Kívülről főként a két hatalmasra hízott első légbeömlő árulkodik a ráncfelvarrásról, de részleteiben számos ponton változott a Range Rover sorozat legkisebb tagja. A hűtőrács, valamint a lökhárítók teljesen új formákat kaptak, az enyhén módosított fényszórókhoz teljesen adaptív, ledes megvilágítási rendszert kérhetünk. Kívülről néhány új szín, illetve felni bővíti a személyre szabási lehetőségeket.
A beltér kínálatára eddig sem lehetett panasz, a vásárlók tizenháromféle színárnyalat közül választhatnak. Itt az új ajtókialakítás, az átformált ülések, valamint a nyolchüvelykes képernyővel ellátott, új generációs központi rendszer hoz új színeket. A változtatható színű hangulatvilágítás szintén újdonság. A csúcsverziókba tizennégy irányban állítható, masszírozós bőrülések is kerülnek.
A nehezebb terepen való továbbjutást a nagy testvérekből ismert All-Terrain Progress Control (ATPC) rendszer segíti, amely terepes tempomatnak tekinthető. A vezetőnek mindössze annyi a feladata, hogy beállítja a kívánt haladási sebességet 1,8 és 30 km/h között, amelyet aztán az Evoque az összes terepes rendszerének összehangolt bevetésével igyekszik tartani.
Ezek sem csekély módosítások, de a legfontosabb változást a géptérben találjuk. A friss modell megkapja a teljesen alumínium Ingenium TD4 dízelmotort, amely az elődjénél 20-30 kilogrammal könnyebb. A friss fejlesztés kétféle teljesítményszinten lesz elérhető: 150 és 180 lóerővel. Az elődhöz hasonlóan a gyengébb kiadást hatfokozatú kézi váltóval is kérhetjük, de a legtöbb verziónál kilencfokozatú automata végzi a kapcsolást. Az új erőforrás fejlesztésénél a kulturáltság kiemelt szerepet játszott, de vélhetően a hatékonyság volt a legfontosabb prioritás. Ennek eredményeképpen a beszálló modell az elődnél 18 százalékkal hatékonyabb. Elsőkerék-hajtással és kézi váltóval mindössze 4,2 literes vegyes gyári fogyasztással bír az Evoque, de a 180 lóerős, összkerékhajtású változat sem szomjas: 4,8 l/100 km-es adatot tud felmutatni. A kétliteres, 240 lóerős turbómotoros hajtáslánc egyenlőre változatlanul került át a friss kiadásba is. Maradt vele a hatfokozatú automata váltó is, mint ahogy a 7,6 másodperces százas sprint, illetve a 217 km/h végsebesség sem változott. A gyári vegyes fogyasztás az idők során sokat csökkent: ezúttal már csak 7,8 literes adattal számolhatunk.
A frissítéssel számos vezetési segédrendszerrel gyarapodott az Evoque opciós listája. A sztereokamerával dolgozó sávtartó rendszer a kormányzásba avatkozással segít elkerülni az akaratlan sávelhagyást, és ütközésre figyelmeztető és automatikusan fékező rendszert is kérhetünk. A fáradtságérzékelő szintén újdonság a modellben.
A frissített Range Rover Evoque a genfi autószalonon mutatkozik be, ahonnan első kézből hozzuk majd az információkat róla. Addig is rövidesen jelentkezünk a Freelandert váltó Land Rover Discovery Sport hazai premierjéről.