A frissítést a külső is elárulja: a tervezők a legjobb helyeken, a lámpatesteknél nyúltak a prémiumkompakthoz, a sokak szerint tétova tekintet eltűnt, a márka többi modelljére jellemző határozott fényszórók jelentek meg. Az immár szériában ledes menetfényt viselő, opcionálisan pedig teljesen ledes kivitelben is kérhető első mellett a hátsó lámpák is új formát, illetve tartalmat kaptak. Az L mintázat immár itt is fellelhető, a megvilágításról pedig ledek gondoskodnak. Emellett a lökhárítók és a vesék enyhe átdolgozása jelenti a változást.
Az új középkonzol gazdag szolgáltatásokat foghat össze, és immár a szériafelszereltség részévé vált az automatikus klímaberendezés, az esőérzékelő, a guminyomás-figyelő, az okosabb rádió idrive-os működtetéssel, valamint a műszerfalon már alapból 6,5 hüvelykes nagy felbontású kijelző kap helyet. Felár ellenében ezt 8,8 colos kijelző és ügyes navigációs rendszer váltja. A minőségérzet fokozása érdekében a gombok sok helyen krómkeretet kapnak, a klímaberendezés magas fényű fekete betétje mögött pedig nappal fehér, éjjel pedig hagyományosan narancssárga színű a kijelzés.
A márkától megszokott Advantage, Sport Line, Urban Line és M Sport csomagok ugyanúgy rendelkezésre állnak. A színek, felnik, kárpitok és betétek gazdag választéka mellett a felszereltségi opciókra sem lehet panasz, a biztonsági segédberendezésektől kezdve a legfejlettebb kommunikációs összeköttetést biztosító rendszerekig minden elérhető, ami szem-szájnak ingere. A hátsókerék-hajtású kompakt sportosságát is alaposan növelhetjük. Az 50-50 százalékos tömegelosztás már eleve kiegyensúlyozott menetdinamikát ígér, az agilitást pedig adaptív lengéscsillapítással, M sportfutóművel, változó áttételű kormányművel és M Sport fékrendszerrel fokozhatjuk.
A ráncfelvarrás a motortérben is jelentős változásokat hozott. A paletta nyitányát a 16i és 16d névvel ellátott háromhengeres, 1,5 literes, turbós benzines és dízel erőforrások adják. Előbbi 109 lóerőt és 180 newtonmétert, utóbbi pedig 116 lóerőt és 270 newtonmétert tud felmutatni. A hatékonyságra kihegyezett EfficientDynamics Edition dízel 3,4 literes vegyes fogyasztással igyekszik magát a szívünkbe lopni. Azért a többi verzióval sincs gond: a 0–100-at 10,9 másodperc alatt letudó 16i 5,0-5,4 litert kortyol vegyesben, a 10,3-as gyorsulási adattal rendelkező alapdízel étvágya pedig 3,7-4,1 literben állapodhat meg.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!