Olykor azért persze előáll a gyártó egy-egy új modellel, ráncfelvarrással vagy éppen valamilyen friss technológiával, ezúttal is így történt: a cég bejelentette, hogy enyhe frissítésen esik át a Forester. A genfi autószalonon már találkozhatunk a modernizált négykerekessel, és áprilistól válik rendelhetővé.
A legnagyobb változás, hogy immár automata váltóval is kombinálható lesz a közkedvelt és jól ismert bokszer dízelmotor. Természetesen a Subaru fokozatmentes, Lineartronic névre keresztelt automatáját köszönthetjük a lemezek alatt, a szimmetrikus összkerékhajtás jelenléte pedig magától értetődik. A kétliteres, négyhengeres bokszer továbbra sem a kategória erőbajnoka, a konkurensek legizmosabb modelljeivel összehasonlítva viszonylag szerénynek nevezhető 148 lóerőt állít csatasorba. A Subarunál nem is cél az erőfitogtatás, a mindennapi használatra pedig ez a teljesítmény bőven elég, főleg hogy a 350 newtonméter csúcsnyomaték egyáltalán nem számít soványnak. Az automata változat 9,6 másodperces 0–100 km/h-s gyorsulása korrekt, a 6,1 l/100 km-es átlagfogyasztása pedig tolerálható. A motor különben új izzítógyertyákat, hűtőt, olajhűtőt, ventilátort és közös nyomócsöves befecskendező rendszert kap, és a turbófeltöltőt is áthangolták a szakemberek. A frissítéssel tehát jelentősen átalakul az erőforrás, még ha a papíron nyújtott teljesítményén ez nem is látszik.
Az utastérben friss zongoralakk betétekkel találkozhatunk, s a tervezők némileg átszabták a klímapanelt. Újdonság az usb-csatlakozó megjelenése, s a leendő tulajdonosok csendesebb utastérre számíthatnak, a gyártó ugyanis több zajszigetelő anyagot alkalmaz. Szintén friss a hétcolos érintőképernyővel ellátott multimédiás-navigációs rendszer.
Az árakról egyelőre nincsenek információink, de a megújult Forester vélhetően nem lesz drágább a jelenleginél.