Úgy tűnik, hogy a japánok a CTR új generációjával kihagyják a köztes lépést: nem egyszerűen egy sportos kompaktot állítanak talpra, hanem egy olyan sportkompakt megalkotását tűzték ki célul, amely borsot törhet a kategória legkeményebb játékosainak orra alá. Ennek érdekében a lemezek alá kerülő vadonatúj kétliteres turbómotor 300 lóerő körüli teljesítményt fog felmutatni, több, mint 400 Nm nyomaték mellett. A Ford Focus RS-sel ellentétben ez a teljesítmény kizárólag az első kerekeket kínozza, így ugrik a hátsó kerekek hajtása, viszont mázsás tömeggel lehet könnyebb a Civic, amely a gyorsaságban, és az alkatrészek kopásában is pozitív eredményt hoz.
A végső modell a tanulmányhoz több részletében hasonlít majd. A leszorítóerőt nagy hátsó légterelővel és elülső légterelő ajakkal fokozzák a mérnökök, a megfelelő hűtésről pedig nagy légbeömlők gondoskodnak. Emellett néhány hivatalos ízelítő kép is befutott, amelyek szintén szolgálnak információval. Megtudhatjuk, hogy a kimondottan sportos jellegű abroncsokat 19 colos kerekekre húzták, a lassításról pedig Brembo féktárcsák gondoskodnak.
Nem is akármilyenek: az előzetes információk alapján 350 mm-es tárcsaátmérőre és négydugattyús féknyergekre számíthatunk. A fordulatszámmérőről készült kép elárulja, hogy legalább 7000-es fordulatig használhatjuk majd a turbós egységet, amelyet a mérnökök a jó vezethetőség érdekében minél inkább szívómotoros karakterrel próbáltak felvértezni.
Sokat már nem kell várnunk a végleges adatokra: az új Civic Type R a március elején kezdődő Genfi Autószalonon mutatkozik be, így az elkövetkező hetekben lehull a lepel a végleges verzióról. A sorozatgyártás is megkezdődik még a tavasszal, abszolút nem tétlenül, mivel a típusra már látatlanban több mint 100 megrendelés érkezett. Hozzánk vélhetően a nyáron futnak be az első példányok. Az árazás ismeretlen, de nem lennénk meglepve, ha 10 millió forintot meghaladó összeget kellene az újdonságért otthagyni.