Friss alapokon – Minden információ az új Honda Jazzről

A típus legújabb nemzedéke egyes országokban már bemutatkozott Fit néven.

Szabó Péter
2015. 02. 26. 16:28
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kereskedésekbe jövő nyáron érkező típus teljesen új platformon született újjá. A szintén Genfben bemutatkozó HR-V alapjait hasznosítva a Jazz hossza 95, tengelytávolsága 30 milliméterrel gyarapodott, ami a Honda ígérete szerint a kategória legnagyobb váll-, láb- és fejterét eredményezi. A legtágasabbnak járó címet eddig is méltán viselő csomagtartó ugyancsak nőtt: ezúttal 354 literes térfogatra számíthatunk alapból, amelyet a hagyományosan többféleképpen dönthető hátsó ülésekkel egészen 884 literig tornászhatunk fel. Az első ülések alatt elhelyezett üzemanyagtank – ami remek praktikumot, variálhatóságot és sok helyet tesz lehetővé az utastérben – és a Magic üléskoncepció továbbra is megmarad, így továbbra is a kategória egyik legügyesebb modelljéről beszélhetünk.

A friss alapok néhány kilogrammot lefűrészelnek a jármű tömegéből, ami a modell minden tulajdonságára jó hatással van. Az átalakított, elöl MacPherson-, hátul csatolt lengőkaros futóműnek köszönhetően a mérnökök jóval komfortosabb rugózást ígérnek, a nagyobb tengelytáv az egyenesfutásnak is jót tesz.

A gyári sajtóanyag kiemelten kezeli a hangszigetelés témáját: a kerekek felől érkező zajt jelentősen csökkentették a mérnökök, valamint az új formák úgy vezetik meg a levegőt, hogy a zajából kevesebb érkezzen a belső térbe.

A hajtásláncok terén szintén újra számíthatunk: 1,3 literes i-VTEC benzinmotor szolgáltatja majd az erőt immár hatfokozatú kézi vagy fokozatmentes cvt automata váltón keresztül. A maximális teljesítmény, 102 lóerő 6000-es fordulaton érkezik, a csúcsnyomaték pedig valahol 120 és 130 newtonméter között alakul. Hibrid szintén érkezik valamivel a bemutató után, egy 1,5 literes benzinmotorral, állítólag 135 lóerő összteljesítménnyel.

Belül szintén gyökeresen megújul a típus. A középkonzolon például már alapból is öthüvelykes lcd információs kijelzőt találunk, amelyet felár ellenében hétcolos navigációs rendszerre cserél a gyártó. A tökéletesen integrált képernyő a legtöbb okostelefonon-használatos funkciót támogatja, így gördíthetünk rajta, valamint támogatja a kétujjas nagyítás-kicsinyítési funkciót is. Nem véletlen a telefonokkal való közösködés: az operációs rendszer Android, amelyet rengeteg felhasználó köszönthet ismerősként. A szolgáltatások tárháza is meglehetősen bőséges: a telefonunk netkapcsolatának segítségével különböző alkalmazásokat letölthetünk hozzá, a navigációs feladatokat pedig a Garmintól érkező szoftver végzi. Végre egy korszerű rendszer, ráadásul szimpatikus módon a fejlesztési befektetésekkel szűken támogatott kiskategóriában.

Korszerű vezetési segédrendszereket is találunk a kínálatban. Mindössze az alapmodell esetében feláras, minden más szinten szériatartozék a Honda pajzsrendszere, amely intelligens tempomatot, ráfutásra figyelmeztető, illetve sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, táblafelismerést, automatikus városi vészfékezést és automatikus távolsági fényszórást is tartalmaz.

A Jazz minden tekintetben fejlődött, korszerű, modern szolgáltatásaival pedig rögtön a kategória élvonalába kerül. Helykínálatban eddig is ott volt, a további növekedéssel pedig e tekintetben a dobogó élére várjuk.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.