Közeleg az új Audi A4 premierje – mire számítsunk?

Továbbra is viszonylag csendben az Audi az A4 új generációjával kapcsolatban.

Szabó Péter
2015. 02. 03. 16:29
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hírek szerint a modellváltás mérsékelten növekvő méreteket hoz magával, körülbelül 4,8 méteres hosszúságra és 1,84 méteres szélességre számíthatunk. A B9-es kódnéven érkező modell alapjait az MLB platform második generációja adja, amely az alumínium és a különösen merev acél használatával jó pár kilótól megszabadítja a modellt – bizonyos hajtásláncokkal akár mázsás differencia is adódhat. A külső tekintetében az eddigi irányvonalat viszik tovább az Audi mérnökei, így a még dinamikusabb formákhoz hangsúlyosabb hűtőrácsot és teljesen LED-es fényszórókat társítanak.

Belül a térérzet javításán foglalatoskodnak majd a fejlesztők, miközben a felszereltségek között megjelenik a Head-up-Display és az érintésvezérléssel is ellátott navigáció. Utóbbi 12x8 centiméteres területen már több ujj érintését is felismeri, így a betűbevitelen túl még több funkciót vezérelhetünk majd ilyen módon. Emellett a középső tükör új funkcióval gazdagodik: a benne elhelyezett kivetítő további információkat tud közölni a vezetővel.

A generációváltás kötelező módon takarékosabb hajtásláncokat is hoz magával. A hengerlekapcsolás a kisebbik benzines turbómotor két változata révén még nagyobb teret nyer, miközben vezetékről tölthető hibrid is kerül a kínálatba. Az 1.4 TFSI ezúttal 122 és 150, az 1.8 TFSI 180 lóerős verzióban lesz elérhető, fogyasztás terén 5 liter környéki eredményt biztosítva. A kétliteres turbómotor 225 lóerővel áll rajthoz, s vegyes fogyasztási adata még összkerékhajtással is megáll 6,9 literben 100 kilométeren.

 

A csúcsot kezdetben egy új fejlesztésű, háromliteres, V6-os benzines turbómotor adja. Dízelek terén 1,6-os és 2,0-s beszállókra számíthatunk, a kínálat felső részében pedig továbbra is a háromliteres V6-os turbódízel található, a 240 lóerős, kétliteres öngyulladós egyelőre a Passat kiváltsága marad. A fokozatok váltásáról az alapverziók hatfokozatú kézi váltója mellett immár kilencgangos automata gondoskodhat, az erő pedig továbbra is az első kerekeken vagy quattro összkerékhajtási rendszeren keresztül érkezik az aszfalt irányába.

A bemutatkozást követően egy évvel, 2015-ben érkezik majd a hálózatról tölthető hibrid, amely egy feltöltéssel 50 kilométernyi színtiszta elektromos autózást tesz lehetővé. A hajtáshoz a 95 lóerős elektromotor mellé a 2.0 TFSI 211 lóerős verziója csatlakozik a hatékonyság ígéretét sportos menetteljesítményekkel kiegészítve. A távolabbi jövőben a hajtáslánc dízelmotorral való kombinációja sem kizárt, de ezt a technológiát még csiszolgatják az ingolstadtiak.

Ez elég lesz-e a vetélytársak megszorongatásához? Tény, hogy a generációváltás nem hoz semmilyen radikális változást magával, mint inkább a Volkswagen-csoport aktuális tudásának beépítését, ám az a helyzet, hogy sok tekintetben még a kifutó modell is felveszi a versenyt a megújult konkurenciával. A dízelmotor kulturáltsága vagy az összeszerelési minőség terén például egyértelműen, magas fölénnyel utasítja maga mögé az A4 az új 3-as BMW-t. Ebből pedig arra következtethetünk, hogy az újdonságban sem kell majd csalódnunk.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.