A modell formaterve viszonylag jól tünteti el a méretbeli gyarapodást, igaz a tekintélyes növekedés azért a hátsó puttonyt elnézve tetten érhető. Nem csoda, hiszen hosszban nem kevesebb, mint 21 centimétert nőtt a kompakt modell, hogy nagyobb csomagtartót, vagy éppen harmadik üléssort kínáljon a vásárlóknak. Ami előbbit illeti, kétségtelenül sikerült is: alaphelyzetben a középső üléssor elhelyezkedésétől függően 645–805 liternyi pakk fér el hátul, az ülések ledöntésével pedig 1,9 köbméteres rakteret kapunk, amely már önmagában véve 400 literes gyarapodás. Erre a helyre zsúfoltak be a tervezők egy aprócska, kétszemélyes padot, amelyet kétségtelenül gyermekek szállítására terveztek.
Ezt leszámítva egyébként külcsín és belbecs tekintetében is hasonlót kapunk, mint a 2-es Active Tourer esetében, vagyis megmaradt a jól személyre szabható és bőségesen, fejlett opciókkal felszerelhető belső tér. A praktikum fokozásáról sem feledkezett meg a márka: tetőcsomagtartót, kerékpártartót, de akár még tablettartót is kérhetünk. A hajtáslánci kínálat az 1,5 literes turbós benzines és dízelmotorral indul. Előbbi 136 lóerőt és 220 Nm-t tud felmutatni, ami 9,5 másodperces 0–100-as sprintre elegendő.
Ez egyébként 2 tizeddel lassabb az ötüléses kivitel adatánál, amely mérsékelt differenciát (2-6 dl) a fogyasztásban is tetten érhetjük majd. Nagy érvágásra azért nem számíthatunk: a teljes paletta vegyes étvágya 3,9 és 6,4 l/100 km között marad. Ebből a legkisebb adat a beszálló dízelé: a 216d egészen pontosan 116 lóerőt és 270 Nm nyomatékot szolgáltat.
Feljebb ugorva jönnek a kétliteres egységek. Benzinesként 192 lóerő és 280 Nm a csúcs, ami már egészen sportos, 7,6 szekundumos 0–100-ra elég. Az öngyulladós 218d optimális 150 lóerőt és 330 Nm nyomatékot kínál. Felette áll a 220d, amely ezúttal összkerékhajtással érkezik: a 190 lóerőt és 400 Nm nyomatékot szériában nyolcfokozatú bolygóműves automataváltó továbbítja a négy kerékhez, szintén 7,6-os gyorsulási adatot, illetve 218 km/h-s végsebességet eredményezve. Az ügyes automatát egyébként a többi verzióhoz is kérhetjük.
A későbbiekben a paletta tovább bővül: érkezik a 20d elsőkerék-hajtású verziója is, valamint jó eséllyel bemutatkozik a kétliteres turbós 25i, amely 231 lóerővel kínozza az első kerekeket, ha nem rendeljük meg hozzá a feláras összkerékhajtást. A típus várhatóan a nyár folyamán érkezik meg a hazai kereskedésekbe. Az árakról korai lenne nyilatkozni, de az árképzéshez tökéletes kiindulópont a 2-es Active Tourer. Egymilliós differenciával számolva 8,3 milliós lenne a beszálló ár, egy jobban felszerelt, egyébként kellemes alapverzió éppen 10 millió fölé rúgna, a felső határ a legdrágább hajtáslánccal pedig elérheti az induló ár dupláját is.