A villámosok ígérete szerint az újdonság például alapjáraton nem kevesebb, mint 5 decibellel halkabb elődjénél, amely különbség óriási, de a sajtóanyag azt írja, hogy a teljes fordulatszám-tartományban kevesebb zajt bocsát ki. Legalább ilyen fontos a jóval simább járás, ami többek között az új kiegyensúlyozó tengelynek köszönhető. A teljesítmény nem változott eget rengető mértékben: 163-ról 170 tagúra gyarapodott az egyturbós szív ménese, a forgatónyomaték viszont már nagyobbat ugrott, 350 Nm helyett immár 400 Nm a maximális érték, 1750-2500/perc között.
A nagyobb erő a menetteljesítményeken is meglátszik, így a négy- és ötajtós Insignia az új kétliteres dízellel 9 szekundum alatt teljesíti a 0–100 km/h-s sprintet, végsebessége pedig 225 km/h – legyen szó akár családi, akár üzleti használatról, ezek az értékek bőven elegendőek. Újdonság, hogy a turbógeometriát mostantól nem vákuum, hanem elektronika állítja, így állítólag csökken a reakcióidő is. Az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normáknak való megfeleléshez elengedhetetlen volt az SCR-katalizátor alkalmazása, ami AdBlue adalékkal fejti ki kipufogógáz-tisztító hatását. Az új 170 lóerős dízel első- és összkerékhajtással egyaránt kombinálható.
Az Opelnél szintén újdonság az új, szentgotthárdi 1,6 literes négyhengeres dízel megjelenése a Mokka motorházteteje alatt, ami végre száműzi a palettáról az eddigi, ősrégi, hangos és kulturálatlan (ám takarékos) Isuzu-féle 1,7 literes egységet, ami 130 lóerőt és 300 Nm-t állított a sofőr rendelkezésére. Az új 1.6 CDTI 136 lóerőt és 320 Nm-t állít csatasorba, ami 9,9 szekundumos 0–100 km/h-s sprintet és 80-120 km/h között, ötödik fokozatban hajszálra ugyanennyi időt igénybe vevő rugalmasságot eredményez.
A Mokka végsebessége 191 km/h, átlagfogyasztása pedig mindössze 4,1 liter 100 km-enként. A szentgotthárdi motor szintén megfelel az Euro 6-os normáknak, ráadásul annyira modern, hogy erre SCR-katalizátor nélkül is képes, így AdBlue-adalékot sem kell töltögetni a Mokkába. Mindkét új motort rövidesen lehetőségünk nyílik vezetni: a külföldi menetpróbára február közepén kerül sor.