Magyar motorral fokozta hatékonyságát az Opel Astra

A hazai gyártású 1,6 literes dízelmotorral eddig sem volt túl szomjas az Opel Astra.

Szabó Péter
2015. 02. 11. 11:39
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tavaly bemutatott hajtásláncot a meghajtó tengely optimalizálásával, új, csökkentett gördülési ellenállású abroncsokkal, illetve az égési folyamat optimalizálásával tette hatékonyabbá az Opel. Ennek köszönhetően a 110 lóerős változat egy deciliterrel takarékosabb lett: 100 kilométeren a gyári vegyes átlag szerint 3,6 literrel is beéri.

A 136 lóerős kivitel ennél egy decivel szomjasabb csupán: ez 0,2 l/100 km-es javulásnak felel meg. Ha a saját méréseinket nézzük, a gyári adatok 5 százalékos javulása a normakörnél 4,6 literes átlagot ad ki, amivel a nagyobb önsúlyú Opel csak jelentéktelen mértékben szomjasabb a közvetlen konkurenseknél.

A menetteljesítmények változatlanok, így maradt az izmosabb alternatíva esetében a 10 szekundumos 0–100-as sprint és a 200 km/h-s végsebesség. A szerényebb kivitellel egyetlen ok miatt nem érdemes foglalkozni: mivel az árazás maradt a régi, mindössze 50 ezer forint pluszt kell otthagynunk a 136 lóerős kiadásért, amely így 6,28 milliótól elérhető.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.