Mélyreható beavatkozásokra nem kell számítani, de azért kívülről rögtön szembeötlő az új 208: az átalakított első és hátsó fényszórók (utóbbiak a magasabb szinteken 3D-s LED-kinézettel érkeznek), hűtőrács, lökhárítók, ködlámpák, alufelni dizájnok és az új színek könnyen megkülönböztethetővé varázsolják a 2015-ös modellévet a korábbiaktól. Az utastérben már nagyítóval kell keresni a változásokat, itt elsősorban a műszerfal változott valamelyest. Fontos viszont a 7-colos érintőképernyős multimédiás/navigációs rendszer modernizálása; az infotainment rendszerhez számos alkalmazást tölthetnek le a leendő vásárlók, továbbá mostantól támogatott a telefonunk kijelzőjét az autó kijelzőjére egy az egyben átvarázsló MirrorLink, illetve CarPlay funkció.
Az extralistához egy új, sportos felszereltségi szint csatlakozott a GT Line formájában; a mérgesített 208 GT Line a 100 és a 120 lóerős dízelmotorral, valamint a 110 lóerős turbós benzinessel kérhető, s egyebek mellett fényes fekete hűtőrácsot, egyedi 17 colos kerekeket, hangsúlyosabb kipufogó véget, belül vörös-fekete félbőr sportüléseket és egyéb izgalmas kiegészítőket takar.
A motorkínálatot számos erőforrás alkotja, 3, illetve 4 hengerrel, 1-1,6 liter közötti méretben. A belépő a 3 hengeres 1 literes szívó benzines 68 lóerővel, a következő lépcsőfok pedig ugyanezen egység 1,2 literes 82 lóerős verziója – utóbbi már képes némi mosolyt is csalni a könnyű 208 sofőrjének az arcára. Persze a 3 hengeres 1,2 literes, 110 lóerős feltöltött verziója sokkal izgalmasabb, a fogyasztása a gyári adatok szerint remek, továbbá az ötfokozatú kézi váltó mellett egy új fejlesztésű 6 sebességes Aisin-féle bolygóműves automatával is kérhető. A robotizált automatákat inkább felejtsék el szerintünk. A benzines csúcsot a jó öreg 1.6 THP egység képviseli 165, sőt, a GTi sportmodellben 208 lóerővel, komoly rugalmassággal, 6 fokozatú kézi váltóval és épeszű étvággyal.
Dízelfronton kizárólag 1,6 literes BlueHDi egységekkel találkozhatunk, amelyek 75, 100 és 120 lóerős változatban kelletik magukat. Az első kettőhöz 5, míg a legerősebbhez 6 fokozatú kézi váltó jár szériában, s a 75 lóerős változatot kivéve mindegyikhez széria a start/stop rendszer. A dízelek kivétel nélkül fantasztikusan alacsony gyári étvággyal kecsegtetnek, például még a dinamikus csúcsmodell sem kér vegyesben többet 3,6 l/100 km-nél.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!