Feladja elveit a Ferrari: turbóval jön Genfbe a 458 M

A legfrissebb trendek némileg ellenkeznek a Ferrari alapelveivel.

Vajda János
2015. 02. 02. 11:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Sajnos elkerülhetetlenné válik ugyanis a kisebb feltöltött erőforrások használata, ellenkező esetben az olaszok nem fogják tudni teljesíteni az egyre szigorodó környezetvédelmi normákat. Attól kicsit sem félünk, hogy a Ferrari nem fogja tudni tökéletesen abszolválni a feladatot, viszont miközben az egyik szemünk nevet, a másik sokkal jobban sír, ugyanis a benzingőzzel fertőzött sportautó-rajongók (így mi is) nagyon sajnálják a fantasztikus, érzelmes és hátborzongató hangú szívó sportmotorok elvesztését.

Az új szelek első ízben a nyitható keménytetővel rendelkező, és a radikálisan sportos vonal helyett inkább a nyugodtabb, elegánsabb irányt képviselő California típust érték el, de már csak hónapok kérdése, hogy a vérbeli sportautónak született középmotoros 458-as is megkapja a feltöltött szívet. Az olaszok már gőzerővel tesztelik az újdonságot, a nagyközönség pedig a hírek szerint március elején, a genfi autószalonon máris találkozhat a Ferrari 458 M névre keresztelt típussal.

A 4,5 literes szívó V8-as helyett szerencsére szintén egy V8-as motor kap helyet az ülések mögött, amit két turbófeltöltő lélegeztet majd. Első ízben a Maserati Quattroportéban láthattuk, illetve próbálhattuk ki a 3,8 literes új motort, amit a California T is megkapott. A 458 M-ben ugyanakkor még erőtejesebb lesz az egység, a találgatások szerint legalább 650 lóerőt és közel 800 Nm-t csatasorba állítva, aminek köszönhetően az Italia utódja gyorsabb is lesz a korábbi verziónál.

A másik oldalról nézve viszont kissé szomorú, hogy a 458-as veszíteni fog különleges hangulatából, s némi túlzással – legalábbis hajtáslánci oldalról biztosan – jobban fog hasonlítani mondjuk egy McLaren 650S-re (amit szintén egy 3,8 literes V8-as turbómotor hajt 650 lóerővel), mint korábbi önmagára. Ha pedig a Speciale sportváltozat is turbóra vált, akkor szinte megkapjuk a tegnap beharangozott McLaren 675LT-t, egy ágaskodó paripával Hiába, az előírások miatt a Ferrari nem tehet mást.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.