Olyannyira, hogy időközben számos gyártó követte a svédek ötletét, melynek értelmében egy jól bevált családi kombiból egy kis futóműemeléssel, alvázburkolattal és néhány védelmező műanyagburkolat felszerelésével – esetleg összkerékhajtással megfejelve – kiváló hobbiterepes varázsolható, ami ötvözi a kombik és a szabadidőmodellek jó tulajdonságait. Már két kezünk sem elég az ilyen típusok megszámlálásához.
A svédek most ismét úttörő ötlettel álltak elő: az 1997-es receptet megismétlik, azonban ezúttal egy szedán modellel. Hogy mennyire lesz sikeres a projekt, azt ismételten az idő fogja eldönteni, de az is lehet, hogy a Volvo ötletét a jövőben ezúttal is sokan lemásolják majd. Hosszasan nincs is értelme regélni a svédek a kapuit rövidesen megnyitó, detroiti autószalonon bemutatkozó újdonságáról: a mérnökök fogták az S60-at, és pontosan azokat a változtatásokat eszközölték rajta, amelyeket a V60-on a nemrégiben debütált V60 Cross Country változat megalkotásához. A névválasztáson sem cécóztak sokat a gyáriak: a detroiti jövevény becsületes neve Volvo S60 Cross Country.
Az autó megjelenése abszolút egyedi lett, ugyanis nem mindennapi látvány egy gólyalábakra állított, műanyagelemekkel tarkított (prémium) szedán. Persze nem kérdés, hogy a szabadidős életmódhoz jobban passzol a praktikusabb puttonyos kivitel, az S60 Cross Country viszont egyedi, különleges és elegánsabb testvérénél, így sokak szívét meghódíthatja. A futómű az alapmodellekhez képest a V60 CC-hez hasonlóan 65 mm-rel magasabb, így tisztességes hasmagasságnak örvendhetünk, a formai megoldások pedig szintúgy ismerősek lehetnek. A 18, illetve felár ellenében 19 colos kerekekre ballonosabb gumik kerülnek, ami jót tesz a rugózási komfortnak, de egyben kevésbé sérülékenyek is így a kerekek.A hajtásláncok kínálata nagyjából tisztázott, de csak később derül fény a végleges palettára.
Annyi bizonyos, hogy benzinfronton a 254 lóerős T5-ös erőforrásról szól a fáma összkerékhajtás esetén (bizonyára még a régi 2,5 literes öthengeres egységre gondolnak a gyáriak), de később bizonyára megérkeznek az új fejlesztésű, jóval takarékosabb 2-literes négyhengeres turbók is. A friss Drive-E motorcsalád tagjai érdekes módon egyelőre csak a vadonatúj XC90 esetében kombinálhatóak összkerékhajtással, de bizonyára rövidesen a kisebb szériákba is megérkeznek az összkerekes Drive-E konfigurációk.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!