Föld és ég: részletes bemutatón az új Infiniti Q70

Rendelhetővé vált nálunk az Infiniti Q70 – korábbi nevén M – frissített kiadása.

Szabó Péter
2015. 02. 03. 6:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 2143 köbcentis négyhengeres dízel ugyanis leváltotta a kínálatban eddig elérhető háromliteres, V6-os dízelmotort. Bár tesztünkön okkal illettük némi panasszal a leköszönő hajtásláncot, a váltással óriási lyuk tátong a beszálló modell 170 lóerős szintje és a V6-os benzines/hibrid hajtásláncok között. Persze több dolog miatt is lehet szeretni a Mercedes–Benztől érkező új hajtásláncot. A gyáriak szerint 2,2 literes dízel teljesítménye és 400 Nm nyomatéka bőven elég akár a flott közlekedéshez is, igaz, a 8,9 másodperces 0–100-as sprint és a 220 km/h-s végsebesség inkább az elvárt szint, mintsem igazán prémium. A 4,9 literes vegyes fogyasztás viszont üdítő lélek és pénztárca szempontjából is, mint ahogy a 12,2 milliós induló ár is az, ha figyelembe vesszük a gazdag alapfelszereltséget.

A hétfokozatú bolygóműves automata váltó például már alapáron továbbítja a teljesítményt a 18 colos hátsó kerekekhez. Emellett kapunk még alapból esőérzékelőt, automatikusan sötétedő belső tükröt, guminyomás-ellenőrzőt, elektromosan behajtható külső tükröket, teljes LED-es világítási rendszert, kulcs nélküli rendszert, tolatókamerát, kétzónás automata klímát, kétrétegű ablakokat, elektromosan állítható üléseket és több finomságot. Ezt fejelhetjük meg 10 GB-os háttértárral rendelkező navigációval (690 ezer) és metálfényezéssel (289 ezer), és máris miénk a piac egyik legjobb ár-érték arányú modellje.

Persze van feljebb is, a kategória legtágasabb modelljének prémium hangulatához a bőrkárpitozás jól jön, amelyet az 1,44 millióval drágább Premium szinten kapunk meg. Hozzá társul már a navigáció, így a bőrkárpitozás, valamint a hozzá járó ülésfűtés és szellőztetés ára valójában 750 ezer forint, illetve rendelhetünk még memóriacsomagot kormányfűtéssel (150 ezer).

Ezen a szinten válik elérhetővé a hibrid hajtáslánc, amely rögtön a beszálló modell teljesítményének a dupláját nyújtja – és még egy kicsit. A 364 lóerő, az 5,3 másodperces 0–100-as sprint és a 250 km/h-s végsebesség már rögtön jobban hangzik, főleg hogy a dízelhez mérten mindezt csupán 21 plusz kilogramm sújtja, és 6,2 l/100 km-es vegyes fogyasztás köríti. Az árazás abszolút méltóságos a tulajdonságokhoz képest: a kulturáltabbnak is bizonyuló hajtásláncért 2,45 milliós pluszt kell fizetni.

A dízel esetében 760, a hibridnél 1000 ezerforintost tesz ki az ugrás a Premium Tech szintre, amely az egyik csúcsot képviseli. A hangulatot itt már különösen finom, mégis tartós félanilines bőrkárpit járatja a csúcsra (bézs vagy fekete színben – a barna sajnos már nem elérhető), amelyhez ezüstporos japán kőrisfa betétek járnak. Emellett széria a memóriacsomag, a kanyarodást fokozottan segítő, aktív menetstabilizáló, a szükség esetén teljesen önfékező, teljes körű biztonsági védőpajzs csomag, a 360 fokos kamerarendszer, a kanyarfényszóró, az ionizáló, illatosító klíma, illetve a 16 hangszórós Bose audiorendszer motorhangot kioltó ellenhang-generátor funkcióval, bizonyítva, hogy Q70-et vásárolni nagyon is megéri teljes felszereltséggel. Szükség esetén még napfénytetőt is kérhetünk, 350 ezer forintért – ezen már érdemes lehet spórolni.

Az árazás magáért beszél: még csak összekacsintanunk sem kell az eladóval, hogy egy minden földi jóval felszerelt Infiniti Q70 hibridet hazaszólítsunk 17 millióért. Csak példaképp: egy hasonlóan felszerelt 5-ös BMW, valamivel szerényebb tudású hibrid, de jobb infotainment rendszerrel 27 millióba kerül, egyéb előre látható érdemként pedig a szélesebb körű személyre szabhatóság és több opció fejlettebb kivitelezése, valamint a nagyobb tartományban állítható ülések írhatók a számlájára. A tízmilliós differenciáért viszont nagyon sok mindent meg lehet bocsátani, több területen pedig a Q70 képes feljebb kerekedni. A dízel verzió ennyire nem emelkedik ki, de a csúcsra szerelt hibrid bizony a szegmens egyik legjobb ajánlata marad.

Sportos vezetők vagyunk? Az Infiniti gondolt ránk, ugyanis az M, mármint Q70 egyébként egész élvezetesen vezethető alapjait sportosabb körítéssel is kérhetjük. A beszálló Sport felszereltségi szinten a kívánalmaknak kevésbé eleget tevő 2.2d vár ránk. A Premium szinthez viszonyítva 580 ezer forintért, vagyis 14,22 milliós áron kapunk pluszban magnézium váltófüleket a kormányra, nagyobb, elöl négy, hátul kettő, szemközt álló dugattyúval rendelkező féknyergeket, 20 colos kereket, sportosabb első-hátsó lökhárítókat, alumínium pedálokat, sportosabb kialakítású üléseket és zongoralakk díszítő elemeket.

Ugyanez elérhető a Premium Technek megfelelő Sport Tech szinten is, 680 ezer pluszért, illetve kizárólag ezen a szinten elérhető a pörgős, különösen kellemes orgánumú 3,7 literes, V6-os szívómotor. Annak ellenére, hogy élményekben kétségtelenül gazdag utazást tud biztosítani, 17,9 milliós árával a hibridhez hasonlítva nem igazán éri meg a régimódi, ám annál finomabb utat járó hajtáslánc. A 320 lóerő és 360 Nm nyomaték sokat ígér, amit hétfokozatú bolygóműves automata váltó és hátsókerék-hajtás segítségével fordíthatunk le 6,2 másodperces 0–100-as sprintre és 250 km/h-s végsebességre.

A frissítés egyébként csak részleteiben érintette az autót. Kívülről a hűtőrács, a lökhárítók és a világítótestek enyhe módosítása jelent változást. Belül még ennyit sem módosítottak a tervezők, pedig egy szebb megjelenítésű központi rendszernek, valamint a műszercsoportok közötti képernyő színes megoldásának mára már eljött az ideje. Azért a lemezek alatt is találhatunk frissítéseket. Jobb hangszigetelést és még magasabb komfortot ígérnek a gyáriak, melyet az átalakított futóművekkel garantálnak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.