A 2143 köbcentis négyhengeres dízel ugyanis leváltotta a kínálatban eddig elérhető háromliteres, V6-os dízelmotort. Bár tesztünkön okkal illettük némi panasszal a leköszönő hajtásláncot, a váltással óriási lyuk tátong a beszálló modell 170 lóerős szintje és a V6-os benzines/hibrid hajtásláncok között. Persze több dolog miatt is lehet szeretni a Mercedes–Benztől érkező új hajtásláncot. A gyáriak szerint 2,2 literes dízel teljesítménye és 400 Nm nyomatéka bőven elég akár a flott közlekedéshez is, igaz, a 8,9 másodperces 0–100-as sprint és a 220 km/h-s végsebesség inkább az elvárt szint, mintsem igazán prémium. A 4,9 literes vegyes fogyasztás viszont üdítő lélek és pénztárca szempontjából is, mint ahogy a 12,2 milliós induló ár is az, ha figyelembe vesszük a gazdag alapfelszereltséget.
A hétfokozatú bolygóműves automata váltó például már alapáron továbbítja a teljesítményt a 18 colos hátsó kerekekhez. Emellett kapunk még alapból esőérzékelőt, automatikusan sötétedő belső tükröt, guminyomás-ellenőrzőt, elektromosan behajtható külső tükröket, teljes LED-es világítási rendszert, kulcs nélküli rendszert, tolatókamerát, kétzónás automata klímát, kétrétegű ablakokat, elektromosan állítható üléseket és több finomságot. Ezt fejelhetjük meg 10 GB-os háttértárral rendelkező navigációval (690 ezer) és metálfényezéssel (289 ezer), és máris miénk a piac egyik legjobb ár-érték arányú modellje.
Persze van feljebb is, a kategória legtágasabb modelljének prémium hangulatához a bőrkárpitozás jól jön, amelyet az 1,44 millióval drágább Premium szinten kapunk meg. Hozzá társul már a navigáció, így a bőrkárpitozás, valamint a hozzá járó ülésfűtés és szellőztetés ára valójában 750 ezer forint, illetve rendelhetünk még memóriacsomagot kormányfűtéssel (150 ezer).
Ezen a szinten válik elérhetővé a hibrid hajtáslánc, amely rögtön a beszálló modell teljesítményének a dupláját nyújtja – és még egy kicsit. A 364 lóerő, az 5,3 másodperces 0–100-as sprint és a 250 km/h-s végsebesség már rögtön jobban hangzik, főleg hogy a dízelhez mérten mindezt csupán 21 plusz kilogramm sújtja, és 6,2 l/100 km-es vegyes fogyasztás köríti. Az árazás abszolút méltóságos a tulajdonságokhoz képest: a kulturáltabbnak is bizonyuló hajtásláncért 2,45 milliós pluszt kell fizetni.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!