A Cross Coupe GTE napjaink legdivatosabb szegmensének, az SUV-k világának jövőjébe enged betekintést – már ami a németek elképzeléseit illeti. A koncepció egy Észak-Amerika számára készülő szabadidőautó formáit vetíti előre a gyáriak szerint, ugyanakkor számunkra is érdekes lehet, hiszen egyértelműen a németek legújabb formanyelvének egy továbbfejlesztett változatát vélhetjük felfedezni benne, ami az öreg kontinensre is ki fog hatni. A LED-es első fényszórók és a hűtőrács összjátéka még keményebb kiállást biztosít az autónak, ha a magasan húzódó, emelkedő övvonal és a szélesen terpesztő kerékjárati ívek nem tennék elég marconává a külsőt.
Minderre rátéve még egy lapáttal, nevének eleget téve a tetővonal is kupés jellegűen, meredeken esik lefele, ezzel sportos formát kölcsönözve az SUV-nek – és akkor még nem is beszéltünk a 22 colos keréktárcsákról és a hátsó légterelőről. A Cross Coupe így leginkább a BMW X4 és a Porsche Macan által fémjelzett „terepkupé” kategóriába sorolható. Az utastérben a Touareg formái köszönnek vissza, persze igazi tanulmányautós stílusban: mindenfelé hatalmas kijelzőket vélhetünk felfedezni, akárcsak a Golf R Touch esetében, noha a Cross Coupéban mindez jóval természetesebbnek tűnik. Az autó egyébként öt utas számára biztosít helyet, és természetesen a legfinomabb anyagokból építkezik, mint például a nappabőr, így luxusban nem szenvedünk hiányt.
Az erőt egy konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc kölcsönzi az autónak, amelyben egy 3,6 literes V6-os erőforrás játszik össze két elektromotorral és egy 14,1 kWh-s lítiumion akkumulátorral. Mindez 359 lóerőt és 379 Nm-es csúcsnyomatékot biztosít az autó számára, ami így alig több mint 6 másodperc alatt képes megfutni a 100 km/h-s sprintet. A gyáriak a 32 kilométeres tisztán elektromos hatótáv mellett kevesebb mint 3,4 literes átlagfogyasztást ígérnek – persze csak az első 100 kilométeren, teljesen feltöltött akkukkal.
A németek elárulták, hogy a Cross Coupe GTE csupán formai előfutára a hamarosan érkező újdonságuknak, amely a koncepcióval ellentétben hét személy befogadását is lehetővé teszi majd, és a Tennessee állambeli Chattanoogában található üzemükben készül majd 2016 végétől. Arról egyelőre nincs hír, hogy a modell Európába is megérkezik-e.