Persze a puding próbája az evés, mindenesetre kíváncsiak vagyunk arra, hogy miként birkózik meg az új literes egység mondjuk egy akár a családdal és csomagjaival, akár egy áruval jócskán telepakolt Caddyvel.
A 102 lóerő csúcsteljesítmény különben nem hangzik rosszul, de a valóságban szerintünk némileg árnyaltabb lesz a kép. A következő lépcső egy 1,2 literes, immár négyhengeres turbós benzines, amely furcsa módon 18 lóerővel gyengébb az 1,0 literesnél, 84 tagú ménest biztosítva. Szerintünk okosabb választás az 1.2 TSI a Caddyhez, persze nem kérdés, hogy ha már mindenképp benzinmotor, akkor a 125 lóerős 1.4 TSI-vel járhatunk a legjobban. De egy ilyen modellhez igazából dízelmotor való.
Dízelből rögtön négyfélét is kínál a Volkswagen, 1,6, illetve 2,0 literes hengerűrtartalommal, 75 és 150 lóerő közötti teljesítménnyel – utóbbi bármilyen terhelés esetén vígan cipeli a praktikus dobozost.
A némileg átalakított motorkínálat mellé frissebb arculatot kapott a Caddy: főleg elölről könnyen felismerhető a 2015-ös modellévű verzió, de azért a kocsi hátulja is modernebb, akárcsak az utastere. Az új ruha mellett friss extrákat is kérhetnek a vásárlók, például a márka újabb generációs, érintőképernyős multimédiás-navigációs rendszereit.
A Caddy természetesen továbbra is rendelhető mind haszongépjárműként, mind pedig kulturált családi modellként, a rendelkezésre álló változatok száma szinte végtelen. A frissített típussal első ízben a márciusi genfi autószalonon találkozhatunk élőben, a forgalmazás pedig nem sokkal később hazánkban is megkezdődik. Az árazás tekintetében vélhetően nem kell érezhető változással számolnunk.