A lényeget persze továbbra is a benzinmotor adja: az i8 1,5 literes 231 lovas erőforrása helyébe állítólag egy 2-literes négyhengeres lép, ami a kiszivárgott hírek szerint 286 lóerőt teljesít. Mellesleg jegyezzük meg, hogy ez a szám sem véletlen, ugyanis a legendás M1 szuperautó szíve szintén ennyit produkált.

Az első tengely villanymotorjának teljesítménye 108-ról közel a duplájára, 204 lóerőre ugorhat a hírek szerint, a hátsó elektromotor pedig marad 27 lóerős – utóbbi a speciális, integrált indítómotor/generátor egység (BMW-ül ISG). Mindezek alapján a rendszerteljesítmény 500 lóerő felettire várható, körülbelül 700 Nm-es csúcsnyomaték mellett. Mindez a szokásos korlátozással továbbra is 250 km/h-s végsebességet (bár elképzelhető, hogy kikerül az elektromos béklyó), de mintegy 1 szekundummal jobb, 3,5 másodperc körüli 0–100 km/h-s sprintidőt sejtet. Az erőátvitelt állítólag az i8 hatfokozatú automataváltójával ellentétben egy nyolcfokozatú automata szerkezet intézi a különleges i8 esetében.

További információk egyelőre nem állnak rendelkezésre a BMW jubileumi ajándékával kapcsolatban, de amint hivatalos adatokhoz, esetleg fotókhoz jutunk, természetesen azonnal jelentkezünk. Az első kiszállítások különben 2017-ben várhatók. Az M 100-as elnevezés szintén nem hivatalos, de állítólag a projekt jelenleg ezen a néven fut; elképzelhető, hogy i8S vagy i8CS néven lát majd napvilágot a 100 darab méregdrága hibrid szuperautó.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.