Karbon és arany: hódít az újabb különleges McLaren

A McLaren különleges kiadásokért és személyre szabott példányokért felelős részlege nem unja a magamutogatást.

Kenéz Tibor
2015. 02. 06. 11:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A gyáriak elmondása szerint ez az egyik leginkább személyre szabott négykerekű, amelyet a McLaren Special Operations (MSO) valaha készített. Ezt alátámasztva a különleges 650S rengeteg karbonelemet kapott, így a diffúzort, a tetőt, az ablakokat szegélyező alkatrészeket, a külső visszapillantókat, a motorborítást, az utastéri betéteket is lecserélték a rendkívül könnyű és merev anyagból készült elemre.

Belül szinte mindent fekete Alcantarával borítottak be, a díszvarrás a McLaren különleges narancssárga színében pompázik, és az ilyenkor szokásos MSO-logók sem maradhattak el. Mindez persze még nem volt elég: a hűtővíz és az olajbetöltő nyílások fedele alumíniumból készült, melyet az autó színére fényeztek, és a márka logója sem maradhatott le róluk – természetesen narancssárga színben. Nem árasztottak el minket képekkel a gyáriak, de a lényeg így is látszik, minden más érintetlen maradt a kocsin.

A stílusosan felfelé nyíló ajtók belső élére is jutott az autórajongók által jól ismert árnyalatból, és a teljesség kedvéért a jármű hátulján lévő szellőzőnyílások rácsai – amelyek a kipufogó hőjét hivatottak csökkenteni – 24 karátos aranyból készültek, ezzel emlékeztetve minket a legendás McLaren F1-re, melynek gyártásakor – a motortérben – szintén felhasználták a nemes anyagot. Az autó egyik legérdekesebb részlete a motorborításon található kivi madár képe, mely Új-Zéland egyik szimbolikus állata. Ezzel az angol márka alapítójáról, Bruce McLarenről emlékeznek, aki a szigetországban látta meg a napvilágot.

Az amúgy is kifejezetten potens sportautó dupla turbós, 3,8 literes V8-asához ezúttal sem nyúltak hozzá az MSO szakemberei, így nevéhez hűen továbbra is 650 lóerő leadására képes, a csúcsnyomaték pedig 678 newtonméterre adódik. A kocsi kereken 3,0 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra. Az egyetlen szerencsés, aki megkaparinthatja majd a Project Kilo kulcsait – ha egyáltalán valaha túlad rajta a McLaren – bizonyára nem elhanyagolható összeget fog majd a kasszánál hagyni, de biztos lehet abban, hogy autója sosem fog ennél kevesebbet érni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.