Ha semmi nem elég – íme, a McLaren P1 GTR

A McLaren idén nemcsak egy, hanem rögtön két újdonságot is kiállít majd Genfben.

Kenéz Tibor
2015. 02. 20. 17:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az egyelőre még csak kedvcsináló fotókon láthatott 675LT mellett most lerántották a leplet a szintén a svájci seregszemlén bemutatkozó P1 GTR-ről is. Kezdjük talán a legfontosabb adatokkal: a 3,8 literes ikerturbós benzinesből a versenypályára optimalizált változatban 800 lóerőt szorítottak ki a mérnökök, míg az elektromotorok ehhez további 200 tagú ménessel járulnak hozzá, így elérve az 1000 lóerős összteljesítményt. Mindezek mellé 8 centivel szélesebb első nyomtávot és 50 milliméteres ültetést is kapott a GTR, melynek súlya 50 kilóval kínál az utcai változat alá.

Ezt a súlycsökkentést egyébként csupa, a motorsportból érkező megoldásokkal sikerült elérnie az angoloknak, így például az oldalsó ablakokat polikarbonátra, a tetőn lévő üvegelemeket karbonra cserélték. Utóbbival egyébként a fogyókúrán kívül a sportosabb, igazi versenyautós hangulat megteremtése is a mérnökök szeme előtt lebegett. Ugyanígy lecserélték a motor takarólemezét is, mely szintén a pillekönnyű szénszálas anyagból készül a GTR esetében.

A kerekeket is lecserélték, így immáron 19 colos, központi csavaros keréktárcsákon feszülnek a szintén versenypályára szánt Pirelli slick gumiabroncsok. Az autó orrán még agresszívabb lökhárítót találunk, míg az oldalát egy áramvonalas él uralja, mely a levegőt a hátsó szárnyhoz irányítja, ezzel is javítva az autó tapadásán.

A fix hátsó légterelő 40 centivel magasodik az autó fölé, ami 10 centivel több, mint az utcai példány esetében. Ez az első kerekek előtt található kis szárnyakkal együtt képessé teszi a P1 GTR-t, hogy 660 kilogrammnyi leszorítóerőt termeljen 240 km/h-s sebességnél. Ez 10 százalékos javulás a normál változathoz képest, mely egyébként már önmagában is kiváló teljesítményre képes a versenypályán.

A hatalmas fix szárny egyébként megtartja a Forma 1-ből ismert DRS funkciót, így a kormányon található gombbal a sofőr 32 és 0 fok között állíthatja a dőlésszögét. Az autó hátsójának másik meghatározó elemei a félelmetes kidörgők, melyek inconel-titán ötvözetből készültek, így spórolva 6,5 kilogrammot az eredeti megoldáshoz képest.

Noha az eredeti hírek arról szóltak, hogy a P1 GTR akár rendszámot is kaphat, most úgy tűnik, hogy a nagy ellenlábas Ferrari FXX K-hoz hasonlóan kizárólag zárt pályán vehetik majd használatba a különleges kiképzést kapó dúsgazdag tulajdonosok. Genfbe egyébként a legendás előd, az F1 GTR chassis #06R fényezésében pompázva érkezik majd az autó, de a megrendelők természetesen maguk dönthetik majd el, hogy milyen színekben kérik járművüket.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.