Új, Euro 6-os dízelmotort jelentett be az Opel

Az Opel egy új, az eddiginél tisztább és sokkal csendesebb 2 literes dízelmotor érkezését jelentette be.

Vajda János
2015. 01. 25. 11:19
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A villámosok ígérete szerint az újdonság például alapjáraton nem kevesebb, mint 5 decibellel halkabb elődjénél, amely különbség óriási, de a sajtóanyag azt írja, hogy a teljes fordulatszám-tartományban kevesebb zajt bocsát ki. Legalább ilyen fontos a jóval simább járás, ami többek között az új kiegyensúlyozó tengelynek köszönhető. A teljesítmény nem változott eget rengető mértékben: 163-ról 170 tagúra gyarapodott az egyturbós szív ménese, a forgatónyomaték viszont már nagyobbat ugrott, 350 Nm helyett immár 400 Nm a maximális érték, 1750-2500/perc között.

A nagyobb erő a menetteljesítményeken is meglátszik, így a négy- és ötajtós Insignia az új kétliteres dízellel 9 szekundum alatt teljesíti a 0–100 km/h-s sprintet, végsebessége pedig 225 km/h – legyen szó akár családi, akár üzleti használatról, ezek az értékek bőven elegendőek. Újdonság, hogy a turbógeometriát mostantól nem vákuum, hanem elektronika állítja, így állítólag csökken a reakcióidő is. Az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normáknak való megfeleléshez elengedhetetlen volt az SCR-katalizátor alkalmazása, ami AdBlue adalékkal fejti ki kipufogógáz-tisztító hatását. Az új 170 lóerős dízel első- és összkerékhajtással egyaránt kombinálható.

 

Az Opelnél szintén újdonság az új, szentgotthárdi 1,6 literes négyhengeres dízel megjelenése a Mokka motorházteteje alatt, ami végre száműzi a palettáról az eddigi, ősrégi, hangos és kulturálatlan (ám takarékos) Isuzu-féle 1,7 literes egységet, ami 130 lóerőt és 300 Nm-t állított a sofőr rendelkezésére. Az új 1.6 CDTI 136 lóerőt és 320 Nm-t állít csatasorba, ami 9,9 szekundumos 0–100 km/h-s sprintet és 80-120 km/h között, ötödik fokozatban hajszálra ugyanennyi időt igénybe vevő rugalmasságot eredményez.

A Mokka végsebessége 191 km/h, átlagfogyasztása pedig mindössze 4,1 liter 100 km-enként. A szentgotthárdi motor szintén megfelel az Euro 6-os normáknak, ráadásul annyira modern, hogy erre SCR-katalizátor nélkül is képes, így AdBlue-adalékot sem kell töltögetni a Mokkába. Mindkét új motort rövidesen lehetőségünk nyílik vezetni: a külföldi menetpróbára február közepén kerül sor.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.