Biztos siker: megjött a Renault közepes crossovere

A Renault némileg megkésve bár, de büszkén mutatja be legfrissebb büszkeségét.

Vajda János
2015. 02. 04. 12:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az újdonság alapvetően a Nissan Qashqai alapjaira épült, de méreteiben túlnőtte konszerntestvérét, így valójában a Qashqai és az X-Trail között helyezkedik el dimenzióit tekintve. Az autót a Renault–Nissan konszern vezetője, Carlos Ghosn ma délután leplezte le, az online közvetítést pedig mi is élőben követtük. Az újdonság formája tökéletesen beleillik a Renault friss formanyelvébe, s egyértelműen megfigyelhető a rokoni viszony kistestvérével, a Capturrel. A technikai részleteket illetően a Renault egyelőre némileg szűkszavú volt, így a gyári fotógaléria mellett nem kényeztetett minket nagyon el specifikációkkal, azonban mivel az építőkockaelvet követi a típus, nem nehéz következtetni (elég nagy találati eséllyel) a technikára.

A tengelytáv például ismeretlen, de mivel az új Nissan Qashqai padlólemezére épül a Kadjar, nem nehéz megjósolni, hogy tengelytávolsága 2,65 méter körül lesz. Azt viszont már tudjuk, hogy a rombuszos típus japán féltestvérénél közel 10 centivel hosszabb és közel 4 centivel szélesebb lesz (445, illetve 184 cm), magasságban pedig nagyjából döntetlent hirdethetünk (1,6 méter). A Kadjar csomagtartója viszont mintegy 70 literrel öblösebb lesz, ami azt jelenti, hogy alaphelyzetben 472 literes puttonyba pakolhatunk, vagyis családi használatra egyértelműen használhatóbbnak ígérkezik.

Az utastér is teljesen rendben van. Az is kiderült, hogy az utastér kizárólag öt üléssel kérhető, vagyis plusz két ülést biztosan nem lehet majd kérni a Kadjarhoz. Az extrák terén bővelkedni fog az autó: a tolatókamerától és az önparkoló rendszertől kezdve a kulcs nélküli nyitáson/indításon, a fejlett R-Link2 multimédiás/navigációs rendszeren vagy a közel 1,5 négyzetméteres üvegtetőn keresztül a teljesen LED-es fényszórókig, a modern vezetést támogató rendszerekig vagy éppen a 19 colos kerekekig számtalan tétel elérhető lesz.

A trendeknek megfelelően első- és összkerékhajtással lép színre a Kadjar – utóbbit egy forgókapcsoló segítségével lehet vezérelni, s a rendszer szintén a Nissanokból lehet ismerős, vagyis egy kiforrott négykerékhajtásról beszélhetünk. A futóműveket tekintve az egyszerűbb, elsőkerekes változatok hátul csatolt lengőkaros felfüggesztéseket kapnak, míg az összkerekesek hátsó tengelyénél fejlettebb több lengőkaros futóműnek örülhetünk (elöl természetesen az összes verzió MacPherson rugóstagokat kap). A hasmagasság 190 mm, vagyis keményebb terepre a francia nem való, de a földutaktól biztosan nem fog megijedni.

A motorokról semmit nem árultak el elöljáróban, azonban a konszern palettáját ismerve nem nehéz megjósolni a felállást. Az alapmotor a Renault–Nissan 1,2 literes négyhengeres turbós benzinese lesz, ami 120 lóerővel áll rajthoz, benzinfronton pedig a következő lépcsőt az 1,6 literes turbómotor jelenti 160 lóerő körüli csúcsteljesítménnyel, de elképzelhető, hogy utóbbi motor csak később csatlakozik a kínálathoz. A dízelek terén a jól ismert 1,5, illetve 1,6 literes dCi-ket köszönthetjük, mindkettőt csakis egyturbós kivitelben.

Előbbi 110 lóerőt és 260 Nm-t állít csatasorba, utóbbi esetében pedig 130 lóerővel és 320 Nm-rel számolhatunk. Az 1.5 dCi-hez vélhetően nem, de az 1.6 dCi-hez biztosan társíthatunk összkerékhajtást. Szériában tehát az összes erőforrás négyhengeres és turbós lesz, az erőátvitelről pedig hatfokozatú kézi váltó gondoskodik mindenhol alapesetben – felárért egyes változatokhoz kérhetnek a leendő vásárlók automataváltót is. A Kadjar – amint fentebb is említettük – március elején, a genfi autószalonon mutatkozik be első ízben a nagyközönség előtt, a premier alkalmával pedig minden technikai részletre fény fog derülni.

Hazai viszonylatban megtudtuk, hogy a nyár folyamán érkezik hozzánk az autó, az árazásról azonban egyelőre semmit nem tudott mondani az importőr. Nem nehéz viszont kiszámolni, hogy nagyjából hasonló összegekkel számolhatunk, mint a Nissan Qashqai esetében, vagyis elképzelhető, hogy esetleg valami bevezető akcióval 5 millió forintból megáll az indulóverzió. Annyi bizonyos, hogy a hasonló technika ismeretében megfontolandó választás a Renault újdonsága, ami friss, modern formákkal és nagyobb helykínálattal igyekszik sok-sok vásárlót magához csábítani.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.