Az újdonság alapvetően a Nissan Qashqai alapjaira épült, de méreteiben túlnőtte konszerntestvérét, így valójában a Qashqai és az X-Trail között helyezkedik el dimenzióit tekintve. Az autót a Renault–Nissan konszern vezetője, Carlos Ghosn ma délután leplezte le, az online közvetítést pedig mi is élőben követtük. Az újdonság formája tökéletesen beleillik a Renault friss formanyelvébe, s egyértelműen megfigyelhető a rokoni viszony kistestvérével, a Capturrel. A technikai részleteket illetően a Renault egyelőre némileg szűkszavú volt, így a gyári fotógaléria mellett nem kényeztetett minket nagyon el specifikációkkal, azonban mivel az építőkockaelvet követi a típus, nem nehéz következtetni (elég nagy találati eséllyel) a technikára.
A tengelytáv például ismeretlen, de mivel az új Nissan Qashqai padlólemezére épül a Kadjar, nem nehéz megjósolni, hogy tengelytávolsága 2,65 méter körül lesz. Azt viszont már tudjuk, hogy a rombuszos típus japán féltestvérénél közel 10 centivel hosszabb és közel 4 centivel szélesebb lesz (445, illetve 184 cm), magasságban pedig nagyjából döntetlent hirdethetünk (1,6 méter). A Kadjar csomagtartója viszont mintegy 70 literrel öblösebb lesz, ami azt jelenti, hogy alaphelyzetben 472 literes puttonyba pakolhatunk, vagyis családi használatra egyértelműen használhatóbbnak ígérkezik.
Az utastér is teljesen rendben van. Az is kiderült, hogy az utastér kizárólag öt üléssel kérhető, vagyis plusz két ülést biztosan nem lehet majd kérni a Kadjarhoz. Az extrák terén bővelkedni fog az autó: a tolatókamerától és az önparkoló rendszertől kezdve a kulcs nélküli nyitáson/indításon, a fejlett R-Link2 multimédiás/navigációs rendszeren vagy a közel 1,5 négyzetméteres üvegtetőn keresztül a teljesen LED-es fényszórókig, a modern vezetést támogató rendszerekig vagy éppen a 19 colos kerekekig számtalan tétel elérhető lesz.
A trendeknek megfelelően első- és összkerékhajtással lép színre a Kadjar – utóbbit egy forgókapcsoló segítségével lehet vezérelni, s a rendszer szintén a Nissanokból lehet ismerős, vagyis egy kiforrott négykerékhajtásról beszélhetünk. A futóműveket tekintve az egyszerűbb, elsőkerekes változatok hátul csatolt lengőkaros felfüggesztéseket kapnak, míg az összkerekesek hátsó tengelyénél fejlettebb több lengőkaros futóműnek örülhetünk (elöl természetesen az összes verzió MacPherson rugóstagokat kap). A hasmagasság 190 mm, vagyis keményebb terepre a francia nem való, de a földutaktól biztosan nem fog megijedni.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!