Terepkupé tanulmánnyal hangol a jövőre a Volkswagen

A detroiti autószalonról természetesen a Volkswagen sem maradhatott el.

Kenéz Tibor
2015. 01. 14. 6:36
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Cross Coupe GTE napjaink legdivatosabb szegmensének, az SUV-k világának jövőjébe enged betekintést – már ami a németek elképzeléseit illeti. A koncepció egy Észak-Amerika számára készülő szabadidőautó formáit vetíti előre a gyáriak szerint, ugyanakkor számunkra is érdekes lehet, hiszen egyértelműen a németek legújabb formanyelvének egy továbbfejlesztett változatát vélhetjük felfedezni benne, ami az öreg kontinensre is ki fog hatni. A LED-es első fényszórók és a hűtőrács összjátéka még keményebb kiállást biztosít az autónak, ha a magasan húzódó, emelkedő övvonal és a szélesen terpesztő kerékjárati ívek nem tennék elég marconává a külsőt.

Minderre rátéve még egy lapáttal, nevének eleget téve a tetővonal is kupés jellegűen, meredeken esik lefele, ezzel sportos formát kölcsönözve az SUV-nek – és akkor még nem is beszéltünk a 22 colos keréktárcsákról és a hátsó légterelőről. A Cross Coupe így leginkább a BMW X4 és a Porsche Macan által fémjelzett „terepkupé” kategóriába sorolható. Az utastérben a Touareg formái köszönnek vissza, persze igazi tanulmányautós stílusban: mindenfelé hatalmas kijelzőket vélhetünk felfedezni, akárcsak a Golf R Touch esetében, noha a Cross Coupéban mindez jóval természetesebbnek tűnik. Az autó egyébként öt utas számára biztosít helyet, és természetesen a legfinomabb anyagokból építkezik, mint például a nappabőr, így luxusban nem szenvedünk hiányt.

Az erőt egy konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc kölcsönzi az autónak, amelyben egy 3,6 literes V6-os erőforrás játszik össze két elektromotorral és egy 14,1 kWh-s lítiumion akkumulátorral. Mindez 359 lóerőt és 379 Nm-es csúcsnyomatékot biztosít az autó számára, ami így alig több mint 6 másodperc alatt képes megfutni a 100 km/h-s sprintet. A gyáriak a 32 kilométeres tisztán elektromos hatótáv mellett kevesebb mint 3,4 literes átlagfogyasztást ígérnek – persze csak az első 100 kilométeren, teljesen feltöltött akkukkal.

A németek elárulták, hogy a Cross Coupe GTE csupán formai előfutára a hamarosan érkező újdonságuknak, amely a koncepcióval ellentétben hét személy befogadását is lehetővé teszi majd, és a Tennessee állambeli Chattanoogában található üzemükben készül majd 2016 végétől. Arról egyelőre nincs hír, hogy a modell Európába is megérkezik-e.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.