Hosszabb és könnyebb: itt az új Volkswagen Touran

A genfi autószalon előtt egy héttel már minden autógyártó padlóig nyomja a gázpedált.

Szabó Péter
2015. 02. 27. 7:04
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ahogy megszokhattuk, a puszta formák ránézésre a frissesség ellenére sem hoznak izgalomba. Miközben a vonalak élesebbek, az arányok pedig kellemesebbek lettek, összességében tipikus volkswagenes megjelenést kapott a teljesen új generáció is. Ám ha családosok vagyunk, a következő adatok kapcsán már bizsereghet a tenyerünk: az öt- és hétszemélyes modell 130 mm-rel lett hosszabb elődjénél, amely növekedésből 113 mm a tengelytáv gyarapodását adja. Ennek köszönhetően valószínűleg érezhetően nőtt a beltér, amiről már a genfi autószalonon győződhetünk meg.

A bővülés hatására a csomagtartó is növekedésnek indult. Ötüléses kivitelben 48 literrel többet, összesen 1040 liternyi csomagot helyezhetünk el hátul, az ülések síkba döntésével pedig mindezt 1,98 köbméterig bővíthetjük. Ez egyébként mindössze 9 literrel jobb érték az előző generációnál.

Belül sokat fejlődött a típus, amely a márka aktuális újdonságai ismerőjének nem hoz sok meglepetést. A Golfhoz hasonlítható bendőben jó minőségű anyagokat és fejlett, nagyméretű kijelzővel rendelkező navigációs rendszert találunk, amely képes a teljes mértékű telefonos összehangolódásra az Android Auto, illetve az Apple Car Play támogatása révén. Sajnos a magyar nyelvű menüt hiába is várjuk: ha el is készül a fordítás, akkor is pénzért tervezi azt kínálni a hazai forgalmazó.

A Golf hetedik generációjánál bevezetett moduláris MQB platform adja a Touran új generációjának alapjait, amely egyben fogyókúrát is jelent. Hiába nagyobb, az egyterű átlagosan 62 kilóval lett könnyebb, amely bizony mind a hatékonyságon, mind a dinamikán érezteti hatását. A motortérben kizárólag turbómotoros erőforrásokat találunk: a beszállót a 110 lóerős 1.2 TSI jelenti, amelyet hengerlekapcsolás opcióval követ a remek 150 lóerős 1.4 TSI. A sportos családapák választása a 180 lóerős 1,8 literes turbós benzines lesz, míg a takarékos hosszú távon szaladgálóké a 110 lóerős 1,6-os dízelmotor. A kétliteres öngyulladós egység a legújabb és legjobb formájában érkezik: 150 és 190 lóerős kivitelben lesz választható.

Minden modellhez széria lesz a start-stop rendszer, opcionálisan pedig hét-, illetve hatfokozatú dupla kuplungos automatákat kérhetünk erőforrás függvényében az öt-, valamint hatfokozatú kézi váltók helyére. Nem csak minden változatban erősödött, a fejlődésnek köszönhetően átlagosan 19 százalékkal lett hatékonyabb a Touran, amely papírforma szerint a modellváltással a kategória élvonalába katapultálja magát.

Biztonság tekintetében szintén bővült a modell, amely főleg a vezetési segédrendszerek fokozott jelenlétén érhető tetten. Az adaptív tempomat képes már ráfutásos ütközésre figyelmeztetni, sőt alacsonyabb tempónál beavatkozni, emellett dugóban is magától boldogulhat a jól felszerelt típus. A sávtartó és a holttérfigyelő ugyanúgy megtalálható a kínálatban, mint a vontatmánystabilizáló, a kulcs nélküli rendszer esetén láblendítéssel nyitható csomagtérajtóról nem is beszélve.

A genfi autószalonon egyterűben meglehetősen erős lesz a Volkswagen: az új generációs Touranok mellett felsorakoznak a Sharan frissített verziói is. A közepes egyterű egyébként a nyáron válik rendelhetővé, az első típusok pedig az év második felében érkeznek csak a kereskedésekbe.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.