Állítólag csupán 100 szerencsés vásárló tudhatja magáénak a villámgyors sportautók egyikét. A vételár ennek megfelelően a csillagokat verdesheti, 250 ezer euró, vagyis mintegy 80 millió forintos árról szól a fáma, ami azt jelenti, hogy a jubileumi széria éppen dupla annyiba kerülne, mint a mostani i8 alapváltozata. Ennek ellenére biztosan pillanatok alatt gazdára talál az alig néhány tucat autó, aminek értékállósága sem vonható kétségbe, még befektetésnek is jó üzlet lehet egy ilyen különlegesség birtoklása. A debütálás időpontja állítólag 2016. március 7-e lehet, ami nem véletlen, ugyanis a propelleres márka ezen a napon ünnepli majd 100. évfordulóját.
Stílusos módon a BMW meglepetése állítólag M 100 névre fog hallgatni. Az M jelölés nem véletlen, ugyanis az M GmbH szakemberei dolgoznak az autón. Persze mivel az alapot az i8 adja, ezért a konnektorról is tölthető, vagyis úgynevezett plug-in hibrid koncepció marad, vagyis ha gazdája úgy akarja, 30-50 km erejéig tiszta jószág varázsolható a villámgyors négykerekűből. Ennek ellenére teljesen átdolgozzák a mérnökök az i8-at, aminek minden elemét a maximális teljesítmény és gyorsaság érdekében fejlesztik ki, a futóműtől kezdve a fékrendszeren át az aerodinamikáig.
A nehéz benzin-elektromos technológia miatti magas, mintegy 1600 kilós önsúllyal nem nagyon tudnak mit kezdeni a tervezők (így is kihozzák a maximumot a karbon vázzal), cserébe viszont jóval magasabb teljesítményre számíthatunk, mint az egyébként sem éppen gyengus, 362 lóerős összteljesítményű i8 esetében. A lényeget persze továbbra is a benzinmotor adja: az i8 1,5 literes 231 lovas erőforrása helyébe állítólag egy 2-literes négyhengeres lép, ami a kiszivárgott hírek szerint 286 lóerőt teljesít. Mellesleg jegyezzük meg, hogy ez a szám sem véletlen, ugyanis a legendás M1 szuperautó szíve szintén ennyit produkált.
Az első tengely villanymotorjának teljesítménye 108-ról közel a duplájára, 204 lóerőre ugorhat a hírek szerint, a hátsó elektromotor pedig marad 27 lóerős – utóbbi a speciális, integrált indítómotor/generátor egység (BMW-ül ISG). Mindezek alapján a rendszerteljesítmény 500 lóerő felettire várható, körülbelül 700 Nm-es csúcsnyomaték mellett. Mindez a szokásos korlátozással továbbra is 250 km/h-s végsebességet (bár elképzelhető, hogy kikerül az elektromos béklyó), de mintegy 1 szekundummal jobb, 3,5 másodperc körüli 0–100 km/h-s sprintidőt sejtet. Az erőátvitelt állítólag az i8 hatfokozatú automataváltójával ellentétben egy nyolcfokozatú automata szerkezet intézi a különleges i8 esetében.
További információk egyelőre nem állnak rendelkezésre a BMW jubileumi ajándékával kapcsolatban, de amint hivatalos adatokhoz, esetleg fotókhoz jutunk, természetesen azonnal jelentkezünk. Az első kiszállítások különben 2017-ben várhatók. Az M 100-as elnevezés szintén nem hivatalos, de állítólag a projekt jelenleg ezen a néven fut; elképzelhető, hogy i8S vagy i8CS néven lát majd napvilágot a 100 darab méregdrága hibrid szuperautó.