Divatdiktátor – Felfrissült a Range Rover Evoque

A Land Rover Discovery Sport hazai premierjével egy időben megújult az Evoque is.

Szabó Péter
2015. 02. 26. 11:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kívülről főként a két hatalmasra hízott első légbeömlő árulkodik a ráncfelvarrásról, de részleteiben számos ponton változott a Range Rover sorozat legkisebb tagja. A hűtőrács, valamint a lökhárítók teljesen új formákat kaptak, az enyhén módosított fényszórókhoz teljesen adaptív, ledes megvilágítási rendszert kérhetünk. Kívülről néhány új szín, illetve felni bővíti a személyre szabási lehetőségeket.

A beltér kínálatára eddig sem lehetett panasz, a vásárlók tizenháromféle színárnyalat közül választhatnak. Itt az új ajtókialakítás, az átformált ülések, valamint a nyolchüvelykes képernyővel ellátott, új generációs központi rendszer hoz új színeket. A változtatható színű hangulatvilágítás szintén újdonság. A csúcsverziókba tizennégy irányban állítható, masszírozós bőrülések is kerülnek.

A nehezebb terepen való továbbjutást a nagy testvérekből ismert All-Terrain Progress Control (ATPC) rendszer segíti, amely terepes tempomatnak tekinthető. A vezetőnek mindössze annyi a feladata, hogy beállítja a kívánt haladási sebességet 1,8 és 30 km/h között, amelyet aztán az Evoque az összes terepes rendszerének összehangolt bevetésével igyekszik tartani.

Ezek sem csekély módosítások, de a legfontosabb változást a géptérben találjuk. A friss modell megkapja a teljesen alumínium Ingenium TD4 dízelmotort, amely az elődjénél 20-30 kilogrammal könnyebb. A friss fejlesztés kétféle teljesítményszinten lesz elérhető: 150 és 180 lóerővel. Az elődhöz hasonlóan a gyengébb kiadást hatfokozatú kézi váltóval is kérhetjük, de a legtöbb verziónál kilencfokozatú automata végzi a kapcsolást. Az új erőforrás fejlesztésénél a kulturáltság kiemelt szerepet játszott, de vélhetően a hatékonyság volt a legfontosabb prioritás. Ennek eredményeképpen a beszálló modell az elődnél 18 százalékkal hatékonyabb. Elsőkerék-hajtással és kézi váltóval mindössze 4,2 literes vegyes gyári fogyasztással bír az Evoque, de a 180 lóerős, összkerékhajtású változat sem szomjas: 4,8 l/100 km-es adatot tud felmutatni. A kétliteres, 240 lóerős turbómotoros hajtáslánc egyenlőre változatlanul került át a friss kiadásba is. Maradt vele a hatfokozatú automata váltó is, mint ahogy a 7,6 másodperces százas sprint, illetve a 217 km/h végsebesség sem változott. A gyári vegyes fogyasztás az idők során sokat csökkent: ezúttal már csak 7,8 literes adattal számolhatunk.

A frissítéssel számos vezetési segédrendszerrel gyarapodott az Evoque opciós listája. A sztereokamerával dolgozó sávtartó rendszer a kormányzásba avatkozással segít elkerülni az akaratlan sávelhagyást, és ütközésre figyelmeztető és automatikusan fékező rendszert is kérhetünk. A fáradtságérzékelő szintén újdonság a modellben.

A frissített Range Rover Evoque a genfi autószalonon mutatkozik be, ahonnan első kézből hozzuk majd az információkat róla. Addig is rövidesen jelentkezünk a Freelandert váltó Land Rover Discovery Sport hazai premierjéről.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.