A 2009-ben bemutatkozott és 2012-ben frissített középkategóriás a manapság megszokott hatéves modellciklus szerint éppen megérett a cserére, azonban a japánok úgy gondolták, hogy egy ráncfelvarrás is elég ahhoz, hogy az elmúlt időszakban rengeteg újdonsággal gazdagodó D-szegmensben versenyképes maradjon az Avensis. Ez viszont rossz döntésnek bizonyulhat, hiszen a típus már a három évvel ezelőtti módosításkor is lemaradásban volt a konkurensekkel szemben, amik azóta szinte egytől egyig megújultak.
Mindezek ellenére természetesen nem kívánjuk máris temetni az újdonságot, hiszen a gyáriak ígérete szerint az autó valóban egy alapos megújuláson esett át.
Az egyelőre csak két képen megvillantott, szemből a japánok legújabb formanyelvét követő négykerekű vonalai a márka franciaországi formatervező stúdiójában lettek megrajzolva, míg a fejlesztéseket a belga központban dolgozták ki. A Toyota elmondása szerint az autó nem csupán kívülről, hanem belülről is sok helyen változott, így új motorokat, modernebb rendszereket és javított komfortot kínál a jövőbeni vásárlóknak.
Mindezt egyébként a kabin és a futómű átalakításával érték el, ami a külső mellett szintén fontos szerepet játszik a megújulásban.
Az alig két hét múlva, a genfi autószalonon bemutatkozó, és nyártól már a kereskedésekbe kerülő négykerekű leginkább szemből kapott új vonásokat, de a gyáriak szerint a hátsó traktuson is elvégeztek néhány változtatást – ezek azonban a képeken nem látszanak. A pletykák szerint jó oka van arra a japánoknak, hogy ismét csak egy ráncfelvarrást kap az Avensis. Ez pedig nem más, mint a típus jövőjének bizonytalansága, hiszen a kategóriájában kevésbé népszerű autó új generációjának kifejlesztése rengeteg befektetéssel járna. A középkategóriás Toyota tehát úgy járhat, mint a Honda Accord, noha ezzel a frissítéssel további három év haladékot kapott.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!