Középmotoros Ferrari feltöltve: íme a 488 GTB

Az új Ferrari némi meglepetésre a mindenki által várt 458 M helyett a 488 GTB jelzést kapta meg.

Kenéz Tibor
2015. 02. 05. 7:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Vérbeli olasz sportautóról lévén szó, kezdjük is a nyers adatokkal: 8000-es fordulaton leadott 670 lóerőt és 3000-es fordulatnál jelentkező 760 newtonmétert nyújt a kétturbós, 3,9 literes V8-as. A 488 GTB így nem kevesebb mint 65 lóerőt ver rá a 458 Specialéra. Kereken 3 másodperc alatt éri el a kocsi a 100 km/h-t, 200-ig csupán 8,3 másodpercre van szükség, hogy aztán meg se álljunk 330 km/h-ig.

Az erőt hétfokozatú, dupla kuplungos automata váltó juttatja el a hátsó kerekekhez. A változó nyomatékvezérlésnek köszönhetően a hatalmas erőt egyenletesen és rögtön kapjuk meg szinte az egész fordulatszám-tartományban. Ennek eredményeképp a gyáriak szerint a 488 GTB a legjobb reakcióidővel rendelkező szériagyártású sportautó, „melynek válaszideje csak a versenyautókéhoz hasonlítható”. Ha mindez a turbósítás ellenére igaz, kalapot emelhetünk a gyártó mérnökei előtt.

Egy Ferrari esetében persze nem ezek a mérvadó adatok, hanem sokkal inkább a fioranói gyári pályán futott tesztkör, mely az újdonság esetében mindössze 1 perc 23 másodpercet vett igénybe – éppen annyit, mint az F12 esetében.

Egyébként nem véletlen a vadonatúj elnevezés, hiszen az autó formaterve is alapos ráncfelvarráson esett át – és nem csak a látvány kedvéért. A LaFerrarira hajazó idomoknak köszönhetően a 488 GTB elődjénél ötven százalékkal több leszorítóerőt képes termelni, ami szintén impozáns fejlődés. Mindezt olyan speciális elemeknek köszönheti a középmotoros sportautó, mint a dupla első légterelő, az elődénél jóval méretesebb, speciális oldalsó beömlők és a hátsó aktív aerodinamikai elemek, valamint a hátsó szárny összjátéka. Ezzel még nem volt elég a mérnököknek: az autó alján is találhatunk különleges alkatrészeket, amelyek örvényeket keltenek a jobb tapadás érdekében. A látványon és a leszorítóerőn túl a még izmosabb erőforrás megfelelő hűtése is indokolja a nagy beömlőket.

Mindamellett, hogy minden vonalnak megvan a saját szerepe, még arra is figyeltek a szakemberek, hogy továbbra is lenyűgöző látvánnyal örvendeztessen meg minket a kocsi. A szárnnyal kettéválasztott hatalmas oldalsó légbeömlő például a 308 GTB-t hivatott felidézni, az orr-részre rápillantva pedig akár egy F1-es formaautó is eszünkbe juthat. A jármű hátul is megújult: friss ledes fényszórókat, új kipufogókat és még komolyabb diffúzort kaptunk.

Belül változott a legkevesebbet az autó, de azért ide is jutottak enyhén átrajzolt légbefúvók és friss kezelőszervek. A lényeg azért maradt a régi: a műszerfalon a látványos fordulatszámjelzőt továbbra is két digitális kivetítő fogja közre, a legfontosabb funkciók kezelőgombjai pedig továbbra is a kormányon foglalnak helyet. Ezek mellett a szemfülesebbek még egyéb finom, ám kevésbé lényeges változásokat is megfigyelhetnek a váltógombok környékén, valamint a színes megjelenítők grafikáját is teljes egészében megújították a gyáriak – habár ez a képeken nem látszik.

A 488 GTB hengerfejre emlékeztető slusszkulcsát – amelyre egyébként nem is lesz szükség, hiszen kulcs nélküli indítás is elérhetővé vált – valószínűleg még elődjénél is drágábban ragadhatjuk magunkhoz, ugyanakkor a nagy testvér F12-nél biztosabb olcsóbb lesz, miközben menetteljesítményben képes ugyanazt hozni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.