A 2143 köbcentis négyhengeres dízel ugyanis leváltotta a kínálatban eddig elérhető háromliteres, V6-os dízelmotort. Bár tesztünkön okkal illettük némi panasszal a leköszönő hajtásláncot, a váltással óriási lyuk tátong a beszálló modell 170 lóerős szintje és a V6-os benzines/hibrid hajtásláncok között. Persze több dolog miatt is lehet szeretni a Mercedes–Benztől érkező új hajtásláncot. A gyáriak szerint 2,2 literes dízel teljesítménye és 400 Nm nyomatéka bőven elég akár a flott közlekedéshez is, igaz, a 8,9 másodperces 0–100-as sprint és a 220 km/h-s végsebesség inkább az elvárt szint, mintsem igazán prémium. A 4,9 literes vegyes fogyasztás viszont üdítő lélek és pénztárca szempontjából is, mint ahogy a 12,2 milliós induló ár is az, ha figyelembe vesszük a gazdag alapfelszereltséget.
A hétfokozatú bolygóműves automata váltó például már alapáron továbbítja a teljesítményt a 18 colos hátsó kerekekhez. Emellett kapunk még alapból esőérzékelőt, automatikusan sötétedő belső tükröt, guminyomás-ellenőrzőt, elektromosan behajtható külső tükröket, teljes LED-es világítási rendszert, kulcs nélküli rendszert, tolatókamerát, kétzónás automata klímát, kétrétegű ablakokat, elektromosan állítható üléseket és több finomságot. Ezt fejelhetjük meg 10 GB-os háttértárral rendelkező navigációval (690 ezer) és metálfényezéssel (289 ezer), és máris miénk a piac egyik legjobb ár-érték arányú modellje.
Persze van feljebb is, a kategória legtágasabb modelljének prémium hangulatához a bőrkárpitozás jól jön, amelyet az 1,44 millióval drágább Premium szinten kapunk meg. Hozzá társul már a navigáció, így a bőrkárpitozás, valamint a hozzá járó ülésfűtés és szellőztetés ára valójában 750 ezer forint, illetve rendelhetünk még memóriacsomagot kormányfűtéssel (150 ezer).
Ezen a szinten válik elérhetővé a hibrid hajtáslánc, amely rögtön a beszálló modell teljesítményének a dupláját nyújtja – és még egy kicsit. A 364 lóerő, az 5,3 másodperces 0–100-as sprint és a 250 km/h-s végsebesség már rögtön jobban hangzik, főleg hogy a dízelhez mérten mindezt csupán 21 plusz kilogramm sújtja, és 6,2 l/100 km-es vegyes fogyasztás köríti. Az árazás abszolút méltóságos a tulajdonságokhoz képest: a kulturáltabbnak is bizonyuló hajtásláncért 2,45 milliós pluszt kell fizetni.
A dízel esetében 760, a hibridnél 1000 ezerforintost tesz ki az ugrás a Premium Tech szintre, amely az egyik csúcsot képviseli. A hangulatot itt már különösen finom, mégis tartós félanilines bőrkárpit járatja a csúcsra (bézs vagy fekete színben – a barna sajnos már nem elérhető), amelyhez ezüstporos japán kőrisfa betétek járnak. Emellett széria a memóriacsomag, a kanyarodást fokozottan segítő, aktív menetstabilizáló, a szükség esetén teljesen önfékező, teljes körű biztonsági védőpajzs csomag, a 360 fokos kamerarendszer, a kanyarfényszóró, az ionizáló, illatosító klíma, illetve a 16 hangszórós Bose audiorendszer motorhangot kioltó ellenhang-generátor funkcióval, bizonyítva, hogy Q70-et vásárolni nagyon is megéri teljes felszereltséggel. Szükség esetén még napfénytetőt is kérhetünk, 350 ezer forintért – ezen már érdemes lehet spórolni.
Az árazás magáért beszél: még csak összekacsintanunk sem kell az eladóval, hogy egy minden földi jóval felszerelt Infiniti Q70 hibridet hazaszólítsunk 17 millióért. Csak példaképp: egy hasonlóan felszerelt 5-ös BMW, valamivel szerényebb tudású hibrid, de jobb infotainment rendszerrel 27 millióba kerül, egyéb előre látható érdemként pedig a szélesebb körű személyre szabhatóság és több opció fejlettebb kivitelezése, valamint a nagyobb tartományban állítható ülések írhatók a számlájára. A tízmilliós differenciáért viszont nagyon sok mindent meg lehet bocsátani, több területen pedig a Q70 képes feljebb kerekedni. A dízel verzió ennyire nem emelkedik ki, de a csúcsra szerelt hibrid bizony a szegmens egyik legjobb ajánlata marad.
Sportos vezetők vagyunk? Az Infiniti gondolt ránk, ugyanis az M, mármint Q70 egyébként egész élvezetesen vezethető alapjait sportosabb körítéssel is kérhetjük. A beszálló Sport felszereltségi szinten a kívánalmaknak kevésbé eleget tevő 2.2d vár ránk. A Premium szinthez viszonyítva 580 ezer forintért, vagyis 14,22 milliós áron kapunk pluszban magnézium váltófüleket a kormányra, nagyobb, elöl négy, hátul kettő, szemközt álló dugattyúval rendelkező féknyergeket, 20 colos kereket, sportosabb első-hátsó lökhárítókat, alumínium pedálokat, sportosabb kialakítású üléseket és zongoralakk díszítő elemeket.
Ugyanez elérhető a Premium Technek megfelelő Sport Tech szinten is, 680 ezer pluszért, illetve kizárólag ezen a szinten elérhető a pörgős, különösen kellemes orgánumú 3,7 literes, V6-os szívómotor. Annak ellenére, hogy élményekben kétségtelenül gazdag utazást tud biztosítani, 17,9 milliós árával a hibridhez hasonlítva nem igazán éri meg a régimódi, ám annál finomabb utat járó hajtáslánc. A 320 lóerő és 360 Nm nyomaték sokat ígér, amit hétfokozatú bolygóműves automata váltó és hátsókerék-hajtás segítségével fordíthatunk le 6,2 másodperces 0–100-as sprintre és 250 km/h-s végsebességre.
A frissítés egyébként csak részleteiben érintette az autót. Kívülről a hűtőrács, a lökhárítók és a világítótestek enyhe módosítása jelent változást. Belül még ennyit sem módosítottak a tervezők, pedig egy szebb megjelenítésű központi rendszernek, valamint a műszercsoportok közötti képernyő színes megoldásának mára már eljött az ideje. Azért a lemezek alatt is találhatunk frissítéseket. Jobb hangszigetelést és még magasabb komfortot ígérnek a gyáriak, melyet az átalakított futóművekkel garantálnak.