A frissítést a külső is elárulja: a tervezők a legjobb helyeken, a lámpatesteknél nyúltak a prémiumkompakthoz, a sokak szerint tétova tekintet eltűnt, a márka többi modelljére jellemző határozott fényszórók jelentek meg. Az immár szériában ledes menetfényt viselő, opcionálisan pedig teljesen ledes kivitelben is kérhető első mellett a hátsó lámpák is új formát, illetve tartalmat kaptak. Az L mintázat immár itt is fellelhető, a megvilágításról pedig ledek gondoskodnak. Emellett a lökhárítók és a vesék enyhe átdolgozása jelenti a változást.
Az új középkonzol gazdag szolgáltatásokat foghat össze, és immár a szériafelszereltség részévé vált az automatikus klímaberendezés, az esőérzékelő, a guminyomás-figyelő, az okosabb rádió idrive-os működtetéssel, valamint a műszerfalon már alapból 6,5 hüvelykes nagy felbontású kijelző kap helyet. Felár ellenében ezt 8,8 colos kijelző és ügyes navigációs rendszer váltja. A minőségérzet fokozása érdekében a gombok sok helyen krómkeretet kapnak, a klímaberendezés magas fényű fekete betétje mögött pedig nappal fehér, éjjel pedig hagyományosan narancssárga színű a kijelzés.
A márkától megszokott Advantage, Sport Line, Urban Line és M Sport csomagok ugyanúgy rendelkezésre állnak. A színek, felnik, kárpitok és betétek gazdag választéka mellett a felszereltségi opciókra sem lehet panasz, a biztonsági segédberendezésektől kezdve a legfejlettebb kommunikációs összeköttetést biztosító rendszerekig minden elérhető, ami szem-szájnak ingere. A hátsókerék-hajtású kompakt sportosságát is alaposan növelhetjük. Az 50-50 százalékos tömegelosztás már eleve kiegyensúlyozott menetdinamikát ígér, az agilitást pedig adaptív lengéscsillapítással, M sportfutóművel, változó áttételű kormányművel és M Sport fékrendszerrel fokozhatjuk.
A ráncfelvarrás a motortérben is jelentős változásokat hozott. A paletta nyitányát a 16i és 16d névvel ellátott háromhengeres, 1,5 literes, turbós benzines és dízel erőforrások adják. Előbbi 109 lóerőt és 180 newtonmétert, utóbbi pedig 116 lóerőt és 270 newtonmétert tud felmutatni. A hatékonyságra kihegyezett EfficientDynamics Edition dízel 3,4 literes vegyes fogyasztással igyekszik magát a szívünkbe lopni. Azért a többi verzióval sincs gond: a 0–100-at 10,9 másodperc alatt letudó 16i 5,0-5,4 litert kortyol vegyesben, a 10,3-as gyorsulási adattal rendelkező alapdízel étvágya pedig 3,7-4,1 literben állapodhat meg.
Érdekes, hogy a háromhengeres erőforrások izmosabb kivitele egyelőre nem költözik be az 1-es sorozat gépházteteje alá. A benzinesek következő lépcsőfokát jelentő 18i és 20i modellek négyhengeres, 1,6 literes turbómotorral hangolnak sportosabbra. Előbbi 136 lóerőt és 220 newtonmétert tud felmutatni, ami 8,5 – nyolcfokozatú bolygóműves automatával 8,7 – másodperces 0–100-as sprintet tesz lehetővé, a 20i pedig 177 lóerejével és 250 newtonméterével ezt 7,2 szekundumig faraghatja. A vegyes gyári fogyasztási adatok itt is visszafogottak: verziótól függően 5,4-6,0 l/100 km-re számíthatunk.
A sorban a kétliteres erőforrások következnek. Benzinesből ez a turbós 25i-t jeleni, amely 218 lóerőt és 310 newtonmétert présel ki. Ez már meglehetősen sportos, 6,2-6,4 másodperces 0–100-as gyorsulást és 6,3-6,5 literes vegyes átlagfogyasztást ígér. De ha étvágy, akkor a kétliteres dízelmotor új nemzedéke hívja fel magára a figyelmet. A 18d-ként 150 lóerős, 320 newtonméteres, 20d formában pedig 190 lóerős, 400 newtonméteres egységek akár 8,1, illetve 7,0 másodperc alatt felgyorsíthatják az 1-est 100 km/h-ra, s legjobb esetben akár 3,8-3,9 literes vegyes átlagot is elérhetünk velük. A két változat rendelhető összkerékhajtással is: az elöl is hajtó xDrive csak mérsékelten rontja a menetdinamikát és a fogyasztást, cserébe viszont jelentősen fokozza a tapadást.
Az öngyulladósok csúcsát a 25d adja. A kettős turbófeltöltésnek és a 2500 bar nyomással üzemelő befecskendezésnek köszönhetően a kétliteres lökettérfogatból ezúttal 224 lóerő és 450 newtonméter jön ki, és már szériában jár a nyolcfokozatú automata váltó. A közös munka eredménye a 6,3-as 0–100-as sprint, amelyhez hihetetlenül alacsony, mindössze 4,3-4,6 literes fogyasztás társul, a kerékméret, illetve a felszereltség függvényében.
A modellsorozat felső polcán található M135i hathengeres turbómotorja is erősödött, ezúttal már 326 lóerőt, valamint 450 newtonméter nyomatékot tesz le az asztalra. A vadított köntösben elérhető modell hátsó- és összkerékhajtással, kézi és automata váltóval is elérhető. A típusok közös nevezője a 8 liter alatt megálló vegyes fogyasztás, valamint az egy évtizede még szuperautónak is becsületére váló 4,7 másodperces 0–100-as gyorsulás.
Az erőforrások mellett az erőátviteli rendszereken is dolgozott a BMW. A hatfokozatú kézi váltó automatikusan ad gázfröccsöt visszaváltásnál, a nyolcgangos automata pedig a navigációs rendszer adatai alapján is igyekszik finomhangolni tevékenységét. Ez a fajta gondviselés gyűrűzik be a legapróbb részletekbe: a távolságtartó tempomattól a parkolórendszeren át a telefonos alkalmazásokig mindent továbbfejlesztett a gyártó a nagyobb siker érdekében.
A közönség a frissített 1-es sorozattal legkésőbb a márciusi genfi autószalonon találkozhat, melyet követően az első megrendelt modellek kiszállítása várhatóan meg is kezdődik. Az árakról még korai lenne beszélni, de feltételezhetően a gazdagabb alapfelszereltség ellenére sem lesz hatalmas a változás.