Vérbeli olasz sportautóról lévén szó, kezdjük is a nyers adatokkal: 8000-es fordulaton leadott 670 lóerőt és 3000-es fordulatnál jelentkező 760 newtonmétert nyújt a kétturbós, 3,9 literes V8-as. A 488 GTB így nem kevesebb mint 65 lóerőt ver rá a 458 Specialéra. Kereken 3 másodperc alatt éri el a kocsi a 100 km/h-t, 200-ig csupán 8,3 másodpercre van szükség, hogy aztán meg se álljunk 330 km/h-ig.
Az erőt hétfokozatú, dupla kuplungos automata váltó juttatja el a hátsó kerekekhez. A változó nyomatékvezérlésnek köszönhetően a hatalmas erőt egyenletesen és rögtön kapjuk meg szinte az egész fordulatszám-tartományban. Ennek eredményeképp a gyáriak szerint a 488 GTB a legjobb reakcióidővel rendelkező szériagyártású sportautó, „melynek válaszideje csak a versenyautókéhoz hasonlítható”. Ha mindez a turbósítás ellenére igaz, kalapot emelhetünk a gyártó mérnökei előtt.
Egy Ferrari esetében persze nem ezek a mérvadó adatok, hanem sokkal inkább a fioranói gyári pályán futott tesztkör, mely az újdonság esetében mindössze 1 perc 23 másodpercet vett igénybe – éppen annyit, mint az F12 esetében.
Egyébként nem véletlen a vadonatúj elnevezés, hiszen az autó formaterve is alapos ráncfelvarráson esett át – és nem csak a látvány kedvéért. A LaFerrarira hajazó idomoknak köszönhetően a 488 GTB elődjénél ötven százalékkal több leszorítóerőt képes termelni, ami szintén impozáns fejlődés. Mindezt olyan speciális elemeknek köszönheti a középmotoros sportautó, mint a dupla első légterelő, az elődénél jóval méretesebb, speciális oldalsó beömlők és a hátsó aktív aerodinamikai elemek, valamint a hátsó szárny összjátéka. Ezzel még nem volt elég a mérnököknek: az autó alján is találhatunk különleges alkatrészeket, amelyek örvényeket keltenek a jobb tapadás érdekében. A látványon és a leszorítóerőn túl a még izmosabb erőforrás megfelelő hűtése is indokolja a nagy beömlőket.
Mindamellett, hogy minden vonalnak megvan a saját szerepe, még arra is figyeltek a szakemberek, hogy továbbra is lenyűgöző látvánnyal örvendeztessen meg minket a kocsi. A szárnnyal kettéválasztott hatalmas oldalsó légbeömlő például a 308 GTB-t hivatott felidézni, az orr-részre rápillantva pedig akár egy F1-es formaautó is eszünkbe juthat. A jármű hátul is megújult: friss ledes fényszórókat, új kipufogókat és még komolyabb diffúzort kaptunk.
Belül változott a legkevesebbet az autó, de azért ide is jutottak enyhén átrajzolt légbefúvók és friss kezelőszervek. A lényeg azért maradt a régi: a műszerfalon a látványos fordulatszámjelzőt továbbra is két digitális kivetítő fogja közre, a legfontosabb funkciók kezelőgombjai pedig továbbra is a kormányon foglalnak helyet. Ezek mellett a szemfülesebbek még egyéb finom, ám kevésbé lényeges változásokat is megfigyelhetnek a váltógombok környékén, valamint a színes megjelenítők grafikáját is teljes egészében megújították a gyáriak – habár ez a képeken nem látszik.
A 488 GTB hengerfejre emlékeztető slusszkulcsát – amelyre egyébként nem is lesz szükség, hiszen kulcs nélküli indítás is elérhetővé vált – valószínűleg még elődjénél is drágábban ragadhatjuk magunkhoz, ugyanakkor a nagy testvér F12-nél biztosabb olcsóbb lesz, miközben menetteljesítményben képes ugyanazt hozni.