Az egyelőre még csak kedvcsináló fotókon láthatott 675LT mellett most lerántották a leplet a szintén a svájci seregszemlén bemutatkozó P1 GTR-ről is. Kezdjük talán a legfontosabb adatokkal: a 3,8 literes ikerturbós benzinesből a versenypályára optimalizált változatban 800 lóerőt szorítottak ki a mérnökök, míg az elektromotorok ehhez további 200 tagú ménessel járulnak hozzá, így elérve az 1000 lóerős összteljesítményt. Mindezek mellé 8 centivel szélesebb első nyomtávot és 50 milliméteres ültetést is kapott a GTR, melynek súlya 50 kilóval kínál az utcai változat alá.
Ezt a súlycsökkentést egyébként csupa, a motorsportból érkező megoldásokkal sikerült elérnie az angoloknak, így például az oldalsó ablakokat polikarbonátra, a tetőn lévő üvegelemeket karbonra cserélték. Utóbbival egyébként a fogyókúrán kívül a sportosabb, igazi versenyautós hangulat megteremtése is a mérnökök szeme előtt lebegett. Ugyanígy lecserélték a motor takarólemezét is, mely szintén a pillekönnyű szénszálas anyagból készül a GTR esetében.
A kerekeket is lecserélték, így immáron 19 colos, központi csavaros keréktárcsákon feszülnek a szintén versenypályára szánt Pirelli slick gumiabroncsok. Az autó orrán még agresszívabb lökhárítót találunk, míg az oldalát egy áramvonalas él uralja, mely a levegőt a hátsó szárnyhoz irányítja, ezzel is javítva az autó tapadásán.
A fix hátsó légterelő 40 centivel magasodik az autó fölé, ami 10 centivel több, mint az utcai példány esetében. Ez az első kerekek előtt található kis szárnyakkal együtt képessé teszi a P1 GTR-t, hogy 660 kilogrammnyi leszorítóerőt termeljen 240 km/h-s sebességnél. Ez 10 százalékos javulás a normál változathoz képest, mely egyébként már önmagában is kiváló teljesítményre képes a versenypályán.
A hatalmas fix szárny egyébként megtartja a Forma 1-ből ismert DRS funkciót, így a kormányon található gombbal a sofőr 32 és 0 fok között állíthatja a dőlésszögét. Az autó hátsójának másik meghatározó elemei a félelmetes kidörgők, melyek inconel-titán ötvözetből készültek, így spórolva 6,5 kilogrammot az eredeti megoldáshoz képest.
Noha az eredeti hírek arról szóltak, hogy a P1 GTR akár rendszámot is kaphat, most úgy tűnik, hogy a nagy ellenlábas Ferrari FXX K-hoz hasonlóan kizárólag zárt pályán vehetik majd használatba a különleges kiképzést kapó dúsgazdag tulajdonosok. Genfbe egyébként a legendás előd, az F1 GTR chassis #06R fényezésében pompázva érkezik majd az autó, de a megrendelők természetesen maguk dönthetik majd el, hogy milyen színekben kérik járművüket.