Új crossover kategóriát teremtett a Volvo

Már 18 éve, hogy a Volvo bemutatta első Cross Country modelljét, amely az akkori ’kocka’ V70 alapjaira épült.

Vajda János
2015. 01. 12. 6:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Olyannyira, hogy időközben számos gyártó követte a svédek ötletét, melynek értelmében egy jól bevált családi kombiból egy kis futóműemeléssel, alvázburkolattal és néhány védelmező műanyagburkolat felszerelésével – esetleg összkerékhajtással megfejelve – kiváló hobbiterepes varázsolható, ami ötvözi a kombik és a szabadidőmodellek jó tulajdonságait. Már két kezünk sem elég az ilyen típusok megszámlálásához.

A svédek most ismét úttörő ötlettel álltak elő: az 1997-es receptet megismétlik, azonban ezúttal egy szedán modellel. Hogy mennyire lesz sikeres a projekt, azt ismételten az idő fogja eldönteni, de az is lehet, hogy a Volvo ötletét a jövőben ezúttal is sokan lemásolják majd. Hosszasan nincs is értelme regélni a svédek a kapuit rövidesen megnyitó, detroiti autószalonon bemutatkozó újdonságáról: a mérnökök fogták az S60-at, és pontosan azokat a változtatásokat eszközölték rajta, amelyeket a V60-on a nemrégiben debütált V60 Cross Country változat megalkotásához. A névválasztáson sem cécóztak sokat a gyáriak: a detroiti jövevény becsületes neve Volvo S60 Cross Country.

 

Az autó megjelenése abszolút egyedi lett, ugyanis nem mindennapi látvány egy gólyalábakra állított, műanyagelemekkel tarkított (prémium) szedán. Persze nem kérdés, hogy a szabadidős életmódhoz jobban passzol a praktikusabb puttonyos kivitel, az S60 Cross Country viszont egyedi, különleges és elegánsabb testvérénél, így sokak szívét meghódíthatja. A futómű az alapmodellekhez képest a V60 CC-hez hasonlóan 65 mm-rel magasabb, így tisztességes hasmagasságnak örvendhetünk, a formai megoldások pedig szintúgy ismerősek lehetnek. A 18, illetve felár ellenében 19 colos kerekekre ballonosabb gumik kerülnek, ami jót tesz a rugózási komfortnak, de egyben kevésbé sérülékenyek is így a kerekek.A hajtásláncok kínálata nagyjából tisztázott, de csak később derül fény a végleges palettára.

Annyi bizonyos, hogy benzinfronton a 254 lóerős T5-ös erőforrásról szól a fáma összkerékhajtás esetén (bizonyára még a régi 2,5 literes öthengeres egységre gondolnak a gyáriak), de később bizonyára megérkeznek az új fejlesztésű, jóval takarékosabb 2-literes négyhengeres turbók is. A friss Drive-E motorcsalád tagjai érdekes módon egyelőre csak a vadonatúj XC90 esetében kombinálhatóak összkerékhajtással, de bizonyára rövidesen a kisebb szériákba is megérkeznek az összkerekes Drive-E konfigurációk.

 

Addig is az új négyhengeres, 2-literes D4 elsőkerékhajtással 190 lóerőt fog tudni az S60 Cross Country motorházteteje alatt, az összkerékhajtású D4-et pedig a korábbi 2,4 literes öthengeres dízelmotor hajthatja, 181 lóerővel – további különbség, hogy míg előbbihez modern 8-, utóbbihoz csak kevésbé fejlett 6-fokozatú automataváltó társítható. A Volvo bejelentette, hogy hiába a tengerentúli premier, az S60 Cross Country globális modell lesz, a hazai importőrtől pedig megtudtuk, hogy tavasztól Magyarországon is rendelhetővé válik a típus, a V60 Cross Countryval egyetemben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.