Még egy bőr: Genfben jön a frissített Toyota Avensis

Most az Avensissel kapcsolatban ismét egy kicsit csalódnunk kell.

Kenéz Tibor
2015. 02. 17. 17:36
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 2009-ben bemutatkozott és 2012-ben frissített középkategóriás a manapság megszokott hatéves modellciklus szerint éppen megérett a cserére, azonban a japánok úgy gondolták, hogy egy ráncfelvarrás is elég ahhoz, hogy az elmúlt időszakban rengeteg újdonsággal gazdagodó D-szegmensben versenyképes maradjon az Avensis. Ez viszont rossz döntésnek bizonyulhat, hiszen a típus már a három évvel ezelőtti módosításkor is lemaradásban volt a konkurensekkel szemben, amik azóta szinte egytől egyig megújultak.
Mindezek ellenére természetesen nem kívánjuk máris temetni az újdonságot, hiszen a gyáriak ígérete szerint az autó valóban egy alapos megújuláson esett át.

Az egyelőre csak két képen megvillantott, szemből a japánok legújabb formanyelvét követő négykerekű vonalai a márka franciaországi formatervező stúdiójában lettek megrajzolva, míg a fejlesztéseket a belga központban dolgozták ki. A Toyota elmondása szerint az autó nem csupán kívülről, hanem belülről is sok helyen változott, így új motorokat, modernebb rendszereket és javított komfortot kínál a jövőbeni vásárlóknak.
Mindezt egyébként a kabin és a futómű átalakításával érték el, ami a külső mellett szintén fontos szerepet játszik a megújulásban.

 

Az alig két hét múlva, a genfi autószalonon bemutatkozó, és nyártól már a kereskedésekbe kerülő négykerekű leginkább szemből kapott új vonásokat, de a gyáriak szerint a hátsó traktuson is elvégeztek néhány változtatást – ezek azonban a képeken nem látszanak. A pletykák szerint jó oka van arra a japánoknak, hogy ismét csak egy ráncfelvarrást kap az Avensis. Ez pedig nem más, mint a típus jövőjének bizonytalansága, hiszen a kategóriájában kevésbé népszerű autó új generációjának kifejlesztése rengeteg befektetéssel járna. A középkategóriás Toyota tehát úgy járhat, mint a Honda Accord, noha ezzel a frissítéssel további három év haladékot kapott.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.